Common Rail (κοινού δοχείου): χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Common Rail (κοινού δοχείου): χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Το Common Rail (κοινού δοχείου) αποτελεί ένα σύστημα παροχής καυσίμων του οποίου γίνεται χρήση στα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ. Το βασικό τους χαρακτηριστικό είναι ότι χρησιμοποιούν μιας σιδηροτροχιά (ράγα) καυσίμου, κοινή για το σύνολο των μπεκ ψεκασμού καυσίμου που λειτουργεί και ως συσσωρευτής, στον οποίο γίνεται η αποθήκευση του καυσίμου υπό υψηλή πίεση (έως 300 mPa). Στη συνέχεια, γίνεται τροφοδοσία του καυσίμου στη σιδηροτροχιά από την αντλία υψηλής πίεσης και από εκεί στα μπεκ (ακροφύσια έγχυσης) από τα οποία εγχέεται (ψεκάζεται) κατευθείαν στους κυλίνδρους του κινητήρα. Ο χρονισμός του ψεκασμού, η μέτρηση του καυσίμου και ο αριθμός των εγχύσεων (ψεκασμών) ανά κύκλο ελέγχονται από την ECU (εγκέφαλος).

Το σύστημα Common Rail (κοινού δοχείου) τοποθετείται στα επιβατικά αυτοκίνητα από το 1997. Στις ημέρες μας, οι κινητήρες ντίζελ στο μεγαλύτερο ποσοστό των επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων εξοπλίζονται με αυτό. 

Κινητήρες εξοπλισμένοι με το σύστημα Common Rail (κοινού δοχείου)

Μάρκα αυτοκινήτου Εταιρικό όνομα κινητήρα Μοντέλα κινητήρα
Nissan, Dacia, Renault dCi K9K, R9M, F9Q, R9N, M9R, G9T, G9U, M9T, P9X, V9X
Mercedes-Benz CDI OM646, OM611, OM651, OM647, OM612, OM648, OM668, OM628, OM629
d OM654, OM656
Opel, Vauxhall CRI, CRI BiTurbo X20DTL, Y20DTH, Z17DTL, Z17DTH, Z13DTH, Z19DTH
CDTi Z17DTH, A17DT, A13DTE, A17DTJ, Z17DTJ, G9U 630, A17DTR, A20DTH, Z13DTJ, Z13DTH, Z19DTH
BiTurbo CDTI A20DTR, B20DTR
Hyundai, KIA CRDi J3, D3FA, D4EB, D4CB, D4FC, D4FA, D4FB, D4FD, D4EA, D4HB, D6EA, G6EN, D3EA
Land Rover ED4 204DTD
TD4 224DT, DW12BTED4, 204D3, M47
TDV8 448DT, 368DT
TD6 276DT
TDV6 306DT
SDV6 30DDTX
SDV8 448DT
SD4 224DT
Citroën, Peugeot, DS, Volvo HDI, HDi DV4TD, DV4TED4, DV6TED4, DV6ATED4, DV6ETED, DW10TD
BlueHDi, e-HDi RHE (DW10CTED4), BHY (DV6FD), BHX (DV6FC), DV6FCTED, DW10FCTED4, DW10FC, DW10FDTED4, DV6FETED, DV6FE, DV5TED4
Fiat, Alfa Romeo, Lancia JTD 182 B4.000, 188 A2.000, 185 A6.000, 839 A5.000, 186 A6.000, 182 B4.000, 182 B9.000, AR 34202, AR 32501, 937 A2.000
JTDm 955 A4.000, 955 A3.000, 198 A2.000, 939 A7.000, 937 A6.000
MultiJet 188 A8.000, 188 A9.000, 198 A3.000, 199 B1.000, 263 A1.000
Audi, Škoda, Volkswagen, Seat TDI CVMD, CAAC, DCXA, DBGC, DFGA, CLJA, CBAB,CAYC, BKS, BMK, CASA, CJMA, CRCA, CDUD, CKDA, DCZA
BiTDi CDCA, CNEA, CSHA
Isuzu DDi iTEQ 4JJ1
Chevrolet, Daewoo VCDi Z20S, Z20DMH, LLW, Z20S1, Z20D1, Z22D1
Honda i-DTEC N16A, N16A2, N22B1, N16A3, N22B3, N22B4
i-CTDi N22A1, N22A3
CTDI N22A2
Mazda MZR-CD RF7J, R2AA, RF5C, RF7J, Y601, Y642
Skyactiv-D S5-DPTS, S8-DPTS, SH-VPTS
D SHY1
CiTD RF5C
DI Turbo Y601
Mitsubishi DI-D 4N13, 4N14, 4N15
SsangYong XDi D20DT, D27DT
eXDI D20DTF
XVT D27DTP
Volvo Drive-E D4204T8, D4204T14, D4204T23, D 4162 T
D2 D5204T7, D4162T
D3 D5204T5
D4 D4204T5, D5204T
D5 D5244T, D5244T5, D5244T15, D 5244 T9
Chrysler, Jeep CRD ENC, ENJ, ENS, ENR, EXF, EXA, ENE, ENF, EXL
BMW, MINI d N47 D20 C, N57 D30 A, N57 D30 B, B37 C15 A
SD, D N47C20A
Ford TDCi F6JB, HHJC, UGJC, XVJA, XVJC, T1WB, QYBA, KHBA, T8CC, T1GA
Duratorq-TDCi DV4TD, F6JA, F6JB, DV4TED4
Saab TiD Z19DT, Z19DTH, D223L
TTiD A19DTR, Z19DTR, A 20 DTR
Toyota D-4D 1ND-TV, 1WW, 1AD-FTV, 2KD-FTV
D-CAT 2AD-FHV
Porsche Diesel M05.9E, M05.9D, MCU.DB, MCN.RB, MCR.CA, MCR.C, MCU.DC
Infinity d V9X, OM651
Subaru D EE20Z

Τα βασικά τμήματα του συστήματος Common Rail (κοινού δοχείου)

Αρ. τμήματοςΟνομασίαΛειτουργία
1Αντλία καυσίμου χαμηλής πίεσηςΒρίσκεται μέσα στο ντεπόζιτο καυσίμου, Παρέχει καύσιμο στην αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης.
2Φίλτρο καυσίμουΚαθαρίζει τους ρύπους και τις διάφορες ακαθαρσίες από το καύσιμο και αποτρέπει τη φθορά της αντλίας και των μπεκ.
3Αντλία καυσίμου υψηλής πίεσηςΠαρέχει υπό πίεση καύσιμο στην σιδηροτροχιά καυσίμου.
4Βαλβίδα μέτρησης καυσίμουΡυθμίζει την ποσότητα του καυσίμου που φτάνει στην αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης.
5Αισθητήρας πίεσης καυσίμουΜετρά την πίεση στο εσωτερικό της σιδηροτροχιάς καυσίμου και αποστέλλει το ανάλογο σήμα στην ECU.
6Σιδηροτροχιά (ράγα) καυσίμουΠεριέχει καύσιμο υπό υψηλή πίεση.
7Βαλβίδα ελέγχου πίεσης καυσίμουΑνακουφίζει την υπερβάλλουσα πίεση στη σιδηροτροχιά καυσίμου. Η συγκεκριμένη βαλβίδα επιστρέφει το περισσευούμενο καύσιμο στο ντεπόζιτο καυσίμου. Ο έλεγχός της γίνεται από την ECU.
8Μπεκ (ακροφύσια έγχυσης)Μετρούν και ψεκάζουν το καύσιμο στο εσωτερικό των θαλάμων καύσης.

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των κινητήρων με Common Rail (κοινό δοχείο) 

Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα
? Αποδοτικότητα καυσίμου ? Υψηλή ευαισθησία στην ποιότητα του καυσίμου
? Φιλικότητα προς το περιβάλλον ? Τα μπεκ, παρουσιάζουν ευαισθησία στις ακαθαρσίες
? Αθόρυβη λειτουργία ? Δαπανηρή και πολύπλοκη επισκευή
? Υψηλή ροπή ? Ανάγκη τακτικότερης αντικατάστασης των φίλτρων καυσίμου
? Υψηλή ισχύς εξόδου  

Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων