Το E-Shift αποτελεί την ονομασία ενός συστήματος χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων για τις αυτόματες μεταδόσεις που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα των Jeep και Lexus. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο. Στα αυτοκίνητα της Jeep, το συγκεκριμένο σύστημα έκανε την εμφάνισή του το 2014, όταν έγινε το ντεμπούτο του Grand Cherokee με την 8τάχυτη αυτόματη μετάδοση. Στα αυτοκίνητα της Lexus, ξεκίνησε η χρήση του αρκετά γρηγορότερα: το 1999, στο σεντάν IS.
Χαρακτηριστικά
Το βασικό γνώρισμα του συστήματος E-Shift στα αυτοκίνητα της Jeep, αποτελεί ο σχεδιασμός του λεβιέ ταχυτήτων, ο οποίος επιτρέπει στον οδηγό να διαλέξει το στιλ οδήγησης και να μεταβεί σε χειροκίνητη λειτουργία. Ο λεβιές επιστρέφει στην αρχική του θέση έπειτα από κάθε μετακίνησή του. Ο λεβιές έχει ενσωματωμένα φώτα με λαμπτήρες LED που πληροφορούν σχετικά με την υφιστάμενη λειτουργία της μετάδοσης.
Στα αυτοκίνητα της Lexus, ο λεβιές E-Shift διαθέτει πιο απλό σχεδιασμό. Παραμένει στην επιλεγμένη θέση μέχρι ο οδηγός να αλλάξει λειτουργία. Επίσης, στη χειροκίνητη λειτουργία η αλλαγή των ταχυτήτων μπορεί να γίνει με τα αυτάκια τιμονιού (paddle shifters).
Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις E-Shift
Κωδικός μετάδοσης | Κατασκευαστής | Αριθμός ταχυτήτων (σχέσεων) | Μέγιστη ροπή, Nm | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Είδος κίνησης | Εφαρμογή σε μοντέλα |
8HP45 | ZF | 8 | 500 | 3.5 | Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | Jeep Grand Cherokee |
A650E (AW35-51LS) | Aisin | 5 | 430 | 4.3 | Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | Lexus GS430 S160; Lexus LS430 XF30; Lexus IS300 XE10; Lexus SC430 Z40 |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων E-Shift
- Οι δονήσεις επιφέρουν την καταστροφή της αντλίας της μετάδοσης.
- Τα μηχανικά τμήματα και οι τσιμούχες χαλούν αρκετά γρήγορα.
- Οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες φράζουν γρήγορα.
- Το συγκρότημα των αλουμινένιων πλανητικών γραναζιών διαθέτει μικρό κύκλο ζωής.
Σχόλιο