TD4, TDV6, TDV8: Land Rover κινητήρες ντίζελ με άμεσο σύστημα έγχυσης καυσίμου Κοινού Σωλήνα

TD4, TDV6, TDV8: Land Rover κινητήρες ντίζελ με άμεσο σύστημα έγχυσης καυσίμου Κοινού Σωλήνα

Οι TD4, TDV6, TDV8 αποτελούν μια σειρά από κινητήρες ντίζελ που τοποθετούνται στα οχήματα της Land Rover και η οποία αποτελείται από υπερσυμπιεζόμενους κινητήρες. Το μεγαλύτερο ποσοστό τους εξοπλίζεται με σύστημα άμεσου ψεκασμού κοινού δοχείου (Common Rail), αν και υπάρχουν και εκδόσεις με άλλα συστήματα παροχής καυσίμου: με άμεσο ψεκασμό και αντλία καυσίμου διανομής υψηλής πίεσης χωρίς κοινό δοχείο ή με ψεκασμό σε θάλαμο στροβιλισμού. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες εξελίχθηκαν από κοινού από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως οι PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company και BMW. Πλήθος εκδόσεων διαθέτουν διπλό υπερσυμπιεστή (twin-turbo), με αποτέλεσμα την εγγυημένη μέγιστη απόδοση και επιδόσεις των κινητήρων, προσφέροντας παράλληλα εξαίρετα χαρακτηριστικά έλξης. 

Δημοφιλείς κινητήρες TD4, TDV6 και TDV8

Μοντέλο κινητήρα Κωδικός κινητήρα Χωρητικότητα (κυβισμός), λίτρα Αριθμός και διάταξη κυλίνδρων Αριθμός βαλβίδων Ισχύς, ίπποι Μέγιστη ροπή, Nm Εφαρμογή σε μοντέλα
TD4 204D3 (M47TUD20) 2.0 4, εν σειρά 16 116‒150 280‒330 Land Rover Freelander
224DT(DW12BTED4) 2.2 4, εν σειρά 16 122–200 360‒450 Land Rover Discovery Sport; Land Rover Freelander; Range Rover Evoque
ZSD-424 2.4 4, εν σειρά 16 122 360 Land Rover Defender
TDV6 306DT, 30DDTX 3.0 V6 24 211‒306 520‒700 Range Rover Sport; Land Rover Discovery; Range Rover
276DT 2.7 V6 24 190 440 Land Rover Discovery; Range Rover
TDV8 448DT 4.4 V8 32 313‒339 700‒740 Range Rover
368DT 3.6 V8 32 271‒272 630‒640 Land Rover Range Rover; Range Rover Sport

Συνήθεις δυσλειτουργίες των κινητήρων TD4, TDV6 και TDV8

ΔυσλειτουργίεςΚινητήρες
Μη αξιόπιστα πτερύγια στροβιλισμού. Λόγω κακής σταθεροποίησης, ενδέχεται να ξεκολλήσουν, με αποτέλεσμα ζημιές στα πιστόνια και την τουρμπίνα.204D3
Ταχύτατη ζημιά της τροχαλίας του στροφαλοφόρου άξονα.204D3
Πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία λυσίματος των μπεκ ψεκασμού. Συνήθως, απαιτείται να βγουν με τρύπημα από δράπανο.224DT, DW12BTED4
Ταχύτατη φθορά της αντλίας παροχής καυσίμου στην σιδηροτροχιά, λόγω ακαθαρσιών στο καύσιμο ντίζελ. Τα μπεκ ψεκασμού φράζουν λόγω των προϊόντων φθοράς της.ZSD-424,  306DT, 30DDTX, 276DT  
Μετά τα 200.000 χλμ αρχίζουν να ακούγονται χτυπήματα κάτω από το καπό, λόγω ζημιών στα άκρα των μπιελών.ZSD-424
Σβήσιμο η αδυναμία εκκίνησης του κινητήρα, λόγω κακού σχεδιασμού τους αισθητήρα θέσης του στροφαλοφόρου άξονα.306DT, 30DDTX 
Πρόωρη ζημιά του ρουλεμάν του στροφαλοφόρου, λόγω ατελειών στο σχεδιασμό του.306DT, 30DDTX, 276DT 
Δυσλειτουργίες του υπερσυμπιεστή, λόγω ελαττωμάτων στο μηχανισμό κίνησής του.276DT 
Ράγισμα των πλαστικών τμημάτων της εισαγωγής αέρα, όπως και των αγωγών αέρα.448DT
Υπερθέρμανση του κινητήρα, λόγω ραγίσματος του θερμοστάτη.368DT
Διαρροές λαδιού από τον υπερσυμπιεστή, με αποτέλεσμα το στέγνωμα του κινητήρα από λάδι.368DT
[Total: 0   Average: 0/5]