Η TACshift (Touch Activated Control) αποτελεί μια λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων (σχέσεων) για αυτόματες μεταδόσεις που έκανε την εμφάνισή της στο πρότυπο G-Force Pontiac Grand Prix το 2002. Μετέπειτα, έκανε την εμφάνισή της σε κάποιες εκδόσεις του μοντέλου μαζικής παραγωγής Pontiac Grand Prix. Έπειτα από λίγο μετονομάστηκε σε TAPshift.
Λειτουργική αρχή
Η υδραυλική αυτόματη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση GM-4T65E ήταν εφοδιασμένη με το σύστημα TACshift. Ο οδηγός είχε τη δυνατότητα να επιλέγει μεταξύ αρκετών αυτόματων λειτουργιών μετάδοσης. Στη χειροκίνητη λειτουργία, μπορούσε να ανεβάζει και να κατεβάζει ταχύτητα (σχέση) με τα αυτάκια τιμονιού (paddle shifters), με τη σήμανση “+” και “-“, αντίστοιχα.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μεταδόσεων με τη λειτουργία TACshift
Κωδικός μετάδοσης | Είδος κίνησης | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, Λίτρα | Μέγιστη ροπή κινητήρα, N·m | Έτη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
GM 4T65E | Μπροστινή κίνηση (FWD), τετρακίνηση (AWD) | 3.8 | 380 | 1995–2008 | Pontiac Grand Prix |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες
- Τα ρουλεμάν σπάνε έπειτα από λίγο.
- Τα ταμπούρα του συμπλέκτη διαθέτουν μικρό κύκλο ζωής.
- Τα σινεμπλόκ και η καδένα κίνησης χαλάνε γρήγορα.
- Οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες μαζεύουν βρωμιά, αν δεν αλλαχτει έγκαιρα το λάδι της μετάδοσης.
Σχόλιο