Η SensoDrive αποτελεί μια 5τάχυτη αυτοματοποιημένη μηχανική μετάδοση, η οποία τοποθετούταν σε κάποια μοντέλα των Citroën και Peugeot από το 2002 μέχρι το 2009. Συνδυάζει τις λειτουργίες τόσο της αυτόματης, όσο και της χειροκίνητης μετάδοσης. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η αναλογία των ταχυτήτων αλλάζει αυτόματα με βάση τις οδικές συνθήκες. Η δυνατότητα του να μεταβεί σε χειροκίνητη λειτουργία ο οδηγός, τον καθιστά ικανό να έχει καλύτερο έλεγχο της ροπής του κινητήρα σε συγκεκριμένες οδηγικές καταστάσεις.
Ο τρόπος λειτουργίας της SensoDrive
Η SensoDrive έχει ως βάση ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με δυο άξονες που διαθέτουν γρανάζια εγκατεστημένα επάνω τους. Ο συμπλέκτης και οι μηχανισμοί για την εμπλοκή των ταχυτήτων (σχέσεων), όμως είναι διαχειριζόμενοι με ηλεκτρονικό τρόπο, από τη μονάδα ελέγχου. Με το σήμα της μονάδας, ο ένας ενεργοποιητής αποσυνδέει τον συμπλέκτη, ενώ ο άλλος μετακινεί το συγχρονιζέ για να εμπλέξει την επόμενη ταχύτητα. Στη χειροκίνητη λειτουργία, τα δεδομένα που αφορούν την επιλεγμένη από τον οδηγό ταχύτητα προωθούνται στη μονάδα ελέγχου που με τη σειρά της, αποστέλλει το αντίστοιχο σήμα στους ενεργοποιητές. Για την αλλαγή ταχύτητας, ο οδηγός τοποθετεί τον λεβιέ στην κεντρική κονσόλα στη θέση “+” ή τη θέση “-“, ή χρησιμοποιεί τα αυτάκια που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μεταδόσεων SensoDrive
Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτων | Κατασκευαστής | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Μέγιστη ροπή, Nm | Διάταξη αυτοκινήτου | Εφαρμογή σε μοντέλα |
MAP | PSA Peugeot Citroën | 1.6 | 150 | Μπροστινή κίνηση (FWD) | Citroën C3; Citroën C2; Citroën C4 |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων SensoDrive
- Οι ενεργοποιητές χαλούν ταχύτατα.
- Ο συμπλέκτης διαθέτει μικρό κύκλο ζωής.
- Η μονάδα ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων ενδέχεται κάποιες φορές να δυσλειτουργεί.
Σχόλιο