Η Mercedes 722.4 (W4A020) αποτελεί μια 4τάχυτη αυτόματη μετάδοση με χειροκίνητη λειτουργία επιλογής ταχυτήτων. Το συγκεκριμένο κιβώτιο ταχυτήτων τοποθετούταν σε κάποια μοντέλα της Mercedes-Benz μεταξύ 1981 και 1996. Είναι επίσης γνωστή και ως 4G-Tronic και φημίζεται για την αξιοπιστία της.
Πώς δουλεύει
Το Mercedes 722.4 (W4A020) αποτελεί ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με υδραυλικό μετατροπέα ροπής (χωρίς κλείδωμα) και σετ πλανητικών γραναζιών. Η επιλογή των λειτουργιών οδήγησης γίνεται με τη μετακίνηση του λεβιέ ταχυτήτων στην αντίστοιχη θέση. Στη λειτουργία “D”, γίνεται χρήση και των 4 σχέσεων. Η συγκεκριμένη λειτουργία συνιστάται για φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης. Όταν ο λεβιές είναι τοποθετημένος στη θέση “3”, το εύρος ταχυτήτων (σχέσεων) είναι περιορισμένο στις τρεις πρώτες ταχύτητες, κάτι που είναι ιδανικό για μεγάλες, βαθμιαίες αναβάσεις και καταβάσεις. Στη λειτουργία “2” περιλαμβάνονται μόνο η 1η και η 2η ταχύτητα, κάτι που βοηθάει το όχημα στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των απότομων λόφων, ιδίως όταν ρυμουλκεί κάποιο ρυμουλκούμενο. Η λειτουργία “B” επιτρέπει την πέδηση με τον κινητήρα.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Mercedes 722.4 (W4A020)
Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτων | Αριθμός σχέσεων (ταχυτήτων) | Μέγιστη ροπή κινητήρα, N•m | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Είδος κίνησης | Διάταξη αυτοκινήτου | Εφαρμογή σε μοντέλα |
722.4 | 4 | 250 | 3.0 | Πίσω κίνηση (RWD) | Διαμήκης | E-Class W123; S-Class W126; C-Class W202; E-Class W124 |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες της Mercedes 722.4 (W4A020)
- Τα κανάλια του σώματος της υδραυλικής βαλβίδας φράζουν με το πέρασμα του χρόνου.
- Ο ρυθμιστής κενού κάποιες φορές χαλάει.
- Σε κάποιες περιπτώσεις, σπάνε τα ελατήρια του σετ του συμπλέκτη.
- Τα ο-ρινγκ (λαστιχάκια στεγανοποίησης) από Teflon του σώματος της υδραυλικής βαλβίδας και της τσιμούχας της αντλίας μετάδοσης, συχνά, ξεκινούν να εμφανίζουν διαρροές.
Σχόλιο