Πώς θα βάλετε μπροστά ένα αυτοκίνητο με άδεια μπαταρία

Πώς θα βάλετε μπροστά ένα αυτοκίνητο με άδεια μπαταρία

Πλήθος οδηγών έχουν έρθει αντιμέτωποι με το πρόβλημα του να μην μπορούν να βάλουν μπροστά τον κινητήρα, γιατί έχει αδειάσει η μπαταρία. Συνήθως, αυτό γίνεται όταν κάνει παγωνιά, ή αν παραδείγματος χάρη, έχετε ξεχάσει να σβήσετε τα εξωτερικά φώτα ή το στερεοφωνικό του αυτοκινήτου. Το πρόβλημα του να βάλετε μπροστά το όχημα μπορεί να λυθεί με τη σύνδεση της μπαταρίας σας, με αυτή κάποιου άλλου οχήματος. Για να γίνει αυτό, απαιτείται ένα σετ καλωδίων εκκίνησης μπαταρίας. Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα σας πούμε πώς να συνδέσετε σωστά τα καλώδια εκκίνησης μπαταρίας. Ας μάθουμε τα βήματα με τη σωστή τους σειρά.

Μέτρα ασφαλείας

  • Διασφαλίστε πως δεν βρίσκονται παιδιά κοντά στο μέρος που θα εκτελέσετε τη συγκεκριμένη διαδικασία. Αν χρειαστεί, απομακρύνετέ τα σε κάποια απόσταση ασφαλείας.
  • Μελετήστε με προσοχή το εγχειρίδιο του οχήματος. Υπάρχουν κάποια μοντέλα που δεν επιτρέπεται να πάρουν μπροστά με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας.
  • Κατά τη διάρκεια της εργασίας, να φοράτε γάντια από καουτσούκ και προστατευτικά γυαλιά. Μην ακουμπάτε τους πόλους και τα μεταλλικά τμήματα του αμαξώματος του αυτοκινήτου με γυμνά χέρια, όταν δέχονται τάση.

Ποια οχήματα δεν επιτρέπεται να πάρουν μπροστά με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας

  • Μη βάζετε ποτέ μπροστά με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας ένα αυτοκίνητο με κάποιο άλλο αυτοκίνητο που έχει τάση κυκλώματος πιο υψηλή ή πιο χαμηλή από του αυτοκινήτου σας. Αν παραδείγματος χάρη, το όχημά σας διαθέτει μπαταρία 12 βολτ, δεν θα πρέπει να συνδεθεί με οχήματα με μπαταρία 24 βολτ ή 6 βολτ, για να αποτραπούν οι υπερτάσεις.
  • Η σύνδεση οχημάτων με κινητήρες βενζίνης με οχήματα με κινητήρες ντίζελ δεν είναι καλό να γίνεται, μιας και οι μπαταρίες τους διαθέτουν διαφορετικούς αμπέρ ψυχρής εκκίνησης (CCA), με αποτέλεσμα η προσπάθεια είτε να μην έχει κανένα αποτέλεσμα, είτε να προκαλέσει βλάβες στις ηλεκτρικές συσκευές του.
  • Δεν επιτρέπεται να βάλετε μπροστά με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας, αυτοκίνητα με ζημιές στην καλωδίωση, διαρροές μπαταρίας ή άλλες βλάβες. Έτσι, αν παραδείγματος χάρη, η μπαταρία σας έχει αδειάσει μετά από πολύωρες χωρίς επιτυχία προσπάθειες να βάλετε μπροστά τον κινητήρα, ζητήστε τη βοήθεια κάποιου επαγγελματία.
  • Καλό θα ήταν να μη συνδέσετε το όχημά σας με κάποιο που η μπαταρία του δεν είναι εντελώς φορτισμένη.

Πώς θα εξακριβώσετε αν είναι ασφαλές να βάλετε μπροστά το όχημά σας με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας

Πώς θα εξακριβώσετε αν είναι ασφαλές να βάλετε μπροστά το όχημά σας με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας
 Διασφαλίστε ότι το αυτοκίνητό σας βρίσκεται σε καλή λειτουργική κατάσταση. Για να γίνει αυτό: 
  • Κάντε έλεγχο του χώρου του κινητήρα. Τα καλώδια δεν θα πρέπει να είναι καλυμμένα με παχιές στρώσεις βρωμιάς και δεν θα πρέπει να υπάρχουν ραγίσματα η ίχνη διαρροών στη μπαταρία.
  • Ελέγξτε τα καλώδια του δυναμό. Αν έχουν κοπεί, το πιθανότερο είναι να μη φτάσει ποτέ η τάση στους πόλους της μπαταρίας. Τότε, το να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητό σας με καλώδια εκκίνησης και μία ακόμη μπαταρία δεν θα έχει κανένα νόημα, μιας και η μπαταρία του οχήματος που θα βάλετε μπροστά με τα καλώδια, θα αδειάσει και πάλι άμεσα.
  • Προσπαθήστε να ανάψετε τους προβολείς, τα φλάς και τον φωτισμό περιβάλλοντος. Αν ανάβουν και φωτίζουν κανονικά, τότε η μπαταρία δεν έχει πρόβλημα και η προσπάθεια με τα καλώδια εκκίνησης μπαταρίας δεν θα βάλει μπροστά το αυτοκίνητο. Αν οι εν λόγω συσκευές δεν ενεργοποιούνται και δεν δουλεύει ούτε η κόρνα, τότε η μπαταρία έχει αδειάσει. Σε κάποιες περιπτώσεις, το χαμηλό φως από τους λαμπτήρες, σημαίνει πως η φόρτιση της μπαταρίας είναι χαμηλή.
  • Αν έχετε τη δυνατότητα, κάντε μέτρηση της τάσης στους πόλους της μπαταρίας. Αν ξεπερνά τα 12,6 βολτ, τότε η μπαταρία είναι φορτισμένη και θα πρέπει να ψάξετε για τη βλάβη σε κάποιο άλλο τμήμα ή μονάδα: τη μίζα, την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα της μίζας, τον διακόπτη της ανάφλεξης κ.α.
  • Τσεκάρετε αν υπάρχει έντονη οσμή καυσίμου, κάτω από το καπό του κινητήρα. Αν ναι, το να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητό σας με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας, είναι επικίνδυνο, γιατί ενδέχεται να επιφέρει φωτιά.
Στη συνέχεια, θα πρέπει να διασφαλίσετε ότι η μπαταρία του αυτοκινήτου που θα δώσει ρεύμα είναι εντελώς φορτισμένη. Ανάψτε τους προβολείς ή τα εσωτερικά του φώτα, τα οποία θα πρέπει να παράγουν έντονο φως. Αν είναι εφικτό, κάντε μέτρηση της τάσης των πόλων της μπαταρίας με ένα πολύμετρο. Θα πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στα 12,6 με 12,9 βολτ.

16 βήματα για να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητό σας με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας, με τον σωστό τρόπο

16 βήματα για να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητό σας με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας, με τον σωστό τρόπο
  1. Παρκάρετε τα οχήματα αφήνοντας ανάμεσά τους απόσταση 45 με 50 εκατοστά, να φτάνει δηλαδή το μήκος των καλωδίων για να συνδεθούν. Προειδοποίηση: Τα οχήματα δεν θα πρέπει, για κανένα λόγο να ακουμπάνε μεταξύ τους.
  2. Σε αυτοκίνητα που διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τοποθετήστε τον επιλογέα των ταχυτήτων στη λειτουργία “Park”, ενώ σε όσα έχουν μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, στη “Neutral” (νεκρά).
  3. Διασφαλίστε πως έχετε σβήσει τον κινητήρα του οχήματος που δίνει ρεύμα.
  4. Τραβήξτε χειρόφρενο και στα δύο οχήματα.
  5. Βγάλτε τα κλειδιά από τους διακόπτες ανάφλεξης των αυτοκινήτων και ανοίξτε τις πόρτες του αυτοκινήτου με την άδεια μπαταρία. Στην αντίθετη περίπτωση,γίνει η τροφοδότηση με ρεύμα, ενδέχεται να ενεργοποιηθεί το σύστημα αντικλεπτικής προστασίας του αυτοκινήτου και οι πόρτες του να κλειδώσουν.
  6. Ανοίξτε το καπό και βρείτε την μπαταρία. Το σημείο που βρίσκεται ακριβώς, αναγράφεται στο εγχειρίδιο του οχήματος.
  7. Κάντε έλεγχο της μπαταρίας και βρείτε τους δύο πόλους της. Ο θετικός είναι συνήθως πιο μεγάλος και φέρει τη σημείωση “POS” ή “+” και ο αρνητικός “NEG” ή “-“. Ο θετικός πόλος είναι συνήθως κόκκινος και ο αρνητικός, μαύρος. Κατά τη σύνδεση των καλωδίων εκκίνησης της μπαταρίας, έχει ιδιαίτερη σημασία να μην μπερδέψετε τους πόλους μεταξύ τους.
  8. Αν χρειάζεται, καθαρίστε τη βρωμιά και την οξείδωση από τους πόλους με κάποιο πανί ή μια συρματόβουρτσα.
  9. Κοιτάξτε το σετ με τα καλώδια εκκίνησης της μπαταρίας. Το σετ πρέπει να αποτελείται από δύο καλώδια. Το ένα είναι συνήθως κόκκινο και το άλλο μαύρο. Να θυμάστε, ότι τα καλώδια ενδέχεται να είναι διαφορετικού χρώματος, αλλά τα κλιπ (κροκοδειλάκια) στις άκρες τους, είναι σχεδόν σε κάθε περίπτωση κόκκινα και μαύρα. Η συγκεκριμένη διαφορά χρώματος βοηθά στην αποτροπή των λαθών στη σύνδεση των καλωδίων.
  10. Συνδέστε τα καλώδια με την ακόλουθη σειρά:

    • κόκκινο κλιπ, στον θετικό πόλο της άδειας μπαταρίας.
    • το δεύτερο κόκκινο κλιπ, στον θετικό πόλο του αυτοκινήτου που δίνει  ρεύμα.
    • μαύρο κλιπ, στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας του αυτοκινήτου που δίνει ρεύμα.
    • το δεύτερο μαύρο κλιπ, σε κάποιο όχι βαμμένο μεταλλικό τμήμα του οχήματος με την άδεια μπαταρία. Αυτό ενδέχεται να είναι κάποιο παξιμάδι ή μπουλόνι στο μπλοκ του κινητήρα.
  11. Διασφαλίστε πως τα καλώδια δεν ακουμπούν στα κινούμενα τμήματα του κινητήρα.
  12. Βάλτε μπροστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου που δίνει ρεύμα και αφήστε τον να λειτουργήσει για 10 με 20 λεπτά. Σβήστε τον κινητήρα.
  13. Προσπαθήστε να βάλετε μπροστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου με την άδεια μπαταρία. Αν πάρει, μη σβήσετε τον κινητήρα για 10 με 20 λεπτά. Ο συγκεκριμένος χρόνος θα πρέπει να αρκεί για να φορτιστεί λίγο η μπαταρία του.
  14. Αν το αυτοκίνητο δεν πάρει μπροστά, κάνετε από την αρχή την ίδια διαδικασία: βάλτε μπροστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου που δίνει ρεύμα και αφήστε τον να δουλέψει για λίγο, σβήστε τον και προσπαθήστε να βάλετε μπροστά το άλλο όχημα. Προειδοποίηση: Μην ενεργοποιήσετε το μίζα του αυτοκινήτου που φορτίζει με τα καλώδια εκκίνησης μπαταρίας, όσο λειτουργεί ο κινητήρας του αυτοκινήτου που δίνει ρεύμα: ενδέχεται να προκληθεί βλάβη στο δυναμό του.
  15. Αν το αυτοκίνητο πάρει μπροστά, αποσυνδέστε τα καλώδια με την αντίθετη σειρά:

