Κινητήρες CDI: χαρακτηριστικά λειτουργίας

Κινητήρες CDI: χαρακτηριστικά λειτουργίας

Οι CDI αποτελούν κινητήρες ντίζελ με σύστημα άμεσου ψεκασμού κοινού σημείου (Common Rail), οι οποίοι τοποθετούνται σε πλήθος μοντέλων των αυτοκινήτων της Mercedes-Benz. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες παρουσιάστηκαν το 1997 και έχουν 4, 5, 6 ή 8 κυλίνδρους. Εξοπλίζονται με μηχανισμό κίνησης βαλβίδων με καδένα, υπερσυμπιεστή και τις περισσότερες φορές, με ιντερκούλερ. Στις πιο καινούριες εκδόσεις, τοποθετείται  υπερσυμπιεστής 2 σταδίων. Συναντάται επίσης και το σύστημα έγχυσης του παράγοντα AdBlue, που αποσκοπεί στη μείωση των βλαβερών εκπομπών στα καυσαέρια.

Η κατανάλωση των κινητήρων CDI είναι σχετικά χαμηλή σε ποσότητα καυσίμου, επίσης είναι περιβαλλοντικά φιλικοί, παρέχουν υψηλότερη ισχύ και πιο υψηλή ροπή. Επώνυμοι κατασκευαστές, όπως η Bosch και η Delphi, κάνουν παραγωγή συστημάτων ψεκασμού για το συγκεκριμένο είδος κινητήρων.

Δημοφιλείς κινητήρες CDI

κωδικός Αριθμός και διάταξη κυλίνδρων Αριθμός βαλβίδων Χωρητικότητα (κυβισμός), λίτρα Ισχύς, ίπποι Ροπή, Nm Έτη παραγωγής Μοντέλα της Mercedes-Benz
OM612 5, εν σειρά 20 2.7 156–170 330–400 1999–2007 C-Class W203; CLK-Class C209; E-Class W210; ML-Class W163; G-Class W463; Sprinter W901.
ОМ 651 4, εν σειρά 16 1.8 και 2.2 109‒204 250–500 2008 έως σήμερα A-Class W176; CLS-Class W218; S-Class W222; SLK-Class R172; GLA-Class X156; M-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; E-Class W212; C-Class W204; C-Class W205; B-Class W246.
ОМ656 6, εν σειρά 24 3.0 286–340 600‒700 2017 έως σήμερα CLS-Class C257; S-Class W222; E-Class W213; G-Class W463.
ОМ642 V6 24 3.0 184–265 400–620 2005 έως σήμερα C-Class W204; CLS-Class W219; E-Class W211; E-Class W213; CLK-Class C209; CLS-Class W218; E-Class W212; R-Class W251; S-Class W222; GL-Class X164; GLC-Class X253; ML-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; GLK-Class X204; G-Class W463; S-Class W221.
ОМ629 V8 32 4.0 306–320  700–730 2005–2010 E-Class W211; GL-Class X164; S-Class W221; ML-Class W164. 
OM640 4, εν σειρά 16 2.0 82–140 180–300 2004–2012 A-Class W169; B-Class W245.
ОМ646 4, εν σειρά 16 2.2 102–170 235–400 2002–2010 C-Class W203; C-Class W204; CLK-Class C209; E-Class W211; Sprinter W906; V-Class W639.
ОМ647 5, εν σειρά 20 2.7 177 400 2002–2005 E-Class W211.
ОМ613 6, εν σειρά 24 3.2 197 470 1999–2013 E-Class W210; S-Class W220.
ОМ628 V8 32 4.0 250–260 560 1999–2005 E-Class W211; G-Class W463; S-Class W220; ML-Class W163.
OM654 4, εν σειρά 16 2.0 150–245 360‒500 2016 έως σήμερα C-Class W205; E-Class W213; 

Συνήθεις δυσλειτουργίες των κινητήρων CDI

Δυσλειτουργίεςκινητήρες
Πρόωρη φθορά των εκκεντροφόρων, που οφείλεται στην κατασκευή του κινητήρα.OM612.
Συχνό κάψιμο των ηλεκτρικών καλωδίων που κάνουν την παροχή ρεύματος στα μπεκ ψεκασμού και τον αισθητήρα πίεσης υπερπλήρωσης.OM612, ОМ647. 
Κάψιμο των πυράντοχων τσιμουχών κάτω από τα μπεκ ψεκασμού, με αποτέλεσμα τη συσσώρευση λάσπης στην επιφάνειά τους.OM612, ОМ647, ОМ613. 
Πρόωρη διάλυση των πιεζοηλεκτρικών μπεκ.OM651.
Απώλεια ευθυγράμμισης των ρουλεμάν του στροφαλοφόρου άξονα, λόγω δυσλειτουργιών της αντλίας λαδιού.OM651.
Ευαισθησία της πολλαπλής εισαγωγής στα ραγίσματα και την απώλεια αεροστεγανότητας, καθώς φτιάχνεται από πλαστικό.OM651.
Συχνή εμφάνιση διαρροών ψυκτικού κοντά στο περίβλημα του θερμοστάτη και την αντλία νερού.OM651.
Συχνές διαρροές του ψυγείου λαδιού, λόγω της μη δυνατότητας επισκευής της τσιμούχας λαδιού του.ОМ642.
Πρόωρη καταστροφή της τουρμπίνας του υπερσυμπιεστή, λόγω ραγίσματος της πολλαπλής εξαγωγής και εισροής των προϊόντων φθορά στο εσωτερικό της.ОМ642.
Εμφάνιση ραγισμάτων και χαράξεων, λόγω μεγάλης ευαισθησίας του κινητήρα στην υπερθέρμανση.ОМ629, ОМ628.
Διαρροές καυσίμου από τα μπεκ και βλάβες της αντλίας καυσίμου.ОМ629, ОМ628.
Σχετικά ταχεία ρύπανση της βαλβίδας EGR, όπως και της πεταλούδας γκαζιού της εισαγωγής.OM640.
Συχνές βλάβες των αισθητήρων θέσης του στροφαλοφόρου και του εκκεντροφόρου άξονα.ОМ646, ОМ647, ОМ613.
Δημιουργία φυσαλίδων στο εσωτερικό του συστήματος καυσίμου, λόγω ξήρανσης των ταχυσυνδέσμων.ОМ646, ОМ647, ОМ613.
[Total: 0   Average: 0/5]