AFS: ορισμός, λειτουργία, αρχή λειτουργίας και αιτίες βλάβης

AFS: ορισμός, λειτουργία, αρχή λειτουργίας και αιτίες βλάβης

Το AFS (Active front steering – ενεργή εμπρόσθια διεύθυνση) αποτελεί ένα ενεργό σύστημα ελέγχου διεύθυνσης, το οποίο τοποθετείται στα αυτοκίνητα των Cadillac και BMW. Παρουσιάστηκε το 2003. Το συγκεκριμένο σύστημα διατελεί τον έλεγχο της αναλογίας διεύθυνσης, με βάση την ταχύτητα του αυτοκινήτου και κάνει προσαρμογή της γωνίας διεύθυνσης των εμπρόσθιων τροχών, με σκοπό την αποτροπή της ολίσθησης. Βελτιστοποιεί το χειρισμό και την ικανότητα ελιγμών του οχήματος και αυξάνει την ασφάλεια της οδήγησης.

Ο τρόπος λειτουργίας του AFS

Στον άξονα του τιμονιού, υπάρχει ενσωματωμένο ένα σετ πλανητικών γραναζιών με επικυκλικό γρανάζι. Το επικυκλικό γρανάζι είναι συνδεδεμένο με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο κάνει τον έλεγχο του συστήματος. Οι διαφοροποιήσεις στην ταχύτητα και την κατεύθυνση που περιστρέφεται το επικυκλικό γρανάζι, κάνουν εφικτή την αλλαγή της αναλογίας διεύθυνσης, κάνοντας προσαρμογή της απόκρισης του τιμονιού με βάση τις οδικές συνθήκες.

Το σύστημα πραγματοποιεί την ανάλυση της συνολικής γωνίας περιστροφής του άξονα του τιμονιού, τον ρυθμό εκτροπής του οχήματος και τον λόγο της πλευρικής επιτάχυνσης. Αυτά τα δεδομένα επιτρέπουν στο σύστημα να κάνει τον υπολογισμό της απαιτούμενης ταχύτητας και της κατεύθυνσης περιστροφής του άξονα του μοτέρ.

Το AFS λειτουργεί παράλληλα με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, το οποίο κάνει την προσαρμογή της γωνίας διεύθυνσης των εμπρόσθιων τροχών για την επανάκτηση της επιθυμητής πορείας του αυτοκινήτου σε περίπτωση υπερστροφής.

Τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με το AFS

Αίτια δυσλειτουργιών

  • Βλάβη του αισθητήρα γωνίας του τιμονιού ή του αισθητήρας ταχύτητας εκτροπής.
  • Λανθασμένη επισκευή της κρεμαγιέρας του τιμονιού.
  • Λάθος ρύθμιση του αισθητήρα γωνίας κλίσης του τιμονιού.
  • Κακή ευθυγράμμιση τροχών.

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *