Sequential Sportshift: χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Sequential Sportshift: χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Το Sequential Sportshift αποτελεί μια λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων (σχέσεων) σε αυτόματες μεταδόσεις που τοποθετείται στα αυτοκίνητα των Acura, Ford και Honda. το ντεμπούτο του έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά της οδήγησης του οχήματος με βάση τις οδικές συνθήκες.

Λειτουργική αρχή

Το Sequential Sportshift δουλεύει σε αυτόματες μεταδόσεις με υδραυλικό μετατροπέα ροπής και ηλεκτρονικό έλεγχο. Το ειδικό υλικολογισμικό του, ευθύνεται για διάφορες ρυθμίσεις της μετάδοσης κατά την οδήγηση σε αυτόματη λειτουργία. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχει επίσης την ενεργοποίηση του μηχανισμού και το κλείδωμα της επιλεγμένης από τον οδηγό σχέσης (ταχύτητας).

Για τη μετάβαση στη χειροκίνητη λειτουργία, ο οδηγός τοποθετεί τον λεβιέ στην αντίστοιχη θέση και ανεβάζει ή κατεβάζει ταχύτητα μετακινώντας τον στις θέσεις “+” ή “-“. Η θέση χειροκίνητης λειτουργίας του λεβιέ έχει τη σήμανση “M”. Διαθέσιμα για τον χειροκίνητο έλεγχο της μετάδοσης είναι και τα αυτάκια τιμονιού (paddle shifters).

Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις με τη λειτουργία Sequential Sportshift 

Κωδικός μετάδοσηςΚατασκευαστήςΑριθμός σχέσεων (ταχυτήτων)Είδος κίνησηςΈναρξη παραγωγήςΕφαρμογή σε μοντέλα
MP1A; B6VA; MPJA; A6VA; AOYA; BOYA; MPOA; MPXAHonda4Μπροστινή κίνηση (FWD)1995Acura TL; Acura CL
MGHA; BGHA; BYBAHonda 5Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD)2001Acura CL
PVGA; MJBA; MDKA; BDKA; MDRA; BVLA; P34A; PVLAHonda5Τετρακίνηση (AWD)2003Acura MDX
6HP26ZF6Μπροστινή κίνηση (FWD), Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD)2001Ford FPV GT
10R80GM10Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD)2017Ford Everest

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων με τη λειτουργία Sequential Sportshift

ΔυσλειτουργίεςΜεταδόσεις
Η μηχατρονική μονάδα καίγεται συχνά, ιδίως λόγω ζεστού καιρού.6HP26
Τα σινεμπλόκ καταστρέφονται γρήγορα, προξενώντας δονήσεις στη μετάδοση.6HP26
Η μετάδοση ενδέχεται να έχει κραδασμούς, οφειλόμενα σε φράξιμο των ηλεκτρομαγνητικών βαλβίδων.6HP26
Το πλαστικό κάρτερ λαδιού χαρακτηρίζεται επιρρεπές στις μηχανικές βλάβες.6HP26
Η φλάντζα και οι τσιμούχες χάνουν την ελαστικότητά τους έπειτα από λίγο.BYBA; BDKA; MDKA; MGFA
Ο συμπλέκτης υπέρβασης καταστρέφεται λόγω υπερβολικών φορτίων.BYBA; MGFA; BGHA; MGHA
Το έμβολο χαλάει πρόωρα.BYBA; MGFA; BGHA; MGHA

    Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

    Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων