CDTi: Opel,Vauxhall κινητήρες ντίζελ με άμεσο σύστημα έγχυσης καυσίμου Κοινού Σωλήνα

CDTi: Opel,Vauxhall κινητήρες ντίζελ με άμεσο σύστημα έγχυσης καυσίμου Κοινού Σωλήνα

Οι CDTi αποτελούν κινητήρες ντίζελ με σύστημα ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail), που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα της Opel και της Vauxhall. Πλήθος μοντέλων των συγκεκριμένων κατασκευαστών εξοπλίζονται με αυτούς τους κινητήρες από  το 2003. Κάποιοι κινητήρες CDTi έχουν αναπτυχθεί συνεργατικά με τους Ομίλους General Motors και Fiat. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες διαθέτουν 4 κυλίνδρους και 16 βαλβίδες, ενώ εξοπλίζονται και με υπερσυμπιεστή και τις περισσότερες φορές, με ιντερκούλερ. Με βάση την έκδοση, ενδέχεται να γίνεται χρήση ιμάντα ή καδένας στον μηχανισμό χρονισμού των βαλβίδων. Σε γενικές γραμμές, οι συγκεκριμένοι κινητήρες διακρίνονται για την αξιοπιστία, το καλό τράβηγμα, την αποδοτικότητα καυσίμου και τη φιλικότητά τους προς το περιβάλλον.

Δημοφιλείς κινητήρες CDTi

Κωδικός κινητήρα Χωρητικότητα (κυβισμός), λίτρα Ισχύς, ίπποι Ροπή, Nm Έτος έναρξης παραγωγής Εφαρμογή σε μοντέλα
A13DTE 1.3 9095 180–200 2009 Opel Astra J; Opel Corsa D; Opel Combo D; Opel Meriva B
A17DTJ 1.7 110 260 2009 Opel Astra J; Opel Astra H; Opel Zafira B
A17DTR 1.7 125 280 2009 Opel Astra J; Opel Zafira B; Opel Astra H
A20DTH 2.0 160–170 350 2008 Opel Cascada A; Opel Zafira C; Opel Astra J; Opel Insignia A
Z13DTJ 1.3 75 170 2005 Opel Agila B; Opel Combo C; Opel Corsa D; Opel Meriva A
Z13DTH 1.3 90 200 2005 Opel Corsa D; Opel Astra H
Z17DTH 1.7 101 240 2003 Opel Astra H; Opel Corsa C; Opel Combo C; Opel Meriva A
Z19DTH 1.9 150 320 2004 Opel Astra H; Opel Signum A; Opel Vectra C; Opel Zafira B
B16DTH 1.6 136 320 2013 Opel Astra J; Opel Meriva B

Συνήθεις δυσλειτουργίες των κινητήρων CDTi 

Δυσλειτουργίες Κινητήρες
Πρόωρο σπάσιμο καδένας χρονισμού. A13DTE, Z13DTH
Λίπανση των χιτωνίων των μπεκ ψεκασμού καυσίμου, λόγω  φθοράς των ελαστικών τσιμουχών. Συνήθως, προκύπτει λόγω χρήση κακής ποιότητας ψυκτικού υγρού. A17DTR, A17DTJ, Z17DTH
Πιθανότητα «κολλήματος» του κινητήρα κατά την οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, λόγω στεγνώματος από λάδι των ρουλεμάν του στροφαλοφόρου άξονα. A20DTH
Ιδιαίτερη ευαισθησία του κινητήρα στη μείωση των επιπέδων λαδιού: αν δεν υπάρχει αρκετό λάδι, γλιστρά η καδένα και σπάνε τα  κοκοράκια των βαλβίδων. Z13DTH
Κάποια τμήματα του συστήματος κοινού δοχείου (Common Rail) συχνά καταλήγουν να μην είναι επισκευάσιμα. Z17DTH

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *