Η HiVec H-matic αποτελεί μια προσαρμοζόμενη μετάδοση με λειτουργία για χειροκίνητο έλεγχο, που τοποθετείται σε πολυάριθμα μοντέλα της Hyundai. Έχει ως βάση ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με υδραυλικό μετατροπέα ροπής και 4, 5 ή 6 ταχύτητες (σχέσεις). Η προσαρμοζόμενη λειτουργία κάνει εφικτό το να προσαρμόζεται η λειτουργία της μετάδοσης στον μέγιστο δυνατό βαθμό, κάτι το οποίο βελτιστοποιεί τη δυναμική του οχήματος, διασφαλίζει την ταχεία αλλαγή των ταχυτήτων (σχέσεων), προσαυξάνει την οδηγική ασφάλεια και περιορίζει την κατανάλωση καυσίμων.
Λειτουργική αρχή
Για τη μετάβαση στη χειροκίνητη λειτουργία, πρέπει να μετακινηθεί ο λεβιές των ταχυτήτων στην ειδική υποδοχή, η οποία ενδεχομένως να είναι επισημασμένη ως “Sports mode”. Σπρώξτε τον λεβιέ στο “+” για να ανεβάσετε ταχύτητα και στο “-” για να κατεβάσετε ταχύτητα. Η απαλή διπλή ώθηση του λεβιέ στη θέση “-” δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να «πηδήξει» μια ταχύτητα. Ο χειροκίνητος έλεγχος καθιστά το αυτοκίνητο περισσότερο σπορ, βελτιστοποιώντας τον χειρισμό και τη δυναμική του όταν κάνει συγκεκριμένους ελιγμούς, καθώς και τις επιδόσεις του στα ολισθηρά οδοστρώματα.
Κωδικός μετάδοσης | Αριθμός ταχυτήτων (σχέσεων) | Μέγιστη ροπή κινητήρα, N⋅m | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Είδος κίνησης | Έναρξη παραγωγής | Μοντέλα αυτοκινήτων εξοπλισμένα με το συγκεκριμένο είδος μετάδοσης |
A4CF2 | 4 | 200 | 2.0 | Μπροστινή κίνηση (FWD) | 2005 | Hyundai Accent MC; Hyundai Elantra HD; Hyundai i30 FD; Hyundai Accent RB; Hyundai i30 GD; Hyundai Solaris RBr; Hyundai i20 PB; Hyundai Getz TB |
A5HF1 | 5 | 400 | 3.8 | Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) | 2005 | Hyundai Sonata NF; Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Entourage VQ |
A5SR2 | 5 | 550 | 5.0 | Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | 2007 | Hyundai Genesis Coupe BK; Hyundai Mohave HM |
A6LF1 | 6 | 300 | 3.0 | Μπροστινή κίνηση (FWD) | 2009 | Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Grandeur HG; Hyundai Tucson TL; Hyundai Santa Fe DM; Hyundai Tucson LM |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων HiVec H-matic
Δυσλειτουργίες | Μεταδόσεις |
Η μετάδοση χαρακτηρίζεται πολύ ευαίσθητη στις ακαθαρσίες των υγρών της. Τα κανάλια του σώματος της βαλβίδας φράζουν ταχύτατα, κάτι το οποίο προξενεί δυσλειτουργίες στη μετάδοση. | A4CF1; A5SR2 |
Οι δίσκοι τριβής του υδραυλικού μετατροπέα ροπής χαλούν εξαιτίας του επιθετικού στιλ οδήγησης. | A5SR2; A6LF1 |
Οι σφήνες του περιβλήματος του διαφορικού ενδέχεται να αποκοπούν τελείως, εξαιτίας των μακροχρόνιων σπιναρισμάτων των τροχών. | A6LF1 |
Το πλαστικό κάρτερ έχει μικρό κύκλο ζωής. | A6LF1 |
Ο αισθητήρας ταχύτητας καίγεται σε ενδεχόμενο συχνότατης υπερθέρμανσης της μετάδοσης. | A6LF1; A5HF1 |
Τα σετ των πλανητικών γραναζιών ενδέχεται να βγουν εκτός λειτουργίας εξαιτίας του επιθετικού στιλ οδήγησης. | A5HF1 |
Οι τσιμούχες της αντλίας της μετάδοσης εμφανίζουν διαρροές. | A4CF1 |
Σχόλιο