SAWD: περιγραφή, χαρακτηριστικά και αρχή λειτουργίας

SAWD: περιγραφή, χαρακτηριστικά και αρχή λειτουργίας

Το Symmetrical AWD ή SAWD αποτελεί ένα σύστημα τετρακίνησης των αυτοκινήτων της Subaru που ξεκίνησε να χρησιμοποιείται το 2003. Εξοπλίζει το σύνολο των μοντέλων της συγκεκριμένης μάρκας, εκτός από τα μοντέλα BRZ και kei. Βελτιστοποιεί την ικανότητα ελιγμών και την ευστάθεια του οχήματος στα ολισθηρά οδοστρώματα. Το σύστημα κάνει επίσης εφικτή την πιο γρήγορη επιτάχυνση στα ξηρά οδοστρώματα και βελτιστοποιεί τις εκτός δρόμου ικανότητες.

Ο τρόπος λειτουργίας του

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του SAWD είναι η συμμετρικότητα της διάταξής του. Ο στροφαλοφόρος άξονας του κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, ο κεντρικός άξονας και τα κεντρικά και αξονικά διαφορικά, έχουν διαμήκη διάταξη ως προς το όχημα. Έτσι χαμηλώνει το κέντρο βάρους και διασφαλίζεται η βέλτιστη κατανομή του βάρους, με αποτέλεσμα το βέλτιστο χειρισμό του οχήματος και την αύξηση της άνεσης για τον οδηγό και τους επιβάτες.

Το SAWD είναι διαθέσιμο με διαφορετικούς σχεδιασμούς. Οι εκδόσεις που διαθέτουν μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, εξοπλίζονται τις περισσότερες φορές με κεντρικό διαφορικό με κωνικά (bevel) γρανάζια κιβώτιο και ιξώδη σύνδεσμο στο κλείδωμά του. Όταν υπάρχει ίση  πρόσφυση στο σύνολο των τροχών, η κατανομή της ροπής του κινητήρα γίνεται ισομερώς ανάμεσα στους άξονες. Ο ιξώδης σύνδεσμος εμπλέκεται μόλις κάποιος τροχός ξεκινά να ολισθαίνει, οπότε το πιο μεγάλο ποσοστό της ροπής πηγαίνει στον άξονα με τη βέλτιστη πρόσφυση. Οι εκδόσεις με τους πιο δυνατούς κινητήρες εξοπλίζονται με ένα αυτόματου κλειδώματος διαφορικό με ιξώδη σύνδεσμο.

Στα αυτοκίνητα που διαθέτουν με αυτόματη μετάδοση ή CVT, το SAWD λειτουργεί με τη χρήση ενός πολύδισκου συμπλέκτη με αντλία gerotor. Η κατανομή της ροπής ανάμεσα στους άξονες, γίνεται με βάση τις οδικές συνθήκες. Σε κάποιες περιπτώσεις γίνεται χρήση ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη με θετικό κλείδωμα.

Τα χαρακτηριστικά του SAWD

Είδος κιβωτίου ταχυτήτων Μοντέλα της Subaru Χαρακτηριστικά διαφορικών
Μηχανικό Outback BL, BP, BR, BS, Impreza GR, CH, G3, GG, GJ, GP· Legacy BL, BP, BR, BM. Το κεντρικό διαφορικό διαθέτει κωνικό (bevel) γρανάζι, το οποίο κλειδώνει με τη χρήση ιξώδους συνδέσμου. Σε αρκετές περιπτώσεις, διαθέτει και γρανάζι μειωτήρα. Το οπίσθιο διαφορικό ενδέχεται επίσης να διαθέτει κλείδωμα με τη χρήση ιξώδους συνδέσμου.
Αυτόματο Legacy BL, BP, BR, BM, Tribeca B9. Ως κεντρικό διαφορικό,χρησιμοποιείτε ένα μη συμμετρικό διαφορικό με σετ πλανητικών γραναζιών και συμπλέκτη τύπου δίσκου. Όταν υπάρξει ανάγκη, το σύνολο της ροπής του κινητήρα έχει τη δυνατότητα να δοθεί σε ένα μόνο τροχό χάρη στην ύπαρξη του συστήματος ελέγχου των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος (VDC).
Lineartronic CVT Outback BL, BP, BR, BS, Impreza GR, CH, G3, GG· GJ, GP, Legacy BL, BP, BR, BM. Η κατανομή της ροπής ανάμεσα στους άξονες γίνεται με τη χρήση ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη στη θέση του κεντρικού διαφορικού. Τα αξονικά διαφορικά είναι ανοιχτού τύπου.

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *