RSC: ορισμός, λειτουργία, αρχή λειτουργίας και αιτίες βλάβης

RSC: ορισμός, λειτουργία, αρχή λειτουργίας και αιτίες βλάβης

Το RSC (έλεγχος ευστάθειας κύλισης) αποτελεί ένα σύστημα μετριασμού της ανατροπής. Είναι τοποθετημένο σε αυτοκίνητα των Ford, Land Rover, Lincoln και Volvo, κατά κύριο λόγο, σε εκτός δρόμου και κροσόβερ. Πρωτοεμφανίστηκε το 2002. Το συγκεκριμένο σύστημα αποτελεί σημαντικό τμήμα των συστημάτων ενεργής ασφαλείας και συχνά, είναι συνδυασμένο με το σύστημα ελέγχου σταθερότητας. Βοηθάει στην πρόληψη τροχαίου ατυχήματος, καθώς σταθεροποιεί το όχημα κατά τη δυναμική οδήγηση.

Πώς λειτουργεί το RSC

Κάνοντας χρήση γυροσκοπικών αισθητήρων, το RSC παρακολουθεί την ταχύτητα και τη γωνία κύλισης του αμαξώματος του αυτοκινήτου. Αν η γωνία θεωρηθεί επικίνδυνη, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ενεργοποιείται. Κάνοντας χρήση των μηχανισμών του ABS, επιβραδύνεται ο αντίστοιχος τροχός. Επίσης, η ροπή του κινητήρα περιορίζεται και αυτό βοηθάει στην ελάττωση της φυγόκεντρης δύναμης που δρα στο όχημα, για να μπορέσει να ανακτήσει τη θέση του στον δρόμο. Το συγκεκριμένο σύστημα προσαυξάνει την ασφάλεια κατά την αποφυγή εμποδίων και την πραγματοποίηση απότομων στροφών.

Τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με το RSC 

  • Lincoln Aviator UN152, Navigator U326,
  • Ford Explorer III, Escape I, II, Edge Mk2, Kuga Mk2,
  •  Volvo XC90 I, V90 II, XC60 I,
  • Land Rover Discovery 4, Freelander 2,
  • Mazda CX-9 TB.

Οι συνηθέστεροι λόγοι δυσλειτουργίας 

  • Εσφαλμένες ενδείξεις θέσης αμαξώματος, γωνιακής ταχύτητας και αισθητήρων του ABS.
  • Βλάβη της μονάδας ηλεκτρομαγνητικών βαλβίδων του ABS λόγω βλάβης της περιέλιξης του πηνίου.

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *