FWD: ορισμός, δυνατότητες και αρχή λειτουργίας

FWD: ορισμός, δυνατότητες και αρχή λειτουργίας

Το FWD αποτελεί έναν γενικό όρο για την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς. Τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο ρόουντστερ Alvis το 1928. Τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, γινόταν ευρεία χρήση της. Στις μέρες μας, είναι δημοφιλέστερη στα μεσαίου και μικρού μεγέθους αυτοκίνητα.

Πώς λειτουργεί η κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς (FWD)

Τα κύρια τμήματα της διάταξης μετάδοσης κίνησης των αυτοκινήτων με μπροστινή κίνηση (FWD), είναι:

  • Το κιβώτιο ταχυτήτων: συνδέεται με το βολάν του κινητήρα μέσω του συμπλέκτη ή του υδραυλικού μετατροπέα ροπής. Μεταδίδει τη  ροπή από τον κινητήρα στο τελικό γρανάζι. Αλλάζει σχέσης (ταχύτητας), και αυτό με τη σειρά του βοηθά στη ρύθμιση της ροπής.
  • Κεντρικό γρανάζι: διαφοροποιεί τη ροπή της εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων και τη μεταδίδει στο διαφορικό.
  • Αξονικό διαφορικό: κατανέμει την ισχύ μεταξύ των εμπρόσθιων τροχών. Συχνά, κλειδώνει ηλεκτρονικά και μπορεί να είναι ενσωματωμένο στο περίβλημα του κιβωτίου των ταχυτήτων.
  • Άξονες κίνησης: μεταδίδουν τη ροπή από το διαφορικό στους τροχούς.

Τα είδη και τα χαρακτηριστικά της κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς (FWD)

Θέση κινητήρα Διάταξη κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς (FWD) Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς
Διαμήκης μπροστά από τον άξονα Ο κινητήρας, το τελικό  γρανάζι και το κιβώτιο ταχυτήτων ευθυγραμμίζονται εν σειρά, το ένα πίσω από το άλλο
  • Υψηλό φορτίο στους τροχούς κίνησης, κάτι που βελτιστοποιεί την πρόσφυση και το κράτημα στον δρόμο, ιδίως στα ολισθηρά οδοστρώματα.
  • Βελτιστοποιημένη παθητική ασφάλεια χάρη στην αυξημένη ζώνη παραμόρφωσης/απορρόφησης σύγκρουσης.       
  • Υψηλή αντίσταση στο τιμόνι.
  • Υποστροφή.
  • Μικρή εκτός δρόμου ικανότητα ελιγμών.
  • Όχι ιδανική κατανομή της δύναμης πέδησης.
Audi A4 B9, 80 В1, В2, 200 С2, 100 С2.   Volkswagen Passat B2, Jetta Mk2·   Renault 12, 18·   Alfa Romeo Arna.
Διαμήκης πίσω από τον άξονα
  • Καλή εκτός δρόμου ικανότητα ελιγμών, χάρη στη μικρή μπροστινή προεξοχή.
  • Μακρύ μεταξόνιο που προσφέρει πολύ ομαλή οδήγηση.
  • Ανεπαρκές φορτίο στο εμπρόσθιο μέρος του οχήματος, κάτι που έχει αρνητικές συνέπειες σε ό,τι αφορά στα χαρακτηριστικά πρόσφυσης.
  • Περιορισμένος χώρος στο εσωτερικό.
  • Χαμηλή απόδοση του συστήματος ψύξης κινητήρα.
Citroën DS·   Renault 4, 5.
Διαμήκης επάνω από τον άξονα Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πάνω από τη μετάδοση ή στο πλάι της
  • Καλή ορατότητα από πλευράς του οδηγού.
  • Ιδανική κατανομή της μάζας του οχήματος.
  • Μειωμένη απόδοση κινητήρα.
  • Πολύπλοκη κατασκευή του συστήματος κίνησης.
Toyota Tercel L10·   Cadillac Eldorado·   Saab 99·   Oldsmobile Toronado.
Εγκάρσια μπροστά από τον άξονα Ο κινητήρας, το τελικό γρανάζι και το κιβώτιο ταχυτήτων ευθυγραμμίζονται εν σειρά, το ένα πίσω από το άλλο
  • Μικρού μεγέθους διάταξη.
  • Απλός σχεδιασμός κινητήρα
  • Ανομοιόμορφη φθορά των αξόνων κίνησης.
  • Ροπή διεύθυνσης (torque steer).
Volkswagen Caddy SAB, SAA, Bora 1J6, Golf BA5, BV5·   Opel Astra J, K·   Škoda Fabia 545.
Εγκάρσια επάνω από τον άξονα
  • Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει κοινό περίβλημα με τον κινητήρα, κάτι που εξοικονομεί χώρο κάτω από το καπό.
  • Πολύπλοκη κατασκευή του κιβωτίου ταχυτήτων, κάτι που επιφέρει ακριβές επισκευές.
Peugeot 104, 204, 304, 205·   Citroën Visa Super·   Rover Mini.

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *