4×4 Allgrip: ορισμός, δυνατότητες και αρχή λειτουργίας

4×4 Allgrip: ορισμός, δυνατότητες και αρχή λειτουργίας

Το 4×4 Allgrip αποτελεί ένα έξυπνο σύστημα τετρακίνησης, με το οποίο εξοπλίζονται τα αυτοκίνητα της Suzuki. Αρχικά, παρουσιάστηκε στο μοντέλο Vitara του 1988. Το συγκεκριμένο σύστημα ασκεί έλεγχο στον κινητήρα, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το ESP. Κάνει ουσιαστικά εφικτή την επιλογή του ιδανικού τρόπου οδήγησης ανεξάρτητα από τις οδικές ή καιρικές συνθήκες. Παράλληλα, βελτιστοποιεί και την αποδοτικότητα καυσίμου ενώ μειώνει και τις βλαβερές εκπομπές στο περιβάλλον.

Τα είδη του 4×4 Allgrip και ο τρόπος λειτουργίας τους

Auto (μόνιμη τετρακίνηση): Η χρήση του πραγματοποιείται στα μοντέλα Swift και Ignis. Για τη διανομή της ροπής, γίνεται χρήση ενός υδραυλικού πολύδισκου συμπλέκτη με λάδι σιλικόνης στη θέση του κεντρικού διαφορικού. Όταν εμφανιστεί διαφοροποίηση στην ταχύτητα περιστροφής των τροχών σε διαφορετικούς άξονες, το λιπαντικό θερμαίνεται και διαστέλλεται, με αποτέλεσμα την παροχή πρόσθετης ροπής στον οπίσθιο άξονα, εμποδίζοντας την ολίσθηση του εμπρόσθιου άξονα.

Κατ’ επιλογή (Select): Εξοπλίζει τα μοντέλα Vitara και SX4. Το σύστημα 4×4 Allgrip κάνει χρήση των δεδομένων που αφορούν στην κατάσταση του οδοστρώματος, τη θέση του γκαζιού και τη γωνία διεύθυνσης. Έτσι γίνεται εφικτή η διανομή ισχύος στον οπίσθιο άξονα, έστω και να ο εμπρόσθιος άξονας δεν έχει αρχίσει να ολισθαίνει. Παρέχει 4 λειτουργίες οδήγησης:

  • Η λειτουργία Auto (Αυτόματη) παρέχει αποτελεσματικότητα στην κατανάλωση καυσίμου. Ουσιαστικά, το αυτοκίνητο είναι μπροστινοκίνητο, αλλά, αν εντοπισθεί ολίσθηση των εμπρόσθιων τροχών, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση.
  • Η λειτουργία Sport (Σπορ) παρέχει βελτίωση της ικανότητας ελιγμών, παρέχοντας όταν χρειάζεται, ροπή στον οπίσθιο άξονα. Παράλληλα, υπάρχει πιο άμεση απόκριση στο πάτημα του πεταλιού του γκαζιού.
  • Η λειτουργία Snow (Χιονιού) διασφαλίζει ασφάλεια κατά την οδήγηση και σταθερό κράτημα κατά την κίνηση σε ολισθηρά και χιονισμένα οδοστρώματα. Ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και τη θέση του πεταλιού του γκαζιού, γίνεται η κατανομή της ισχύος και στους τέσσερις τροχούς.
  • Η λειτουργία Lock (Μπλοκέ) παρέχει βελτίωση των εκτός δρόμου ικανοτήτων του οχήματος. Διαιρεί σε ίσα μέρη την ροπή του κινητήρα ανάμεσα στους δύο άξονες.

Η επιλογή της επιθυμητής λειτουργίας του 4×4 Allgrip γίνεται με τη χρήση ενός διακόπτη τοποθετημένου στην κεντρική κονσόλα.

Pro (Μερική τετρακίνηση): Ο σχεδιασμός της αποσκοπεί στην οδήγηση σε σκληρό έδαφος. Εξοπλίζει τα SUV Jimny. Ανάμεσα στα διαφορικά, υπάρχει ένα κιβώτιο μετάδοσης. Όταν δυσκολέψουν οι οδικές συνθήκες, προσφέρει χαμηλή σχέση μετάδοσης, ενώ στις κανονικές οδικές συνθήκες, υψηλή αναλογία μετάδοσης. Αν χρειαστεί, οι άξονες έχουν τη δυνατότητα σταθερής σύνδεση με ισομερή διαχωρισμό της ροπής.

Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων