Πώς θα πλύνεις σωστά τη μοτοσυκλέτα σου

Πώς θα πλύνεις σωστά τη μοτοσυκλέτα σου

Η μοτοσυκλέτα για πολλούς είναι ένα πάθος που συνοδεύει τον αναβάτη από τα νεανικά χρόνια. Για άλλους, είναι λύση ανάγκης για την οικονομικότερη μετακίνηση στο κέντρο των αστικών κέντρων και την ευκολότερη εύρεση θέσης στάθμευσης. Σε κάθε περίπτωση όμως, απαιτεί και την ανάλογη συντήρηση, όπως και το αυτοκίνητο.

Εκτός από τη συντήρησή της από λειτουργικής απόψεως, για να παραμένει σε καλή λειτουργική κατάσταση απαιτεί και τακτικό καθάρισμα και πλύσιμο. Μιας φυσικά και τα περισσότερα μέρη της είναι σε σχέση με το αυτοκίνητο είτε ακάλυπτα, είτε μερικώς καλυμμένα το πλύσιμο της μοτοσυκλέτας, απαιτεί κάποιες παραπάνω γνώσεις αλλά και μεγαλύτερη συνέπεια στην τήρηση συγκεκριμένων κανόνων.

Αρχικά φυσικά, θα χρειαστεί να βρείτε τον χώρο στον οποίο θα γίνει το πλύσιμο της μοτό. Ο συγκεκριμένος χώρος θα πρέπει να είναι σε κάθε περίπτωση σκιερός και να μη χτυπάει τη μοτοσυκλέτα η ηλιακή ακτινοβολία άμεσα. Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να συγκεντρωθούν τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν.

Ας δούμε ποια είναι αυτά:

  1. Κάποιο ειδικό καθαριστικό μοτοσυκλέτας.
  2. Σωλήνα νερού με ρυθμιζόμενο ακροφύσιο ψεκασμού.
  3. Ένα σφουγγάρι.
  4. 2 κουβάδες.
  5. 2 βούρτσες. Μια με σκληρή και μία με μαλακή τρίχα.
  6. Πανιά.
  7. Ένα δέρμα σαμουά ή κάποιο ύφασμα από μικροΐνες, και
  8. Λιπαντικό για την αλυσίδα.

Σε δεύτερη φάση, προτού συζητηθεί η διαδικασία του πλυσίματος θα πρέπει να γίνουν γνωστά κάποια πράγματα που δεν θα πρέπει να γίνονται σε καμία περίπτωση κατά το καθάρισμα.

  • Δεν θα πρέπει λοιπόν ποτέ να γίνεται το πλύσιμο με σαμπουάν αυτοκινήτου ή υγρά καθαρισμού οικιακής χρήσης. Τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται τα τμήματα της μοτοσυκλέτας είναι συγκεκριμένα, οπότε απαιτούνται και συγκεκριμένα καθαριστικά μοτοσυκλέτας. Τα μη ειδικά καθαριστικά ενδέχεται να δημιουργήσουν ζημιές τόσο στα βαμμένα, όσο και στα μεταλλικά της τμήματα.
  • Δεν θα πρέπει να γίνεται το πλύσιμο της μοτοσυκλέτας ποτέ με τον κινητήρα ζεστό. Όσο βρώμικη και αν είναι η μοτοσυκλέτα, θα πρέπει να αφήσετε τον κινητήρα να κρυώσει καλά προτού ξεκινήσετε το καθάρισμά της. Οι λόγοι για αυτό είναι δύο, αρχικά δεν επιθυμεί κανείς να προσπαθήσει να ακουμπήσει σε καυτές επιφάνειες με γυμνά χέρια και δεύτερον και σημαντικότερο, όταν κάποιο μέταλλο είναι καυτό και δεχτεί κρύο νερό υπό πίεση υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο εμφάνισης ραγισμάτων, από την απότομη αλλαγή της επιφανειακής θερμοκρασίας.
  • Δεν θα πρέπει ποτέ να τρίβονται οι σκληρές βρωμιές στις βαμμένες επιφάνειες με δύναμη ή σκληρές βούρτσες. Σίγουρα θα προκληθεί ζημιά στη βαφή. Η καλύτερη λύση είναι το ειδικό καθαριστικό και κάποιος χρόνος αναμονής για να μαλακώσει η βρωμιά. Και τέλος,
  • Δεν θα πρέπει ποτέ να μένει μετά το πλύσιμο η αλυσίδα χωρίς λιπαντικό. Καθώς το καθαριστικό μαζί με νερό και σαπουνάδα, κυλάει επάνω στη μοτοσυκλέτα κατά το πλύσιμό της, πέφτει και επάνω στην αλυσίδα αφαιρώντας το λιπαντικό της. Η κυκλοφορία της μοτοσυκλέτα με «στεγνή» αλυσίδα είναι ένας σίγουρος τρόπος για να απαιτηθεί αλλαγή της αλυσίδας, ακόμη κι αν είναι αυτολιπαινόμενη. Μετά το πλύσιμο λοιπόν, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ελέγχεται η αλυσίδα και αν απαιτείται να λιπαίνεται εκ νέου.

Όσον αφορά τώρα στην ίδια τη διαδικασία για το πλύσιμο της μοτοσυκλέτας, θα μπορούσε να χωριστεί σε 7 απλά βήματα. Προτού ξεκινήσουν όμως αυτά τα βήματα, θα πρέπει να προετοιμαστεί η μοτοσυκλέτα για το πλύσιμο.

Αρχικά, θα πρέπει να κλειστεί η οπή της εξάτμισης με κάποιο πανί για να μην περάσει νερό στο εσωτερικό της και φυσικά, να καλυφθούν τα ηλεκτρικά τμήματα στα οποία υπάρχει το ενδεχόμενο βραχυκυκλώματος με κάποια σακούλα ή άλλο υλικό. Σαφώς και τα ηλεκτρικά της μοτοσυκλέτας είναι ασφαλισμένα από το εργοστάσιο για την αποφυγή τέτοιων καταστάσεων, αλλά λόγω της φυσικής φθοράς και της γήρανσης των υλικών, η πρόληψη είναι η καλύτερη μέθοδος αποφυγής προβλημάτων. Φυσικά, θα πρέπει να αφαιρεθούν από τη μοτοσυκλέτα και αξεσουάρ που δεν θα πρέπει να βραχούν (τσάντες, καλύμματα ντεπόζιτου, κινητά, φορτιστές κ.λπ.).

Τα βήματα για το πλύσιμο της μοτοσυκλέτας είναι τα εξής:

  1. Ψεκασμός της μοτοσυκλέτας με νερό σε όλες τις επιφάνειές της. Το ακροφύσιο του σωλήνα του νερού θα πρέπει να είναι ρυθμισμένο στη χαμηλή πίεση όσο το νερό πάει στον κινητήρα ή τον πίνακα οργάνων. Στις ζάντες και τα φτερά ή φέρινγκ (αλεξήνεμα), η πίεση μπορεί να είναι μεγαλύτερη.
  2. Πέρασμα των επιφανειών της μοτοσυκλέτας με καθαριστικό. Κάποια καθαριστικά πρέπει απλά να ψεκαστούν, ενώ άλλα να περαστούν με το σφουγγάρι και με απαλό τρίψιμο των επιφανειών. Σε κάθε περίπτωση, η διαδικασία θα πρέπει να γίνεται από επάνω προς τα κάτω, για να μην λερώνονται τα ήδη καθαρισμένα τμήματα. Στον ένα κουβά, θα πρέπει να μπει νερό με καθαριστικό και στον άλλο, καθαρό νερό για το ξέπλυμα του σφουγγαριού. Φυσικά, πρώτα καθαρίζονται οι βαμμένες επιφάνειες και μετά, τα υπόλοιπα τμήματα.
  3. Ο καθαρισμός του κινητήρα γίνεται με τη χρήση μαλακής βούρτσας ή πινέλου για να μπορούν να αφαιρεθούν οι βρωμιές στα δυσπρόσιτα μέρη και αποτελεί το επόμενο βήμα του πλυσίματος. Οι τροχοί, η καλύπτρα της αλυσίδας κ.λπ. καθαρίζονται με βούρτσα ή πινέλο με πιο σκληρή τρίχα.
  4. Το επόμενο στάδιο είναι το ξέπλυμα. Και πάλι από επάνω προς τα κάτω, απαιτείται το καλό ξέπλυμα των τμημάτων με χαμηλή πίεση με προσοχή για να μην παραμείνουν καθαριστικά υλικά στις επιφάνειες.
  5. Ακολουθεί το στέγνωμα των τμημάτων. Με το δέρμα σαμουά ή το πανί από μικροΐνες θα πρέπει να στεγνώσει ολόκληρη η μοτοσυκλέτα. Μόλις το πανί βρέχεται εμφανώς, θα πρέπει να αλλάζεται για να μην αφήνει λεκέδες στις επιφάνειες με βαφή η από χρώμιο.  
  6. Το επόμενο και ιδιαίτερα σημαντικό βήμα όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω είναι η λίπανση της αλυσίδας ή ο έλεγχός της για την ανάγκη λίπανσης.
  7. Τέλος, θα πρέπει να πάρει μπροστά ο κινητήρας για τον έλεγχο οποιουδήποτε βραχυκυκλώματος και να βγει μια βόλτα η μοτοσυκλέτα, για να στεγνώσει η υγρασία στα σημεία που δεν μπορούν να προσεγγιστούν με το δέρμα ή το πανί μικροϊνών, όπως είναι κάποια ηλεκτρικά που βρίσκονται σε δυσπρόσιτα σημεία αλλά και τα φρένα της μοτοσυκλέτας.

Σε κάθε περίπτωση, η φροντίδα και το πλύσιμο της μοτοσυκλέτας, πέρα από τη διασφάλιση της σωστής λειτουργίας της, διατηρεί και τα εξωτερικά της τμήματα στην ιδανική κατάστασή τους. Φυσικά, και ο ίδιος ο αναβάτης αρέσκεται πολύ περισσότερο να οδηγεί μια αστραφτερή καθαρή μοτοσυκλέτα, αφού δεν κινδυνεύει και να λερωθεί ο ίδιος (εκτός και αν είναι λάτρης των εκτός δρόμου διαδρομών και φορά ειδική στολή).

    Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

    Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων