CDTi: Opel,Vauxhall κινητήρες ντίζελ με άμεσο σύστημα έγχυσης καυσίμου Κοινού Σωλήνα

CDTi: Opel,Vauxhall κινητήρες ντίζελ με άμεσο σύστημα έγχυσης καυσίμου Κοινού Σωλήνα

Οι CDTi αποτελούν κινητήρες ντίζελ με σύστημα ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail), που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα της Opel και της Vauxhall. Πλήθος μοντέλων των συγκεκριμένων κατασκευαστών εξοπλίζονται με αυτούς τους κινητήρες από  το 2003. Κάποιοι κινητήρες CDTi έχουν αναπτυχθεί συνεργατικά με τους Ομίλους General Motors και Fiat. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες διαθέτουν 4 κυλίνδρους και 16 βαλβίδες, ενώ εξοπλίζονται και με υπερσυμπιεστή και τις περισσότερες φορές, με ιντερκούλερ. Με βάση την έκδοση, ενδέχεται να γίνεται χρήση ιμάντα ή καδένας στον μηχανισμό χρονισμού των βαλβίδων. Σε γενικές γραμμές, οι συγκεκριμένοι κινητήρες διακρίνονται για την αξιοπιστία, το καλό τράβηγμα, την αποδοτικότητα καυσίμου και τη φιλικότητά τους προς το περιβάλλον.

Δημοφιλείς κινητήρες CDTi

Κωδικός κινητήραΧωρητικότητα (κυβισμός), λίτραΙσχύς, ίπποιΡοπή, NmΈτος έναρξης παραγωγήςΕφαρμογή σε μοντέλα
A13DTE1.39095180–2002009Opel Astra J;Opel Corsa D;Opel Combo D;Opel Meriva B.
A17DTJ1.71102602009Opel Astra J;Opel Astra H;Opel Zafira B.
A17DTR1.71252802009Opel Astra J;Opel Zafira B;Opel Astra H.
A20DTH2.0160–1703502008Opel Cascada A;Opel Zafira C;Opel Astra J;Opel Insignia A.
Z13DTJ1.3751702005Opel Agila B;Opel Combo C;Opel Corsa D;Opel Meriva A.
Z13DTH1.3902002005Opel Corsa D;Opel Astra H.
Z17DTH1.71012402003Opel Astra H;Opel Corsa C;Opel Combo C;Opel Meriva A.
Z19DTH1.91503202004Opel Astra H;Opel Signum A;Opel Vectra C;Opel Zafira B.
B16DTH1.61363202013Opel Astra J;Opel Meriva B.

Συνήθεις δυσλειτουργίες των κινητήρων CDTi 

ΔυσλειτουργίεςΚινητήρες
Πρόωρο σπάσιμο καδένας χρονισμού.A13DTE, Z13DTH.
Λίπανση των χιτωνίων των μπεκ ψεκασμού καυσίμου, λόγω  φθοράς των ελαστικών τσιμουχών. Συνήθως, προκύπτει λόγω χρήση κακής ποιότητας ψυκτικού υγρού.A17DTR, A17DTJ, Z17DTH.
Πιθανότητα «κολλήματος» του κινητήρα κατά την οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, λόγω στεγνώματος από λάδι των ρουλεμάν του στροφαλοφόρου άξονα.A20DTH.
Ιδιαίτερη ευαισθησία του κινητήρα στη μείωση των επιπέδων λαδιού: αν δεν υπάρχει αρκετό λάδι, γλιστρά η καδένα και σπάνε τα  κοκοράκια των βαλβίδων.Z13DTH.
Κάποια τμήματα του συστήματος κοινού δοχείου (Common Rail) συχνά καταλήγουν να μην είναι επισκευάσιμα.Z17DTH.
[Total: 0   Average: 0/5]