Μεγάλο μέρος της απόφασης για την επιλογή αυτοκινήτου στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι η κατανάλωση του οχήματος. Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, εκτός από την αρχική τιμή αγοράς και την κάλυψη των αναγκών, μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα και το κόστος των καθημερινών μας εξόδων. Ας δούμε λοιπόν τι μας προσφέρει η αγορά σε κάθε κατηγορία, με βάση το καύσιμο και ποια είναι τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα σε κατανάλωση.
Τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα σε κατανάλωση λοιπόν, είναι τα πιο κάτω:
Μικρά αυτοκίνητα
Το πιο οικονομικό μικρό αυτοκίνητο σε κατανάλωση είναι το FIAT 500, με κατανάλωση μόλις 3,4 λίτρα στα 100χλμ. Ένα αυτοκίνητο που ανήκει στα καλύτερα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα καθαρό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο πέρασε από αναδιαμόρφωση το 2015, όντας η τελευταία έκδοσή του με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πλέον τα νεότερα μοντέλα του 500 είναι υβριδικά. Με τον 2κύλινδρο TwinAir κινητήρα των Ο.9 λίτρων που παράγει 85 ίππους και 145 Nm, κινείται αξιόπιστα, ενώ η μέση κατανάλωσή του αγγίζει μόλις τα 3.5 ίτρα στα 100χλμ. Ένα τίμιο οικονομικό μικρό αυτοκίνητο που όμως υστερεί σε χώρους και αποτελέσματα στα κρας τεστ, το οποίο πωλείται αυτή τη στιγμή στην αγορά κοντά στις 8.500 ευρώ. Γεγονός που το κάνει και το πιο φθηνό αυτοκίνητο της λίστας μας.
Ήπια υβριδικά αυτοκίνητα
Το πιο οικονομικό σε κατανάλωση ήπιο υβριδικό αυτοκίνητο είναι το Suzuki Swift 1.2 Hybrid. Το αυτοκίνητο ξεκινά με μια τιμή της τάξης των 13.000 ευρώ και με εκπομπές CO2 106 γραμμάρια το χιλιόμετρο δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Η βασική του έκδοση έχει σχεδόν τα πάντα, από 6 αερόσακους μέχρι προσαρμοζόμενο κρουζ κοντρόλ και αυτόματους προβολείς LED. Εξοπλίζεται με έναν Dualjet 4κύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρων που παράγει 83 ίππους και 107 Nm ροπής. Η μέση κατανάλωση του αγγίζει μόλις τα 4,7 λίτρα στα 100 χλμ. Το μόνο αρνητικό του σημείο είναι πως όλα τα υπόλοιπα Swift, παλιά και ίδιας εποχής είναι πολύ πιο παιχνιδιάρικα στο δρόμο. Δεν μπορεί να τα έχει όμως κανείς όλα. Σαν Swift φυσικά ανήκει στα πιο αξιόπιστα μικρομεσαία αυτοκίνητα, με κληρονομικό δικαίωμα.
Οικογενειακά αυτοκίνητα
Το πιο οικονομικό μη υβριδικό οικογενειακό αυτοκίνητο είναι το Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX. Ανήκει στα καλύτερα οικογενειακά αυτοκίνητα για τους πιο κάτω λόγους. Κατ’ αρχάς εξοπλίζεται με έναν κινητήρα ντίζελ 1.7 λίτρων που παράγει 130 ίππους και 300 Nm ροπής. Και σαν να μην φτάνει αυτό, η μέση κατανάλωσή του φτάνει μόλις τα 3.7 λίτρα τα 100 χλμ. Μπορεί να κοντραριστεί άνετα στα ίσα με τα υβριδικά μοντέλα και λόγο του ecoFLEX και τον πολύ χαμηλών εκπομπών δεν πληρώνει και εφορία. Από άποψη χώρων είναι το όνειρο κάθε οικογενειάρχη. Μεγάλο, ευρύχωρο και άνετο, σε όλα του. Στα αρνητικά του βρίσκεται η τιμή του που ξεκινά στο βασικό πακέτο από σχεδόν 16.000 ευρώ και το υψηλό κόστος του πρόσθετου εξοπλισμού. Παρ’ όλα αυτά βρίσκεται άνετα ανάμεσα στα πιο οικονομικά ντίζελ αυτοκίνητα.
Υβριδικά αυτοκίνητα
Εκ των πραγμάτων τα υβριδικά είναι τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα. Ας δούμε λοιπόν το πιο οικονομικό υβριδικό αυτοκίνητο. Ας δούμε το ολοκαίνουριο Opel Ampera 1.4. Το όχημα διαθέτει το σύστημα Voltec, που έχει επικεφαλής ένα ηλεκτρικό μοτέρ 150 ίππων και 370 Nm ροπής, το οποίο συνεργάζεται με έναν θερμικό ατμοσφαιρικό κινητήρας 1,4 λίτρων που παράγει 86 ίππους και 130 Nm και τροφοδοτεί την πιο μικρή σε μέγεθος γεννήτρια, που συμπληρώνει την ομάδα. Έτσι, το αυτοκίνητο δεν θέλει επαναφόρτιση από σταθερό δίκτυο. Η τιμή του βρίσκεται κοντά στις 60.000 ευρώ, οπότε θα μπορούσαμε να τη συμπεριλάβουμε στα κατά του μαζί με τους χώρους του εσωτερικού του. Υψηλή τεχνολογία και οικονομία, αλλά και θυσία χώρων για τα ηλεκτρονικά «καλούδια» και κυρίως για τις μπαταρίες, οι οποίες «τρώνε» τη μία από τις τρείς θέσεις του πίσω καθίσματος, αλλά και μέρος του χώρου αποσκευών.
SUV οχήματα
Πάμε τώρα στα οικονομικά SUV αυτοκίνητα. Το οικονομικότερο σε κατανάλωση είναι το SEAT Ateca 1.0 TSI. Ένα πραγματικά μεγάλο αυτοκίνητο, με τεράστιο πορτμπαγκάζ (510 λίτρα) και απίστευτους χώρους στην καμπίνα επιβατών, το οποίο είναι παράλληλα τόσο πρακτικό, όσο και άνετο στο ταξίδι. Διαθέτει έναν υπερσυμπιεζόμενο 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.0 λίτρων που παράγει 115 ίππους και 200 Nm. Η μέση κατανάλωσή του αγγίζει τα 4.2 λίτρα στα 100χλμ και έχει χαμηλό φορολογικό συντελεστή. Στα αρνητικά του δεν θα βάλουμε την τιμή που ξεκινά από τις 19.950 ευρώ, αλλά θα πούμε πως το τιμόνι δείχνει σε κάποιες περιπτώσεις πολύ «ελαφρύ» και ότι οι στροφές από τις 5.000 και πάνω σχεδόν αρνούνται να ανέβουν. Μην ξεχνάμε ότι τα μεγέθη αυτά συνεπάγονται και το αντίστοιχο βάρος που στη συγκεκριμένη περίπτωση, αγγίζει τα 1280 κιλά.
Σπορ αυτοκίνητα
Είμαστε στην αναμονή για το πρώτο ηλεκτρικό AUDI που θα φοράει το σήμα RS και δεν θα καίει σχεδόν τίποτα. Ετοιμαστείτε για το Audi e-tron GT. Την καινούρια γενιά στα σπορ αυτοκίνητα. Πρόκειται για το αδερφάκι της Porsche Taycan μιας και είναι χτισμένα στην ίδια πλατφόρμα και όχι μόνο, αλλά είναι RS. Διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ σε κάθε τροχό – τετρακίνηση – και μπαταρίες ιόντων λιθίου 93kWh. Συνολικά, τα μοτέρ παράγουν 469 ίππους, με 0-100 σε 3,3 δευτερόλεπτα και τελική (με κόφτη) 250 χλμ/ώρα. Κατανάλωση; Μηδέν, είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Ένα από τα αρνητικά του είναι ότι αναμένεται η τιμή του νε ξεπερνά, ίσως και κατά πολύ, τις 100.000 ευρώ. Ένα ακόμη αρνητικό είναι πως, μιας και είναι ηλεκτρικό, χρειάζεται φόρτιση. Επόμενος θα πρέπει να υπάρχει πρόσβαση σε σημείο φόρτισης. Επίσης, η φόρτισή του στο 100% από πρίζα AC 9.6 kW, απαιτεί δέκα ώρες και κάτι.
Βλέπουμε λοιπόν ότι η τάση της αγοράς, είναι η μείωση της κατανάλωσης με απώτερο σκοπό το μηδενισμό των ρύπων. Σαφώς, το μέλλον βρίσκεται στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά αυτή η προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος μας έχει προσφέρει και πολλά αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες που παρέχουν υψηλή αποδοτικότητα καυσίμου. Είτε λοιπόν αναζητούμε κάποιο καινούριο οικονομικό αυτοκίνητο, μεγάλο ή μικρό, σπορ ή οικογενειακό, είτε κάποιο μικρό οικονομικό αυτοκίνητο, οι επιλογές μας είναι πολλές και σε κάθε περίπτωση αξιόπιστες και πρακτικές. Ας χαρούμε λοιπόν το αγαπημένο μας όχημα, οικονομικά και πάνω από όλα, με σεβασμό προς το περιβάλλον.
Σχόλιο