Οι D3, D4 και D5 αποτελούν υπερτροφοδοτούμενους (τούρμπο) κινητήρες ντίζελ με σύστημα ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail), οι οποίοι είναι εγκατεστημένοι στα αυτοκίνητα της Volvo. Παρουσιάστηκαν το 2001. Στις μέρες μας, οι συγκεκριμένοι κινητήρες χρησιμοποιούνται στα πιο πολλά μοντέλα της συγκεκριμένης μάρκας. Οι κινητήρες αυτοί είναι υψηλών επιδόσεων και αξιόπιστοι. Λειτουργούν κάνοντας απειροελάχιστο θόρυβο, έχουν εύκολη συντήρηση και συνδράμουν στην ελάττωση της κατανάλωσης καυσίμων.
Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων D3, D4 και D5
Οι κινητήρες D3, D4 και D5 είναι 4 κύλινδροι ή 5 κύλινδροι και φτιάχνονται από αλουμίνιο. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες έχουν είτε μονό είτε διπλό στροβιλοσυμπιεστή. Κάποιες φορές, κάνουν χρήση στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Με βάση την έκδοση, το σύστημα ψεκασμού καυσίμου ενδέχεται να είναι εφοδιασμένο με ηλεκτρομαγνητικά ή πιεζοηλεκτρικά μπεκ ψεκασμού. Στον μηχανισμό χρονισμού των βαλβίδων γίνεται χρήση ιμάντα. Κάποιοι από τους κινητήρες έχουν I-Art, μια εταιρική ανάπτυξη της Volvo, στην οποία περιλαμβάνεται η χρήση ξεχωριστού αισθητήρα πίεσης και θερμοκρασίας και μικροεπεξεργαστή για κάθε μπεκ. Έτσι, γίνεται εφικτή η ομαλή λειτουργία του κινητήρα και διευκολύνεται ο περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμων και των βλαβερών ατμοσφαιρικών εκπομπών, στο μέγιστο δυνατό.
Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες D3, D4 και D5
Όνομα έκδοσης | Κωδικός | Αριθμός κυλίνδρων | Αριθμός βαλβίδων | Κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Μέγιστη ισχύς, ίπποι | Μέγιστη ροπή, Nm | Έναρξη παραγωγής | Μοντέλα της Volvo εφοδιασμένο με αυτό το είδος κινητήρα |
D3 | D4204T16 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 320 | 2018 | V40CC; XC40; S90; V60 |
D4204T9 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 320 | 2015 | V40; S90; XC40; V60; S60; V70; V90 | |
D4204T4 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 350 | 2016 | S60CC; V60CC; V90; V60; XC60 | |
D5204T2 | 5 | 20 | 2.0 | 163 | 400 | 2010 | XC60; S60; V70; S80 | |
D4 | D4204T14 | 4 | 16 | 2.0 | 190 | 400 | 2014 | V60; S90; XC60; S60; V40; V90; XC90 |
D5204T | 5 | 20 | 2.0 | 177 | 400 | 2009 | C30; C70; S40; V50 | |
D4204T6 | 4 | 16 | 2.0 | 190 | 420 | 2016 | XC90 | |
D5 | D5244T | 5 | 20 | 2.4 | 163 | 340 | 2001 | S60; V70; S80; XC70; XC90 |
D5244T4 | 5 | 20 | 2.4 | 185 | 400 | 2005 | S60; XC60; S80; XC70; V70; XC90 | |
D5244T15 | 5 | 20 | 2.4 | 215 | 440 | 2010 | V60; S80; XC60; S60; XC70 | |
D4204T11 | 4 | 16 | 2.0 | 225 | 470 | 2016 | S60; V70; XC90 |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων D3, D4 και D5
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Οι σωλήνες από καουτσούκ του στροβιλοσυμπιεστή και του ιντερκούλερ, συχνά ραγίζουν. | D4204T14 |
Οι τσιμούχες αποκτούν γρήγορα διαρροές. | D4204T14 |
Ενδέχεται να προκύψουν διαρροές κάτω από τη φλάντζα του καπακιού των βαλβίδων. | D4204T14 |
Ο ιμάντας χρονισμού έχει μικρό κύκλο ζωής. | D4204T14; D5244T4; D5244T15; D5244T |
Το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ και η βαλβίδα EGR (ανακυκλοφορίας αερίων) φράζουν αρκετά γρήγορα. | D4204T14; D5244T15; D5244T |
Η φλάντζα του ιντερκούλερ γίνεται άχρηστη σχετικά γρήγορα. | D4204T9; D4204T4 |
Τα υδραυλικά ωστήρια είναι αρκετά ευαίσθητα σε ό,τι αφορά την ποιότητα του καυσίμου. | D5244T4; D5244T15; D5244T |
Τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου χαλάνε συχνά. | D5244T |
Η βαλβίδα ελέγχου πίεσης της ράγας καυσίμου χαλάει ορισμένες φορές. | D5244T |
Τα πτερύγια στροβιλισμού της πολλαπλής εισαγωγής συχνά μπλοκάρουν. | D5244T4 |
Ο ενεργοποιητής του στροβιλοσυμπιεστή χαλάει πρόωρα. | D5244T4 |
Σχόλιο