    • μαύρο κλιπ, από το όχι βαμμένο τμήμα του αμαξώματος.
    • μαύρο κλιπ, από τον αρνητικό πόλο του αυτοκινήτου που δίνει ρεύμα.
    • κόκκινο κλιπ, από τον θετικό πόλο του αυτοκινήτου που δίνει ρεύμα.
    • κόκκινο κλιπ, από τον θετικό πόλο της μπαταρίας που ήταν άδεια.
  16. Αν, μετά από έναν αριθμό προσπαθειών, δεν παίρνει μπροστά ο κινητήρας, μεταβείτε σε κάποιο συνεργείο για να λάβετε βοήθεια: η μπαταρία σας ενδέχεται να έχει αδειάσει τελείως και θα πρέπει να φορτιστεί ή να αντικατασταθεί, ή ενδεχομένως υπάρχει πρόβλημα σε κάποιο άλλο σύστημα του οχήματος. Αναλυτικότερα, αν κάποιο από τα πιο κάτω τμήματα έχει πρόβλημα, δεν θα παίρνει μπροστά ο κινητήρας:

    • ασφάλειες,
    • μίζα,
    • διακόπτης ανάφλεξης.

Πώς θα βάλετε μπροστά με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας χωρίς να υπάρχει άλλο αυτοκίνητο

Πώς θα βάλετε μπροστά με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας χωρίς να υπάρχει άλλο αυτοκίνητο

Για να βάλετε μπροστά το όχημα, έχετε τη δυνατότητα να κάνετε χρήση μιας φορητής συσκευής εκκίνησης – ενός εκκινητή μπαταρίας. Η λειτουργία του γίνεται με μπαταρίες πολυμερούς λιθίου κι έτσι λόγω αυτού, παρά το μικρό του μέγεθος, παρέχει ιδιαίτερα υψηλά αμπέρ εκκίνησης. Θα χρειαστεί να αγοράσετε παραδείγματος χάρη μια τέτοια συσκευή, αν η χρήση του οχήματός σας γίνεται σε δύσκολες συνθήκες, και κυρίως σε περιοχές με παγωμένους χειμώνες.

Η συσκευή θα πρέπει να συνδεθεί απευθείας με τους πόλους της μπαταρίας. Κατά τη σύνδεσή της, έχει ιδιαίτερη σημασία να δώσετε προσοχή στην πολικότητα. Για πιο λεπτομερείς πληροφορίες, που αφορούν στον κατάλληλο τρόπο σύνδεσης των καλωδίων του εκκινητή, μελετήστε με προσοχή το εγχειρίδιό του.

 Συνήθως, απαιτούνται τα πιο κάτω βήματα: 
  1. Συνδέστε το κόκκινο καλώδιο που συνοδεύει τη συσκευή με τον θετικό πόλο της μπαταρίας.
  2. Συνδέστε το μαύρο καλώδιο στον αρνητικό πόλο της άδειας μπαταρίας.
  3. Τοποθετήστε τα κλιπ των άλλων άκρων των καλωδίων στις ανάλογες εξόδους της φορητής συσκευής εκκίνησης.
  4. Επιλέξτε την απαιτούμενη λειτουργία του εκκινητή και ανάψτε τη συσκευή.
  5. Βάλτε μπροστά τον κινητήρα.

Συμπέρασμα

Η αποφορτισμένη μπαταρία είναι ένα πρόβλημα με το οποίο ενδέχεται να έρθουν αντιμέτωποι ακόμη και οι πιο έμπειροι οδηγοί. Είναι καλό λοιπόν που το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με μια αρκετά απλή μέθοδο, με υποβοήθηση εκκίνησης με καλώδια. Θα πρέπει απλά να έχετε ένα σετ καλώδια εκκίνησης μπαταρίας και μια ακόμη μπαταρία. Τηρώντας το σύνολο των πιο πάνω συμβουλών, θα μπορέσετε να βάλετε εύκολα το αυτοκίνητό σας μπροστά με καλώδια και μια ακόμη μπαταρία, ακόμη και αν είστε καινούριος οδηγός.

Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων