Οι TD4, TDV6, TDV8 αποτελούν μια σειρά από κινητήρες ντίζελ που τοποθετούνται στα οχήματα της Land Rover και η οποία αποτελείται από υπερσυμπιεζόμενους κινητήρες. Το μεγαλύτερο ποσοστό τους εξοπλίζεται με σύστημα άμεσου ψεκασμού κοινού δοχείου (Common Rail), αν και υπάρχουν και εκδόσεις με άλλα συστήματα παροχής καυσίμου: με άμεσο ψεκασμό και αντλία καυσίμου διανομής υψηλής πίεσης χωρίς κοινό δοχείο ή με ψεκασμό σε θάλαμο στροβιλισμού. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες εξελίχθηκαν από κοινού από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως οι PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company και BMW. Πλήθος εκδόσεων διαθέτουν διπλό υπερσυμπιεστή (twin-turbo), με αποτέλεσμα την εγγυημένη μέγιστη απόδοση και επιδόσεις των κινητήρων, προσφέροντας παράλληλα εξαίρετα χαρακτηριστικά έλξης.
Δημοφιλείς κινητήρες TD4, TDV6 και TDV8
Συνήθεις δυσλειτουργίες των κινητήρων TD4, TDV6 και TDV8
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Μη αξιόπιστα πτερύγια στροβιλισμού. Λόγω κακής σταθεροποίησης, ενδέχεται να ξεκολλήσουν, με αποτέλεσμα ζημιές στα πιστόνια και την τουρμπίνα. | 204D3 |
Ταχύτατη ζημιά της τροχαλίας του στροφαλοφόρου άξονα. | 204D3 |
Πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία λυσίματος των μπεκ ψεκασμού. Συνήθως, απαιτείται να βγουν με τρύπημα από δράπανο. | 224DT, DW12BTED4 |
Ταχύτατη φθορά της αντλίας παροχής καυσίμου στην σιδηροτροχιά, λόγω ακαθαρσιών στο καύσιμο ντίζελ. Τα μπεκ ψεκασμού φράζουν λόγω των προϊόντων φθοράς της. | ZSD-424, 306DT, 30DDTX, 276DT |
Μετά τα 200.000 χλμ αρχίζουν να ακούγονται χτυπήματα κάτω από το καπό, λόγω ζημιών στα άκρα των μπιελών. | ZSD-424 |
Σβήσιμο η αδυναμία εκκίνησης του κινητήρα, λόγω κακού σχεδιασμού τους αισθητήρα θέσης του στροφαλοφόρου άξονα. | 306DT, 30DDTX |
Πρόωρη ζημιά του ρουλεμάν του στροφαλοφόρου, λόγω ατελειών στο σχεδιασμό του. | 306DT, 30DDTX, 276DT |
Δυσλειτουργίες του υπερσυμπιεστή, λόγω ελαττωμάτων στο μηχανισμό κίνησής του. | 276DT |
Ράγισμα των πλαστικών τμημάτων της εισαγωγής αέρα, όπως και των αγωγών αέρα. | 448DT |
Υπερθέρμανση του κινητήρα, λόγω ραγίσματος του θερμοστάτη. | 368DT |
Διαρροές λαδιού από τον υπερσυμπιεστή, με αποτέλεσμα το στέγνωμα του κινητήρα από λάδι. | 368DT |
Σχόλιο