Κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT: ιδιαίτερα & τεχνικά χαρακτηριστικά

Κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT: ιδιαίτερα & τεχνικά χαρακτηριστικά

Η Xtronic CVT αποτελεί μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση, η οποία τοποθετείται σε πλήθος μοντέλων της Nissan και σε κάποια από τα μοντέλα των Renault και Infiniti. Η παραγωγή της ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Τα σύγχρονα μοντέλα παρέχουν και χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων με 6 εικονικές σχέσεις. Η κατασκευή του συνόλου των μεταδόσεων Xtronic CVT γίνεται από την Ιαπωνική εταιρεία Jatco, η οποία είναι θυγατρική της Nissan Motor Co., Ltd.

Η αρχή λειτουργίας της Xtronic CVT

Τις πιο πολλές φορές, το κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT αποτελεί μια συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση, η οποία παίρνει κίνηση από έναν ιμάντα V (τραπεζοειδή ιμάντα), είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και διαθέτει υδραυλικό μετατροπέα ροπής. Στους πιο δυνατούς κινητήρες, τη θέση του ιμάντα έχει πάρει μια καδένα. Οι εκδόσεις για τα υβριδικά οχήματα κάνουν χρήση ξηρού συμπλέκτη στη θέση του μετατροπέα ροπής.

Η χειροκίνητη λειτουργία κάνει χρήση μιας ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου με ειδικό λογισμικό. Για να ενεργοποιηθεί απαιτείται να τοποθετήσει ο οδηγός του λεβιέ των ταχυτήτων στη θέση “D” και μετά να τον σπρώξει προς τα αριστερά για να κλειδώσει την επιλεγμένη ταχύτητα. Για το ανέβασμα και το κατέβασμα των ταχυτήτων, ο οδηγός θα πρέπει να μετακινεί τον επιλογέα αριστερά ή δεξιά, προς τη μεριά των συμβόλων “+” ή “-“.

Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις Xtronic CVT

Κωδικός μετάδοσης Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα Μέγιστη ροπή κινητήρα, Nm Είδος κίνησης Έναρξη παραγωγής Εφαρμογή σε μοντέλα
JF009E (RE0F08A, RE0F08B) 1.8 175 Μπροστινή κίνηση (FWD) 2002 Nissan Cube Z11; Nissan Tiida C11; Nissan Note E11; Nissan Wingroad Y12
JF010E (RE0F09A, RE0F09B) 3.5 350 Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) 2002 Nissan Murano Z50; Nissan Presage U31; Nissan Altima L32; Nissan Teana J31; Nissan Quest RE52; Nissan Teana J32; Nissan Elgrand E52; Nissan Murano Z51; Renault Megane III; Renault Scenic 3
JF011E (RE0F10A) 2.5 250 Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) 2005 Nissan Altima L32; Renault Fluence 1; Nissan Murano Z51; Nissan Qashqai J10, J11; Renault Koleos 1; Nissan Sentra B16, B17; Nissan Teana J32; Renault Scenic 3; Nissan X-Trail T31, T32; Nissan Juke F15; Renault Latitude 1; Renault Megane 3; Nissan Tiida C11
JF016E (RE0F10D, RE0F10F) 2.5 250 Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) 2012 Nissan Elgrand E52; Nissan Murano Z51; Nissan Altima L33,  L34; Renault Arkana 1; Nissan Qashqai J11; Renault Megane 3; Nissan Serena C26, C27; Nissan Juke F15; Renault Koleos 2; Nissan NV200 M20; Nissan Sentra B17; Renault Clio 4; Renault Fluence 1; Renault Scenic 3; Nissan Rogue T32; Nissan Teana L33, L34; Nissan X-Trail T32
JF017E (RE0F10G, RE0F10E) 3.5 380 Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) 2012 Nissan Altima L33, L34; Nissan Maxima A36; Nissan Qashqai J11; Nissan Pathfinder R52; Renault Latitude 1; Nissan Elgrand E52; Infiniti JX35 L50; Nissan Murano Z52; Infiniti QX60; Renault Koleos 2; Nissan Teana L33, L34; Nissan X-Trail T32
JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H) 2.5 350 Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) 2012 Infiniti QX60; Nissan Pathfinder R52; Nissan Rogue T32; Nissan Serena C27; Nissan X-Trail T32
JF019E (RE0F10H, RE0F10J) 3.5 450 Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) 2014 Nissan Murano Hybrid Z52; Nissan Altima Hybrid L33

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κιβωτίων ταχυτήτων Xtronic CVT

Δυσλειτουργίες Μεταδόσεις
Το βηματικό μοτέρ χαλάει συχνά. JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF010E (RE0F09A, RE0F09B); JF011E (RE0F10A)
Το επιθετικό στιλ οδήγησης και τα απότομα φρεναρίσματα, προκαλούν τάνυση του ιμάντα του CVT. JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF011E (RE0F10A); JF010E (RE0F09A, RE0F09B)
Φράξιμο των ηλεκτρομαγνητικών βαλβίδων και πατινάρισμα της μετάδοσης. JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF016E (RE0F10D, RE0F10F); JF017E (RE0F10G, RE0F10E); JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H); JF010E (RE0F09A, RE0F09B)
Η βαλβίδα ρύθμισης πίεσης της αντλίας λαδιού έχει σύντομο κύκλο ζωής, έχει ευαισθησία στη βρωμιά και κολλάει. JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF011E (RE0F10A); JF017E (RE0F10G, RE0F10E); JF010E (RE0F09A, RE0F09B); JF019E (RE0F10H, RE0F10J); JF016E (RE0F10F, RE0F10D)
Πρόωρη βλάβη της μονάδας ελέγχου της μετάδοσης. JF010E (RE0F09A, RE0F09B)
Λόγω υπερθέρμανσης, ενδέχεται οι αισθητήρες εισόδου και εξόδου του CVT (κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης) και η βαλβίδα εκτόνωσης να χαλάσουν. JF011E (RE0F10A)
Τα ρουλεμάν των αξόνων εισόδου και εξόδου χαλούν, ακόμη και με λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα. Όταν συμβεί αυτό, ακούγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος βουητού. JF011E (RE0F10A)
Σπάσιμο του ρουλεμάν της τροχαλίας του  CVT (κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης) JF016E (RE0F10D, RE0F10F)
Ενδεχόμενο πρόωρης βλάβης του υδραυλικού μετατροπέα ροπής. JF016E (RE0F10D, RE0F10F)
Εξαιτίας της θέσης της, το ψυγείο λαδιού της μετάδοσης μαζεύει ταχύτατα ρύπους, επιφέροντας την υπερθέρμανση του κιβωτίου ταχυτήτων. JF017E (RE0F10G,RE0F10E); JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H)
Οι σύνδεσμοι με σφήνες φθείρονται ταχύτατα, εξαιτίας της υψηλής ροπής που προκύπτει από την επιθετική οδήγηση. JF017E (RE0F10G, RE0F10E)
Κάψιμο των βαλβίδων του ηλεκτρομαγνητικού συμπλέκτη. JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H)