Το Sequential Sportshift αποτελεί μια λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων (σχέσεων) σε αυτόματες μεταδόσεις που τοποθετείται στα αυτοκίνητα των Acura, Ford και Honda. το ντεμπούτο του έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά της οδήγησης του οχήματος με βάση τις οδικές συνθήκες.
Λειτουργική αρχή
Το Sequential Sportshift δουλεύει σε αυτόματες μεταδόσεις με υδραυλικό μετατροπέα ροπής και ηλεκτρονικό έλεγχο. Το ειδικό υλικολογισμικό του, ευθύνεται για διάφορες ρυθμίσεις της μετάδοσης κατά την οδήγηση σε αυτόματη λειτουργία. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχει επίσης την ενεργοποίηση του μηχανισμού και το κλείδωμα της επιλεγμένης από τον οδηγό σχέσης (ταχύτητας).
Για τη μετάβαση στη χειροκίνητη λειτουργία, ο οδηγός τοποθετεί τον λεβιέ στην αντίστοιχη θέση και ανεβάζει ή κατεβάζει ταχύτητα μετακινώντας τον στις θέσεις “+” ή “-“. Η θέση χειροκίνητης λειτουργίας του λεβιέ έχει τη σήμανση “M”. Διαθέσιμα για τον χειροκίνητο έλεγχο της μετάδοσης είναι και τα αυτάκια τιμονιού (paddle shifters).
Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις με τη λειτουργία Sequential Sportshift
Κωδικός μετάδοσης | Κατασκευαστής | Αριθμός σχέσεων (ταχυτήτων) | Είδος κίνησης | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
MP1A; B6VA; MPJA; A6VA; AOYA; BOYA; MPOA; MPXA | Honda | 4 | Μπροστινή κίνηση (FWD) | 1995 | Acura TL; Acura CL |
MGHA; BGHA; BYBA | Honda | 5 | Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) | 2001 | Acura CL |
PVGA; MJBA; MDKA; BDKA; MDRA; BVLA; P34A; PVLA | Honda | 5 | Τετρακίνηση (AWD) | 2003 | Acura MDX |
6HP26 | ZF | 6 | Μπροστινή κίνηση (FWD), Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | 2001 | Ford FPV GT |
10R80 | GM | 10 | Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | 2017 | Ford Everest |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων με τη λειτουργία Sequential Sportshift
Δυσλειτουργίες | Μεταδόσεις |
Η μηχατρονική μονάδα καίγεται συχνά, ιδίως λόγω ζεστού καιρού. | 6HP26 |
Τα σινεμπλόκ καταστρέφονται γρήγορα, προξενώντας δονήσεις στη μετάδοση. | 6HP26 |
Η μετάδοση ενδέχεται να έχει κραδασμούς, οφειλόμενα σε φράξιμο των ηλεκτρομαγνητικών βαλβίδων. | 6HP26 |
Το πλαστικό κάρτερ λαδιού χαρακτηρίζεται επιρρεπές στις μηχανικές βλάβες. | 6HP26 |
Η φλάντζα και οι τσιμούχες χάνουν την ελαστικότητά τους έπειτα από λίγο. | BYBA; BDKA; MDKA; MGFA |
Ο συμπλέκτης υπέρβασης καταστρέφεται λόγω υπερβολικών φορτίων. | BYBA; MGFA; BGHA; MGHA |
Το έμβολο χαλάει πρόωρα. | BYBA; MGFA; BGHA; MGHA |
Σχόλιο