Η Allshift αποτελεί μια αυτοματοποιημένη μετάδοση που τοποθετείται σε κάποια αυτοκίνητα της Mitsubishi. Μπορεί να λειτουργήσει και σε αυτόματη, αλλά και σε χειροκίνητη λειτουργία. Το ντεμπούτο της το έκανε στα αυτοκίνητα της 6ης γενιάς του Mitsubishi Colt, το 2004.
Η αρχή λειτουργίας του Allshift
Η μετάδοση Allshift έχει ως βάση ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, στο οποίο είναι προστιθέμενοι ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές, οι οποίοι διασφαλίζουν την αυτόματη λειτουργία του σετ του συμπλέκτη και του μηχανισμού επιλογής ταχυτήτων. Ο έλεγχος των ενεργοποιητών γίνεται από την ηλεκτρονική μονάδα, η οποία διαθέτει ειδικό λογισμικό. Για το κατέβασμα των ταχυτήτων, ο οδηγός μετακινεί τον λεβιέ ταχυτήτων στη θέση “-” ή στη θέση “+” για το ανέβασμά τους. Για τη μετάβαση σε αυτόματη λειτουργία, ο οδηγός τοποθετεί τον λεβιέ στη θέση με τη σήμανση “A”.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μετάδοσης Allshift
Κωδικός μετάδοσης | Κατασκευαστής | Αριθμός ταχυτήτων (σχέσεων) | Είδος κίνησης | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Εφαρμογή σε μοντέλα |
452 AMT; 453 AMT | Getrag | 6 | Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) | 1.3; 1.5 | Mitsubishi Colt |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες της μετάδοσης Allshift
- Εξαιτίας σφαλμάτων του λογισμικού, η αλλαγή ταχύτητας συνοδεύεται από τραντάγματα και δονήσεις. Κάποιες φορές, δεν μπαίνει η όπισθεν.
- Ο ενεργοποιητής του συμπλέκτη χαλάει πρόωρα.
- Τα ταμπούρα του λεβιέ ταχυτήτων χαλούν γρήγορα.
- Τα καρβουνάκια της μηχατρονικής μονάδας χαλούν εξαιτίας διαρροής λαδιού στον μηχανισμό του ταμπούρου, όπως π.χ. κατόπιν τροχαίου ατυχήματος.
Σχόλιο