Πώς θα ελέγξετε τον υπερσυμπιεστή

Πώς θα ελέγξετε τον υπερσυμπιεστή
 Έλεγχος Τurbo: 8 εύκολα βήματα 
  1. Ακούστε τo κινητήρα ενώ κρυώνει.

    Αν ακούσετε βουητό κατά τη λειτουργία της τουρμπίνας (στροβίλου), τότε λογικά έχουν φθαρεί τα ρουλεμάν του. Τα μεταλλικά τριξίματα, τα οποία προέρχονται από την επαφή των περυγιών της πτερωτής με το περίβλημα της τουρμπίνας (στροβίλου), δηλώνουν την ίδια βλάβη.

  2. Κάντε έλεγχο για επικαθίσεις λαδιού επάνω στο περίβλημα του υπερσυμπιεστή.

    Σε περίπτωση που βρίσκονται κοντά στο γρανάζι του στροβίλου, τότε κατά πάσα πιθανότητα ο υπερσυμπιεστής σας έχει αρχίσει να χαλά. Αν πάλι υπάρχουν σημάδια λαδιού στη σύνδεση με την πολλαπλή εξαγωγής ή στον αγωγό παροχής αέρα – πιθανότατα υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον κινητήρα ή στο σύστημα εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου.

  3. Τσεκάρετε το χρώμα των καυσαερίων.

    Αν υπάρχει φθορά στον υπερσυμπιεστή, το λάδι περνά μαζί με τον υπό πίεση αέρα στην πολλαπλή εισαγωγής και κατά συνέπεια, καίγεται στους θαλάμους καύσης του κινητήρα. Έτσι, τα καυσαέρια αποκτούν μαύρο χρώμα.

  4. Σκανάρετε το σύστημα με ειδική συσκευή.

    Για να κάνετε το διαγνωστικό έλεγχο, θα πρέπει να έχετε τον αντάπτορα, το κατάλληλο λογισμικό και έναν φορητό υπολογιστή ή κάποιο smartphone. Το σύνολο των μετρήσεων λαμβάνονται με τον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί. Πιο αναλυτικές πληροφορίες για τη συγκεκριμένη μέθοδο διαγνωστικού ελέγχου, θα βρείτε στο εγχειρίδιο χρήσης του αντάπτορα διαγνωστικού ελέγχου σας.

  5. Βγάλτε τον υπερσυμπιεστή από το αυτοκίνητό σας και τσεκάρετε τον άξονά του για κενά.

    Κρατήστε το άκρο του άξονα και προσπαθήστε να το βγάλετε από τη μία πλευρά στην άλλη. Το κενό του εξαρτήματος δεν πρέπει να υπερβαίνει το 1 mm. Ο άξονας δεν πρέπει να κινείται κατά μήκος του περιβλήματος.

  6. Ελέγξτε τα πτερύγια της φτερωτής (στροφείου) και τα τοιχώματα του υπερσυμπιεστή.

    Τα άκρα των πτερυγίων θα πρέπει να αιχμηρά και ομαλά χωρίς γδαρσίματα, εκδορές και εγκοπές. Τα δε τοιχώματα δεν θα πρέπει να παρουσιάζουν σημεία επαφής με τα πτερύγια της φτερωτής.

  7. Διασφαλίστε ότι ο ενεργοποιητής και οι αισθητήρες βρίσκονται σε λειτουργική κατάσταση.

    Δεν πρέπει να υπάρχουν τρύπες στο περίβλημα του ενεργοποιητή και σημάδια διάβρωσης στην κορυφή της ράβδου. Ελέγξτε ότι το διάφραγμα είναι ακέραιο. Ανασηκώστε τη ράβδο στην ανώτερη θέση της, κλείστε το στόμιο με το δάχτυλό σας και στη συνέχεια αφήστε το. Η ράβδος δεν πρέπει να κινείται όταν το στόμιο είναι κλειστό. Μόλις το αφήσετε, η ράβδος πρέπει να επιστρέψει στην αρχική της θέση. Ελέγξτε το ηλεκτρικό τμήμα του ενεργοποιητή με ένα πολύμετρο.

  8. Σε περίπτωση που διαθέτετε υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, τσεκάρετε αν έχει κολλήσει ο δακτύλιος της φτερωτής.

    Τα πτερύγια πρέπει να κινούνται ελεύθερα. Διαγνώστε τη μονάδα χρησιμοποιώντας έναν αερoσυμπιεστή και έναν μετρητή πίεσης/ μανόμετρο. Εάν ο δακτύλιος της πτερωτής είναι άθικτος, ο ενεργοποιητής θα κινηθεί ελεύθερα σε πίεση περίπου 0,6-0,7 bar.

    Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

    Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων