Πλυσιμο κινητηρα και πλαισιου αυτοκινητου

Πλυσιμο κινητηρα και πλαισιου αυτοκινητου

Πολλοί οδηγοί τη σημερινή εποχή εξαιτίας των δύσκολων και απαιτητικών ρυθμών που ζούμε τείνουν να ξεχνούν να τελέσουν κάποιες σημαντικές ενέργειες για τη ζωή του οχήματός τους. Μία από αυτές είναι το πλύσιμο του κινητήρα και του πλαισίου του αυτοκινήτου. Η διάρκεια ζωής του κινητήρα επιμηκύνεται χρησιμοποιώντας τα σωστά εργαλεία που δε θα προκαλέσουν βλάβες, αλλά αντιθέτως θα κάνουν το αυτοκίνητό μας πλήρως λειτουργικό, και θα μας χαρίσει πολλά χιλιόμετρα, με την προϋπόθεση φυσικά πως θα το προσέχουμε και θα προλαμβάνουμε τα πάντα σχετικά με το όχημά μας.

Αν ακόμη αναρωτιέστε για ποιους λόγους κάποιος να επιχειρήσει να πλύνει μόνος του τον κινητήρα και το πλαισίου του αυτοκινήτου του, στο παρακάτω άρθρο θα λυθούν όλες σας οι απορίες.

Ένας από τους σημαντικότερους λόγους είναι ο οικονομικός. Αν ο οδηγός είναι γνώστης του εν λόγω ιδιαίτερου πλυσίματος, τότε μπορεί και να γλιτώσει έως και 40 ευρώ, καθώς σε πολλά βενζινάδικα ή πλυντήρια βιολογικού καθαρισμού το κοστολόγιό τους για μια τέτοια υπηρεσία μπορεί να φτάσει από 20 έως 40 ευρώ. Πρόκειται για μια σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων στους καιρούς που διανύουμε, ενώ μας προσφέρει και ασφάλεια, μιας και στην περίπτωση που γίνει κάποια λάθος κίνηση κατά τη διάρκεια του πλυσίματος του κινητήρα ή βραχεί με νερό ή με κάποιο άλλο υλικό κάποιο μέρος του, τότε η ζημιά θα είναι σίγουρα πολύ πιο κοστοβόρα.

Επίσης, μπορεί κάποιος να μην εμπιστεύεται να αφήσει το αυτοκίνητό του σε κάποιο συνεργείο / πλυντήριο για ένα τόσο ευαίσθητο και με ροπή σε επιπλοκές εγχείρημα όπως είναι το πλύσιμο του κινητήρα. Έτσι, είτε το πλύνει μόνος του, είτε το αφήσει σε κάποιο πλυντήριο, θα πρέπει να είναι προσεκτικός για να αποφύγει τα χειρότερα. 

Το νερό όπως αναφέραμε και νωρίτερα, μπορεί να προκαλέσει βλάβες στο ηλεκτρονικό και ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου γι’ αυτό είναι σκόπιμο πριν ξεκινήσει η  διαδικασία του πλυσίματος, να καλύψουμε όλα τα ευάλωτα μέρη όπως είναι το κουτί των ασφαλειών, η μπαταρία κ.α. με κάποιο πλαστικό κάλυμμα, έτσι ώστε να μην υπάρξει διαρροή.

Το επόμενο βήμα είναι να βγάλουμε από τον κινητήρα τυχόν φύλλα ή κλαδιά δέντρων για να μη δημιουργήσουν προβλήματα κατά το πλύσιμο του κινητήρα. Με ένα μηχάνημα πεπιεσμένου αέρα που μπορούμε να βρούμε στα βενζινάδικα και σε καταστήματα με εργαλεία και μηχανολογικό εξοπλισμό, μπορούμε να απομακρύνουμε τη σκόνη που έχει πάνω του ο κινητήρας.

Όταν έχουμε στην κατοχή μας κάποιο αυτοκίνητο με κινητήρα παλαιού τύπου, ταλαιπωρημένο από τις καιρικές συνθήκες ή την κακομεταχείριση και την κακή συντήρηση, οι ρύποι συγκεντρώνονται πολύ πιο γρήγορα. Οι ρύποι αυτοί μπορεί να είναι χώμα ή λάδια. Ακόμα χειρότερα μπορεί να είναι και τα δυο μαζί. Το αποτέλεσμα, θα είναι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών του κινητήρα, να καούν επάνω του και να γίνει πολύ  πιο δύσκολο το καθάρισμά του.

Πριν συνεχίσουμε, καλό είναι να δούμε για ποιους άλλους λόγους είναι σημαντικό να καθαρίζουμε τον κινητήρα εγκαίρως. Στον καθαρό κινητήρα μπορούμε να βρούμε πιο γρήγορα και εύκολα τα προβλήματα που θα εμφανίσει. Επιπλέον, αν υπάρχουν υπολείμματα και άμμος και κολλήσουν πάνω στον κινητήρα, θα μειωθεί η απόδοση του συστήματος ψύξης. Επίσης η βρωμιά στον κινητήρα, μπορεί να προκαλέσει βραχυκύκλωμα και κατ’ επέκταση πυρκαγιά. Ακόμη και οι μικρές συσσωρεύσεις βρωμιάς και λαδιού, μπορεί να προκαλέσουν δυσλειτουργίες. Επιπλέον, στον χώρο του κινητήρα υπάρχει επίσης το ψυγείο νερού. Στην επιφάνειά του, συσσωρεύονται στρώσεις ολόκληρες από βρωμιά, έντομα κ.λπ., τα οποία θα διαταράξουν τη διαδικασία ανταλλαγής θερμότητάς του.

Ας πάμε πάλι πίσω στους τρόπους πλυσίματος του κινητήρα, υπάρχουν αρκετοί οδηγοί που χρησιμοποιούν νερό υπό πίεση. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να προκληθεί μηχανική βλάβη στον ηλεκτρικό εξοπλισμό και στην καλωδίωση και να οδηγήσει σε βλάβες του κινητήρα, συνεπώς μπορεί να είναι μεν ένας γρήγορος τρόπος, αλλά ενέχει υψηλούς κινδύνους.

Ένα άλλο υγρό για πλύσιμο κινητήρα είναι η βενζίνη, όμως είναι η περισσότερο μη ασφαλής από όλους τους τρόπους καθαρισμού, καθώς είναι εύφλεκτη και βγάζει εκρηκτικούς ατμούς.

Παραπάνω αναφέρθηκε ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί νερό με πίεση αλλά προκαλεί πολλές βλάβες στον κινητήρα, οπότε μπορείτε να προσθέσετε νερό σε ψεκαστήρα και να ψεκάσετε σε μικρές ποσότητες τα σημεία που θέλετε. Κάποια στιγμή όμως, επειδή θα χρησιμοποιήσουμε αναπόφευκτα νερό, θα πρέπει να βγάλουμε την μπαταρία και να την καθαρίσουμε ξεχωριστά, αποσυνδέοντας τους πόλους της και καλύπτοντάς τους.

Μια καλή και χρήσιμη μέθοδος καθαρισμού του κινητήρα του αυτοκινήτου, είναι το ειδικό καθαριστικό ταχείας δράσης. Πρόκειται για ένα σπρέι καθαρισμού που καταπολεμά το γράσο και τους ρύπους. Αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να εφαρμόσουμε το σπρέι σε όλη την επιφάνεια του κινητήρα, να το αφήσουμε να δράσει για 5 λεπτά περίπου και μετά, με μια βούρτσα να καθαρίσουμε τη βρωμιά.

Τέλος, το πλύσιμο του κινητήρα του αυτοκινήτου με ατμό είναι το πλέον ασφαλές, μιας και δεν βλάπτει τον ηλεκτρικό εξοπλισμό. Δε χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί νερό ή χημικά για να αφαιρεθεί η βρωμιά από τον κινητήρα. Για τον στεγνό καθαρισμό του κινητήρα, χρησιμοποιούμε ξηρό ατμό που διαλύει όλους τους ρύπους, δεν περιέχει άλατα κ.ο.κ. Το μόνο αρνητικό σημείο του είναι ότι το πλύσιμο του κινητήρα με ατμό μπορεί να διαρκέσει αρκετή ώρα και να κοστίσει αρκετά.

Συνεπώς, αν φροντίσουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας, θα προλάβουμε το σκούριασμα των μεταλλικών επιφανειών και τις ανωμαλίες στα ηλεκτρικά (μπαταρία, διακόπτες, φις, καλώδια υψηλής τάσης, ασφάλειες κ.α.) που είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα προκύψουν, αν διατηρηθούν οι ρύποι επάνω τους για πολύ καιρό.

Πέρα από το πλύσιμο του κινητήρα, οι οδηγοί πολλές φορές φροντίζουν να πάνε για πλύσιμο και το πλαίσιο του αυτοκινήτου.

Για το πλύσιμο του πλαισίου, θα χρειαστούμε κάποιο ειδικό καθαριστικό με το οποίο θα περάσουμε από επεξεργασία ολόκληρο το πλαίσιο και τους θόλους των τροχών, και μετά θα ξεπλύνουμε με ζεστό νερό. Η χρήση νερού υπό πίεση είναι μια ακόμα λύση, αν και οι ειδικοί δηλώνουν πως υπάρχουν ενδεχόμενα ζημιών στην προστατευτική επικάλυψη του κάτω μέρους του αυτοκινήτου και στα καλώδια των ηλεκτρικών που βρίσκονται σε εσοχές του αμαξώματος.

Ας κατανοήσουμε λοιπόν, ότι φροντίζοντας να πηγαίνουμε σε κάποιο κατάστημα μια φορά το χρόνο, είτε με το να πλένουμε μόνοι μας το πλαίσιο και τον χώρο του κινητήρα του αυτοκινήτου μας, το προστατεύουμε από τις λάσπες και τους ρύπους και όλες τις ζημιές που θα μπορούσαν να προκαλέσουν.

Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων