Πώς να βάψετε και να προετοιμάσετε ένα αυτοκίνητο για βάψιμο

Πώς να βάψετε και να προετοιμάσετε ένα αυτοκίνητο για βάψιμο

Η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου μας, παίζει μεγάλο ρόλο στη συνολική εικόνα του οχήματος, αλλά και στην αξία μεταπώλησής του. Παράλληλα, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα και στην ψυχολογία του οδηγού. Σε ποιον αρέσει εξάλλου το αγαπημένο του αυτοκίνητο να έχει χτυπήματα, γρατζουνιές, καμένο βερνίκι ή ξεφλουδίσματα;

Σε αρκετές περιπτώσεις ωστόσο, το εξωτερικό βάψιμο του αυτοκινήτου σε κάποιο φανοποιείο από επαγγελματίες είναι απαγορευτικό λόγω του κόστους της προετοιμασίας και της ίδιας της βαφής. Υπάρχει λοιπόν τρόπος να γίνει το βάψιμο του αυτοκινήτου στο σπίτι; Και αν ναι, πώς μπορώ να βάψω το αυτοκίνητό μου μόνος μου;

Σήμερα λοιπόν, θα μιλήσουμε για το «καντο μονος σου βαψιμο αυτοκινητου» ή DIY βάψιμο όπως το λένε στο εξωτερικό.

 Αρχικά, θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι υπάρχουν δύο τρόποι βαψίματος του αυτοκινήτου, το γενικό και το μερικό. Ας δούμε αναλυτικότερα τι περιλαμβάνει ο κάθε τρόπος: 
  • i Γενικό βάψιμο αυτοκινήτου. Αφορά το σύνολο του εξωτερικού του αμαξώματος και προδιαθέτει το λύσιμο και την απομάκρυνση όλων των πρόσθετων τμημάτων. Αυτό σημαίνει ότι προτού ξεκινήσουν οι εργασίες, θα πρέπει να αφαιρεθούν οι καθρέπτες, τα διακοσμητικά, τα χερούλια των θυρών, τα φανάρια, οι πινακίδες κ.λπ,. καθώς και οι προφυλακτήρες που συνήθως βάφονται ξεχωριστά.
  • i Μερικό βάψιμο αυτοκινήτου. Αφορά το ανεξάρτητο βάψιμο των τμημάτων που παρουσιάζουν ζημιές. Αν πρόκειται για αφαιρούμενα τμήματα, θα πρέπει να βαφτούν αφού βγουν από το αμάξωμα, αν όχι μπορούν να επισκευαστούν και να βαφτούν στη θέση τους.
 Το βάψιμο του αυτοκινήτου, είτε είναι γενικό, είτε μερικό, χωρίζεται σε τρία μέρη. Στην προεργασία για το βάψιμο του αυτοκινήτου, στο ίδιο το βάψιμο του αυτοκινήτου και στην επανασυναρμολόγησή του. 

Θα χρειαστείτε:

  • Στόκο φανοποιείας και σπάτουλες.
  • Γυαλόχαρτα ξηράς και νερού (από 150 έως 400 και από 1200 έως 2500 αντίστοιχα),
  • Αστάρι πιστολιού ή αστάρι σε σπρέι,
  • Χρώμα και βερνίκι πιστολιού (μαζί με καταλύτη και διαλυτικό) ή σε σπρέι (περίπου 3 κιλά χρώμα και 2 κιλά βερνίκι για ένα μέσο όχημα),
  • Χαρτί φανοποιείας ή εφημερίδες και χαρτοταινίες,
  • Εργαλεία για το λύσιμο και το δέσιμο των τμημάτων.
 Ας δούμε λοιπόν τα βήματα για το βάψιμο του αυτοκινήτου. 

Το πρώτο βήμα είναι το πλύσιμο του οχήματος και ο εντοπισμός των σημείων που έχουν ζημιά, καθώς και η επιλογή της μεθόδου αποκατάστασης του προβλήματος πριν το βάψιμο. Σε αυτό το βήμα, επιλέγεται το αν θα γίνει ολική ή μερική βαφή του οχήματος, καθώς και αν οι ζημιές στη βαφή μπορούν να επισκευαστούν ή κάποια από τα τμήματα είναι πολύ χτυπημένα για να επισκευαστούν, οπότε απαιτούν αντικατάσταση.

Το δεύτερο βήμα αφού επιλεγεί ολική ή μερική βαφή είναι, στη δεύτερη περίπτωση, να αφαιρεθεί το προς επισκευή τμήμα, ή στην πρώτη περίπτωση, να λυθούν πάνω από το αυτοκίνητο όλα τα πρόσθετα τμήματα του αμαξώματος, τα τμήματα δηλαδή που δεν βάφονται με το χρώμα του αμαξώματος. Συνήθως, αφαιρούμε τα πάντα πάνω από το όχημα, μιας και τα τμήματα αυτά, καθρέπτες, διακοσμητικά, σιρίτια τζαμιών παραθύρων, τσιμούχες, υαλοκαθαριστήρες, φανάρια, σήματα μάρκας, βάσεις πινακίδας κ.λπ., ή δεν βάφονται οπότε δεν θέλουμε να τα λερώσουμε, ή ακόμη κι αν πρέπει να βαφτούν, βάφονται καλύτερα ανεξάρτητα. Αφού αφαιρεθούν τα πάντα πλένουμε και πάλι το αυτοκίνητο για να απομακρύνουμε σκόνες, λάσπες κ.λπ. από τις πατούρες των τμημάτων που αφαιρέθηκαν.

Από το τρίτο βήμα και μετά, και στις δύο περιπτώσεις, είτε ολική, είτε γενική βαφή, οι εργασίες είναι κοινές. Το τρίτο βήμα αποτελείται από την επισκευή των τμημάτων που έχουν ζημιές. Αν η ζημιά βρίσκεται στη βαφή μόνο, τότε θα πρέπει το σημείο να τριφτεί (ξηράς γυαλόχαρτο συνήθως 400αρι), αν υπάρχει κενό να γεμιστεί με στοκάρισμα, να ξανατριφτεί με μεσαίο γυαλόχαρτο (250 με 400), να ασταρωθεί και να τριφτεί και πάλι με ψιλό γυαλόχαρτο νερού (από 1500 κι επάνω), για να είναι έτοιμο για την εφαρμογή της βαφής.

πως να βαψω το αυτοκινητο μου μονος μου

Αν η ζημιά αφορά μεταλλικό τμήμα, είτε λόγω τρακαρίσματος είτε από κάποιο άλλο λόγο, το τμήμα θα πρέπει ή να αλλαχτεί με κάποιο καινούριο ή να επισκευαστεί με σφυρηλάτηση και όπως και πιο πάνω, να συνεχιστεί η διαδικασία στοκάρισμα, τρίψιμο, αστάρωμα, τρίψιμο.

Αφού επισκευαστούν όλες οι ζημιές και ασταρωθούν, περνάμε στο τέταρτο βήμα που είναι το τρίψιμο όλων των επιφανειών με ψιλό γυαλόχαρτο (ξηράς τριβής, από 400 κι επάνω) και τριβείο στην αρχή και μετά, με ακόμη πιο ψιλό γυαλόχαρτο νερού (συνήθως από 1500 κι επάνω) για να γίνει ομοιογενής και να είναι έτοιμες για την εφαρμογή της βαφής.

 βαψιμο αυτοκινητου βηματα

Σημείωση: Στα σημεία που μετά το τρίψιμο έχει φανεί μέταλλο, θα πρέπει να ασταρωθούν και να τριφτούν και πάλι, γιατί η βαφή δεν «κάθεται» αν δεν υπάρχει υπόστρωμα (αστάρι).

Αφού ολοκληρωθεί κι αυτό το βήμα, το αυτοκίνητο θα πρέπει να πλυθεί και να στεγνωθεί προσεκτικά, για να ετοιμαστεί για τη βαφή. Αν μείνει σκόνη σε οποιοδήποτε σημείο, ο αέρας από το πιστόλι βαφής ή το σπρέι, θα ανεβάσει τη σκόνη ή τη βρωμιά στην επιφάνεια της βαφής και θα χαλάσει το τελικό αποτέλεσμα.

Το επόμενο βήμα, το τέταρτο, είναι το «χάρτωμα» όπως ονομάζεται, η κάλυψη δηλαδή όλων των τμημάτων που δεν πρέπει να βαφτούν με χαρτοταινία και χαρτί φανοποιείας ή εφημερίδα. Το συγκεκριμένο βήμα θα πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή, γιατί το ήμισυ του τελικού αποτελέσματος εξαρτάται από το «χάρτωμα». Αν η χαρτοταινία δεν πατάει σωστά, δηλαδή αν αφήνει κενά στα υπό κάλυψη σημεία, ή αν πατάει στα υπό βάψιμο σημεία, θα μείνουν τα σημεία άβαφτα ή θα πρέπει να καθαριστούν άσκοπα βαμμένα σημεία.

Το πέμπτο βήμα είναι ένα βήμα πριν το βάψιμο. Το αυτοκίνητο πρέπει να μπει σε κάποιο κλειστό χώρο, ο οποίος θα πρέπει να έχει βραχεί για να μη σηκωθεί σκόνη από την πίεση του αέρα του πιστολιού. Θα πρέπει όλες οι προς βαφή επιφάνειες να περαστούν με ειδικό καθαριστικό για να φύγουν και τα τελευταία υπόλοιπα ρύπων και μετά, να αρχίσει το προτελευταίο βήμα.

καντο μονος σου βαψιμο αυτοκινητου

Το έκτο βήμα είναι η βαφή. Μπορεί να γίνει με πιστόλι βαφής και συμπιεστή αέρα ή αν δεν είναι ολική, με σπρέι. Αρχικά, ρίχνουμε σε όλη την επιφάνεια μια πρώτη ελαφριά επίστρωση χρώματος με ανοιχτή τη «βεντάλια του αέρα» στο πιστόλι, αφήνουμε γύρω στα 15 λεπτά και συνεχίζουμε με άλλες δύο ή τρεις πιο πυκνές με τις ίδιες αναμονές. Αν ρίξουμε και βερνίκι, ξεκινάμε μετά από 30 λεπτά, με τον ίδιο τρόπο και τις ίδιες αναμονές, φροντίζοντας η τελευταία στρώση να είναι πιο πυκνή, χωρίς όμως να μας τρέξει το βερνίκι.

Τέλος, την επόμενη ημέρα, αφαιρούμε το χάρτωμα, μοντάρουμε και πάλι το αυτοκίνητο και είμαστε υπερήφανοι για τη δουλειά μας.

    Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

    Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων