Διάγνωση του αυτοκινήτου σας με βάση το χρώμα του καπνού της εξάτμισης

Διάγνωση του αυτοκινήτου σας με βάση το χρώμα του καπνού της εξάτμισης

Ένα από τα σημεία δυσλειτουργίας του κινητήρα και των σχετικών συστημάτων είναι ο καπνός από την εξάτμιση. Πολλά προβλήματα μπορούν να διαγνωστούν από το χρώμα και τη δομή του. Σε αυτό το άρθρο σας λέμε ποια χρώματα μπορεί να έχει η εξάτμιση του καπνού και εξετάζουμε τους λόγους της εμφάνισής του.

Γιατί το αυτοκίνητό μου βγάζει καπνό κατά την εκκίνηση;

Εάν υπάρχει καπνός από τον κινητήρα μόνο όταν τον βάζετε μπρος, ειδικά σε ψυχρό ή ξηρό καιρό, και αυτός εξαφανίζεται μετά τη θέρμανση του κινητήρα, αυτό δεν σημαίνει δυσλειτουργία: κατά τέτοιο τρόπο, το συμπυκνωμένο εξατμίζεται από το σύστημα εξάτμισης.

Γιατί είναι λευκός καπνός που προέρχεται από την εξάτμιση;

Εάν ο καπνός από την εξάτμιση δεν εξαφανιστεί μετά την θέρμανση της μονάδας ισχύος και αυτό συμβαίνει σε ξηρό και ζεστό καιρό, αυτό σημαίνει ότι εισέρχεται νερό στον κινητήρα. Συνήθως αυτό συμβαίνει με δύο τρόπους: είτε όταν αναμειγνύεται με το ψυκτικό, το οποίο υποδεικνύει την απώλεια της στεγανότητας της φλάντζας της κεφαλής του κυλίνδρου ή του συστήματος ψύξης, ή μαζί με καύσιμο εάν είναι κακής ποιότητας.

 Πώς να απαλλαγείτε από το λευκό καπνό της εξάτμιση; Εκτελέστε τα παρακάτω βήματα: 
  1. Ελέγξτε τη στάθμη του ψυκτικού υγρού στο ρεζερβουάρ. Η απότομη μείωση δείχνει ότι χάθηκε η στεγανότητα του συστήματος ψύξης.
  2. Ελέγξτε το τμήμα του κινητήρα: οι διαρροές μπορούν συχνά να εντοπιστούν στη διασταύρωση μεταξύ του μπλοκ κινητήρα και της κεφαλής του κυλίνδρου.
  3. Ελέγξτε το ψυκτικού υγρο του ρεζερβουάρ. Η παρουσία λαδιού σε αυτό είναι ένα έμμεσο σημάδι της απώλειας στεγανότητας της φλάντζας κυλινδροκεφαλής και, μαζί με τον λευκό καπνό, μπορεί να υποδηλώνει ότι το ψυκτικό υγρό εισέρχεται στους θαλάμους καύσης του κινητήρα.
  4. Ελέγξτε το λαιμό πλήρωσης λαδιού. Δεν πρέπει να υπάρχει λευκός αφρός πάνω του.
  5. Εάν εντοπιστεί τουλάχιστον ένα από τα παραπάνω σημάδια, πηγαίνετε το αυτοκίνητό σας σε ένα γκαράζ για να γίνει επαγγελματική διάγνωση. Ως μέρος της επισκευής θα απαιτηθεί η αντικατάσταση της φλάντζας της κυλινδροκεφαλής και, ενδεχομένως, η λείανση των επιφανειών συγκόλλησης του μπλοκ κινητήρα και της κυλινδροκεφαλής.
  6. Εάν δεν υπάρχουν προβλήματα με το σύστημα ψύξης, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε άλλο σταθμό πλήρωσης.
  7. Ελέγξτε αν το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι στεγανό. Επιδιορθώστε ή αντικαταστήστε το αν είναι απαραίτητο.
Λευκός καπνός που προέρχεται από την εξάτμιση

Εάν το αυτοκίνητό μου βγάζει λευκό καπνό, μπορώ να συνεχίσω να το οδηγώ;

Όχι, δεν μπορείτε. Ποτέ μην αναβάλλετε την αντιμετώπιση προβλημάτων: το ψυκτικό υγρό, όταν αναμειγνύεται με λάδι, το αραιώνει βλάπτοντας έτσι τις λιπαντικές του ιδιότητες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή των κινούμενων μερών του κινητήρα. Επομένως, ακόμη και για να φτάσετε σε ένα γκαράζ, χρησιμοποιήστε ένα φορτηγό ρυμούλκησης.

Μερικές φορές ο λευκός καπνός βγαίνει από κάτω από το καπό. Αυτό μπορεί να είναι το σημάδι του βρασμού του ψυκτικού υγρού και της υπερθέρμανσης του κινητήρα, καθώς και της απώλειας στεγανότητας του ψυγείου ή των αγωγών του. Σε αυτή την περίπτωση, σταματήστε αμέσως το αυτοκίνητο και αφήστε τον κινητήρα να κρυώσει. Στη συνέχεια, ελέγξτε το σύστημα ψύξης για διαρροές. Σε περίπτωση ανίχνευσης σοβαρής διαρροής, απαγορεύεται η περαιτέρω οδήγηση.

Γιατί το αυτοκίνητό μου βγάζει μαύρο καπνό;

Ο πυκνός μαύρος καπνός από το σωλήνα εξάτμισης είναι το σημάδι του υπερβολικά πλούσιου μείγματος αέρα-καυσίμου. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε ένα φραγμένο φίλτρο αέρα, λόγω του οποίου λιγότερος αέρας τροφοδοτείται στον κινητήρα, προκαλούνται δυσλειτουργίες στην αντλία καυσίμου ή στον ρυθμιστή, με αποτέλεσμα την αύξηση της πίεσης στη γραμμή καυσίμου.

 Εάν παρατηρήσατε κάποιο πρόβλημα, ακολουθήστε τα εξής βήματα: 
  1. Μετρήστε την πίεση του συστήματος καυσίμου με ένα μανόμετρο.
  2. Ελέγξτε τα μπεκ ψεκασμού. Για να γίνει αυτό, χρησιμοποιήστε ένα πολύμετρο για να μετρήσετε την αντίσταση και να συγκρίνετε τις τιμές που λαμβάνονται με τις ονομαστικές τιμές. Για πιο λεπτομερή διάγνωση, η οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί σε ειδική βάση, πάρτε το αυτοκίνητό σας σε συνεργείο.
  3. Βεβαιωθείτε ότι οι αισθητήρες οξυγόνου λειτουργούν σωστά. Αρχικά, ελέγξτε αν οι αισθητήρες είναι καλά συνδεδεμένοι με τους ακροδέκτες. Καθαρίστε τους ακροδέκτες εάν είναι απαραίτητο. Αφαιρέστε το εξάρτημα και ελέγξτε το. Η παρουσία επικαθίσεων στον προστατευτικό σωλήνα του συστατικού υποδεικνύει την ανάγκη αντικατάστασης του.
  4. Ενεργοποιήστε την ανάφλεξη. Συνδέστε τους καθετήρες του πολύμετρου στο κύκλωμα του καλοριφέρ. Η τάση θα πρέπει να είναι 12 V.
  5. Συνδέστε τους καθετήρες στο καλώδιο σήματος και στο πλαίσιο του σασί. Η ένδειξη των πολύμετρων πρέπει να είναι 0,45 V.
  6. Αφαιρέστε την υποδοχή σύνδεσης από τη συσκευή. Μετρήστε την αντίσταση μεταξύ των ακροδεκτών του καλοριφέρ. Οι ενδείξεις μπορεί να ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο του αισθητήρα, αλλά δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 2-10 Ω.
  7. Εγκαταστήστε τον νέο αισθητήρα έναντι του ελαττωματικού.
  8. Εάν έχετε αυτοκίνητο ντίζελ, ξεκινήστε τη λειτουργία αναγέννησης φίλτρου σωματιδίων.
  9. Στα ντιζελοκίνητα οχήματα, ο παχύς μαύρος καπνός μπορεί να προκληθεί από ένα βουλωμένο φίλτρο σωματιδίων.
Αυτοκίνητό μου βγάζει μαύρο καπνό

Μπορώ να συνεχίσω να οδηγώ αν υπάρχει μαύρος καπνός από την εξάτμιση;

Εάν το αυτοκίνητό σας βγάζει μαύρο καπνό, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα το συντομότερο δυνατό. Στην πραγματικότητα, το υπερβολικά πλούσιο μίγμα καυσίμου αέρα καίγεται πιο αργά από το συνηθισμένο, γεγονός που οδηγεί σε τοπική υπερθέρμανση των κινητήρων. Επιπλέον, κάποιο μέρος του καυσίμου τελειώνει με καύση στο σιγαστήρα, πράγμα που δημιουργεί κίνδυνο να χτυπήσει ο κινητήρας και να καταστραφεί ο καταλύτης Τα μπουζί χαλάνε νωρίτερα από ό,τι συνήθως. Με τον καιρό, τα στοιχεία του συστήματος εξάτμισης μπορεί να καούν. Μερικές φορές ο κινητήρας είναι κολλημένος.

Γιατί είναι μπλε οι καπνοί από την εξάτμιση μου;

Εάν υπάρχει μπλε καπνός από την εξάτμιση , αυτό υποδηλώνει ότι το λάδι μπαίνει στους θαλάμους καύσης Αυτό συνήθως προκαλείται από τη φθορά των τμημάτων του γκρουπ εμβόλου-κυλίνδρου, τη συγκόλληση ελατηρίων εμβόλου, την καταστροφή παρεμβρυσμάτων λαδιού στελέχους βαλβίδας και τη χρήση λαδιού με ακατάλληλο ιξώδες.

 Δείτε τι πρέπει να κάνετε: 
  1. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείται το σωστό λάδι στο σύστημα λιπαντικής σας λειτουργίας. Εάν δεν συμβαίνει αυτό, αλλάξτε το, με την έκπλυση του συστήματος.
  2. Μετρήστε τη συμπίεση στους κυλίνδρους του κινητήρα. Εάν δεν επαρκεί, τότε η στεγανότητα των θαλάμων καύσης χάνεται. Θα απαιτηθεί μια πιο διεξοδική διάγνωση.
  3. Πηγαίνετε το αυτοκίνητό σας στο συνεργείο: αρκετά συχνά όταν το αυτοκίνητο βγάζει μπλε καπνούς είναι ένδειξη επικείμενης αναθεώρησης του κινητήρα. Είναι αδύνατο να το εκτελέσετε χωρίς τη βοήθεια ειδικών.
Μπλε οι καπνοί από την εξάτμιση μου

Τι συμβαίνει εάν συνεχίζω να οδηγώ όταν υπάρχει μπλε καπνός από τον κινητήρα;

Ο μπλε καπνός είναι ένα σημάδι των υπαρχόντων βλαβών. Αλλά αν αναβάλλετε την επίλυση του προβλήματος, η κατάσταση θα επιδεινωθεί. Για παράδειγμα, αλλάζοντας έγκαιρα παρεμβύσματα λαδιού στελέχους βαλβίδας και τα ελατήρια των εμβόλων, μπορείτε να αποφύγετε μεγάλα προβλήματα. Αλλά αν καθυστερήσετε την αντικατάστασή τους, τα έμβολα μπορεί να καούν, πράγμα που θα συνεπάγεται πολύ μεγαλύτερο κόστος.

Συμπέρασμα

Ο καπνός από τον σωλήνα εξάτμισης σχεδόν πάντα υποδεικνύει δυσλειτουργίες σε διάφορα συστήματα του οχήματος. Δεν μπορείτε να παραμελήσετε αυτό το σημάδι. Μετά από όλα, όσο πιο γρήγορα αποτρέψετε τη δυσλειτουργία, τόσο λιγότερες βλάβες θα προκαλέσετε στο αυτοκίνητό σας.

Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων