Οι CDI αποτελούν κινητήρες ντίζελ με σύστημα άμεσου ψεκασμού κοινού σημείου (Common Rail), οι οποίοι τοποθετούνται σε πλήθος μοντέλων των αυτοκινήτων της Mercedes-Benz. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες παρουσιάστηκαν το 1997 και έχουν 4, 5, 6 ή 8 κυλίνδρους. Εξοπλίζονται με μηχανισμό κίνησης βαλβίδων με καδένα, υπερσυμπιεστή και τις περισσότερες φορές, με ιντερκούλερ. Στις πιο καινούριες εκδόσεις, τοποθετείται υπερσυμπιεστής 2 σταδίων. Συναντάται επίσης και το σύστημα έγχυσης του παράγοντα AdBlue, που αποσκοπεί στη μείωση των βλαβερών εκπομπών στα καυσαέρια.
Η κατανάλωση των κινητήρων CDI είναι σχετικά χαμηλή σε ποσότητα καυσίμου, επίσης είναι περιβαλλοντικά φιλικοί, παρέχουν υψηλότερη ισχύ και πιο υψηλή ροπή. Επώνυμοι κατασκευαστές, όπως η Bosch και η Delphi, κάνουν παραγωγή συστημάτων ψεκασμού για το συγκεκριμένο είδος κινητήρων.
Δημοφιλείς κινητήρες CDI
κωδικός | Αριθμός και διάταξη κυλίνδρων | Αριθμός βαλβίδων | Χωρητικότητα (κυβισμός), λίτρα | Ισχύς, ίπποι | Ροπή, Nm | Έτη παραγωγής | Μοντέλα της Mercedes-Benz |
OM612 | 5, εν σειρά | 20 | 2.7 | 156–170 | 330–400 | 1999–2007 | C-Class W203; CLK-Class C209; E-Class W210; ML-Class W163; G-Class W463; Sprinter W901. |
ОМ 651 | 4, εν σειρά | 16 | 1.8 και 2.2 | 109‒204 | 250–500 | 2008 έως σήμερα | A-Class W176; CLS-Class W218; S-Class W222; SLK-Class R172; GLA-Class X156; M-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; E-Class W212; C-Class W204; C-Class W205; B-Class W246. |
ОМ656 | 6, εν σειρά | 24 | 3.0 | 286–340 | 600‒700 | 2017 έως σήμερα | CLS-Class C257; S-Class W222; E-Class W213; G-Class W463. |
ОМ642 | V6 | 24 | 3.0 | 184–265 | 400–620 | 2005 έως σήμερα | C-Class W204; CLS-Class W219; E-Class W211; E-Class W213; CLK-Class C209; CLS-Class W218; E-Class W212; R-Class W251; S-Class W222; GL-Class X164; GLC-Class X253; ML-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; GLK-Class X204; G-Class W463; S-Class W221. |
ОМ629 | V8 | 32 | 4.0 | 306–320 | 700–730 | 2005–2010 | E-Class W211; GL-Class X164; S-Class W221; ML-Class W164. |
OM640 | 4, εν σειρά | 16 | 2.0 | 82–140 | 180–300 | 2004–2012 | A-Class W169; B-Class W245. |
ОМ646 | 4, εν σειρά | 16 | 2.2 | 102–170 | 235–400 | 2002–2010 | C-Class W203; C-Class W204; CLK-Class C209; E-Class W211; Sprinter W906; V-Class W639. |
ОМ647 | 5, εν σειρά | 20 | 2.7 | 177 | 400 | 2002–2005 | E-Class W211. |
ОМ613 | 6, εν σειρά | 24 | 3.2 | 197 | 470 | 1999–2013 | E-Class W210; S-Class W220. |
ОМ628 | V8 | 32 | 4.0 | 250–260 | 560 | 1999–2005 | E-Class W211; G-Class W463; S-Class W220; ML-Class W163. |
OM654 | 4, εν σειρά | 16 | 2.0 | 150–245 | 360‒500 | 2016 έως σήμερα | C-Class W205; E-Class W213; |
Συνήθεις δυσλειτουργίες των κινητήρων CDI
Δυσλειτουργίες | κινητήρες |
Πρόωρη φθορά των εκκεντροφόρων, που οφείλεται στην κατασκευή του κινητήρα. | OM612. |
Συχνό κάψιμο των ηλεκτρικών καλωδίων που κάνουν την παροχή ρεύματος στα μπεκ ψεκασμού και τον αισθητήρα πίεσης υπερπλήρωσης. | OM612, ОМ647. |
Κάψιμο των πυράντοχων τσιμουχών κάτω από τα μπεκ ψεκασμού, με αποτέλεσμα τη συσσώρευση λάσπης στην επιφάνειά τους. | OM612, ОМ647, ОМ613. |
Πρόωρη διάλυση των πιεζοηλεκτρικών μπεκ. | OM651. |
Απώλεια ευθυγράμμισης των ρουλεμάν του στροφαλοφόρου άξονα, λόγω δυσλειτουργιών της αντλίας λαδιού. | OM651. |
Ευαισθησία της πολλαπλής εισαγωγής στα ραγίσματα και την απώλεια αεροστεγανότητας, καθώς φτιάχνεται από πλαστικό. | OM651. |
Συχνή εμφάνιση διαρροών ψυκτικού κοντά στο περίβλημα του θερμοστάτη και την αντλία νερού. | OM651. |
Συχνές διαρροές του ψυγείου λαδιού, λόγω της μη δυνατότητας επισκευής της τσιμούχας λαδιού του. | ОМ642. |
Πρόωρη καταστροφή της τουρμπίνας του υπερσυμπιεστή, λόγω ραγίσματος της πολλαπλής εξαγωγής και εισροής των προϊόντων φθορά στο εσωτερικό της. | ОМ642. |
Εμφάνιση ραγισμάτων και χαράξεων, λόγω μεγάλης ευαισθησίας του κινητήρα στην υπερθέρμανση. | ОМ629, ОМ628. |
Διαρροές καυσίμου από τα μπεκ και βλάβες της αντλίας καυσίμου. | ОМ629, ОМ628. |
Σχετικά ταχεία ρύπανση της βαλβίδας EGR, όπως και της πεταλούδας γκαζιού της εισαγωγής. | OM640. |
Συχνές βλάβες των αισθητήρων θέσης του στροφαλοφόρου και του εκκεντροφόρου άξονα. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Δημιουργία φυσαλίδων στο εσωτερικό του συστήματος καυσίμου, λόγω ξήρανσης των ταχυσυνδέσμων. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Σχόλιο