S-matic: χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

S-matic: χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Η S-matic αποτελεί μια λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων (σχέσεων) για τις αυτόματες μεταδόσεις που τοποθετείται στα αυτοκίνητα της Honda. Έκανε το ντεμπούτο της το 1999, όταν κυκλοφόρησε το δεύτερης γενιάς Honda Odyssey. Η S-Matic δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να ελέγχει τη μετάδοση με χειροκίνητο τρόπο, αν χρειάζεται, κάτι το οποίο βελτιώνει τη δυναμική και τον χειρισμό του οχήματος και προάγει την πιο αξιόπιστη εκκίνησή του σε ολισθηρά οδοστρώματα.

Η αρχή λειτουργίας του S-matic

Η μετάδοση S-matic δημιουργήθηκε από τον όμιλο Honda Motor Co., Ltd. Αντί για το σετ πλανητικών γραναζιών, που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό στις πιο πολλές υδραυλικές αυτόματες μεταδόσεις, το συγκεκριμένο κιβώτιο ταχυτήτων έχει δύο άξονες με γρανάζια, εκ των οποίων ο κάθε ένας άξονας ενεργοποιείται από μια ανεξάρτητη υδραυλική μονάδα συμπλέκτη. Για να ενεργοποιηθεί η χειροκίνητη λειτουργία, ο οδηγός τοποθετεί τον λεβιέ ταχυτήτων στην αντίστοιχη υποδοχή και στη συνέχεια, τον μετακινεί ανάμεσα στις ενδείξεις “+” ή “-” για το ανέβασμα ή το κατέβασμα των ταχυτήτων.

Τεχνικές πληροφορίες σχετικά με το S-matic 

Κωδικός μετάδοσηςΚωδικοί έκδοσηςΑριθμός ταχυτήτων (σχέσεων)Εφαρμογή σε μοντέλα
H5BYBA; MRMA; BWEA; B7WA; BAYA; BCLA; BGHA; M7WA; BGFA; MAYA5Honda Avancier; Honda Odyssey

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων S-matic

  • Το εξωτερικό βιδωτό λεπτό φίλτρο φράζει πρόωρα.
  • Ο συμπλέκτης μονής κατεύθυνσης σπάει αν η μετάδοση λειτουργεί υπό υπερβολικά φορτία.
  • Το οπίσθιο ταμπούρο του συμπλέκτη καταστρέφεται.
  • Τα οπίσθια ρουλεμάν χαλάνε συχνά.
  • Το χαλασμένο περίβλημα της βαλβίδας ελέγχου ροής επιφέρει την ελάττωση της πίεσης στο σύστημα, με συνέπεια τη δυσλειτουργία της μετάδοσης.
    Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

    Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων