TDCi: Ford κινητήρες ντίζελ με άμεσο σύστημα έγχυσης καυσίμου Κοινού Σωλήνα

TDCi: Ford κινητήρες ντίζελ με άμεσο σύστημα έγχυσης καυσίμου Κοινού Σωλήνα

Οι TDCi αποτελούν υπερτροφοδοτούμενους (τούρμπο) κινητήρες ντίζελ με σύστημα ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail) που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα της Ford. Έκαναν την εμφάνισή τους το 2000. Κάποιο από αυτούς τους κινητήρες φτιάχνονται εργοστασιακά από τη Ford Motor Company, ενώ άλλοι κατασκευάζονται από τον όμιλο Groupe PSA (πλέον, Stellantis).

Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων TDCi

Στο σύνολό τους, οι κινητήρες TDCi είναι 4κύλινδροι και 8βάλβιδοι ή 16βάλβιδοι. Με βάση την έκδοση, το μπλοκ του κινητήρα είναι φτιαγμένο από αλουμίνιο ή χυτοσίδηρο. Η κεφαλή των κυλίνδρων ενδέχεται επίσης να είναι από αλουμίνιο ή χυτοσίδηρο. Ο κινητήρας είναι εφοδιασμένος με στροβιλοσυμπιεστή, συχνά μεταβλητής γεωμετρίας. Κατά κανόνα, ο μηχανισμός χρονισμού των βαλβίδων κάνει χρήση ιμάντα, όμως, υπάρχουν και εκδόσεις με καδένα ή συνδυασμό ιμάντα και καδένας.

Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες TDCi 

Όνομα έκδοσηςΚωδικόςΚυβισμός κινητήρα, λίτραΑριθμός βαλβίδωνΜέγιστη ισχύς, ίπποιΜέγιστη ροπή, NmΈναρξη παραγωγήςΜοντέλα της Ford εφοδιασμένα με αυτό το είδος κινητήρα
Duratorq DLD-414F6JA1.48681602002Fusion; Fiesta Mk5.
Duratorq DLD-415UGJC1.58751852012B-Max; Fiesta Mk5.
DLD-416GPDA, GPDC1.616902152005Focus Mk1; C-Max.
DLD-416G8DA; G8DB1.6161092402003Focus C-Max; Focus Mk2.
Duratorq DLD-418HCPA1.88902272002Focus C-Max; Transit Connect Mk1.
DLD-418FFDA1.881002402002Focus Mk1.
DLD-418KKDA; KKDB1.881152802004C-Max; Focus Mk1.
DLD-418QYWA1.881253202006Galaxy Mk2; S-MAX Mk1.
Duratorq DWQXWA2.0161403202006S-MAX Mk1; Galaxy Mk2.
Duratorq DWTXDA2.0161633402010Kuga Mk1.
Duratorq DWQ4BA2.2161754002008Mondeo Mk4.
Duratorq DWKNWA2.2162004202010Galaxy Mk2; C-Max.
TDCi DuratorqFMBA2.0161303302002Mondeo Mk3.
TDCi DuratorqQJBB2.2161553602004Mondeo Mk3.
TDCi DuratorqJXFA2.4161153102006Transit Mk6.

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων TDCi

ΔυσλειτουργίεςΚινητήρες
Τα μπεκ καυσίμου χαλούν αρκετά πρόωρα. F6JA; FFDA; JXFA; KKDA; KKDB; FMBA; TXDA; KNWA; Q4BA; QJBB; TXDA; HCPA.
Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος θερμικής βλάβης στα έμβολα του κινητήρα, εξαιτίας της υπερτροφοδότησης των μπεκ με καύσιμο.FFDA; KKDA; KKDB; HCPA.
Η φθορά της μονάδας κυλίνδρων-εμβόλων συνεπάγεται την αυξημένη κατανάλωση λαδιού κινητήρα.F6JA.
Ο στροβιλοσυμπιεστής χαλάει γρήγορα.GPDA; GPDC; F6JA.
Η εμπρόσθια βάση κινητήρα διαθέτει μικρό κύκλο ζωής.F6JA. 
Η βαλβίδα EGR (ανακυκλοφορίας καυσαερίων) μαζεύει γρήγορα επικαθίσεις άνθρακα.TXDA; KNWA; Q4BA; UGJC.
Το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ φράζει μετά από σχετικά λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα.UGJC; Q4BA; KNWA; TXDA.
Τα τμήματα του συστήματος καυσίμου χαλούν γρήγορα.G8DA; UGJC; G8DB.
Οι εκκεντροφόροι χαλούν πρόωρα και η καδένα χρονισμού τους τεντώνεται.GPDA; GPDC; G8DA; QXWA; G8DB.
Οι ροδέλες κάτω από τα μπεκ καυσίμου καίγονται σε τακτική βάση.GPDA; G8DA; G8DB; GPDC.
Ο κινητήρας μαζεύει γρήγορα επικαθίσεις άνθρακα.GPDA; G8DA; G8DB; GPDC.
Οι υδραυλικές βάσεις ξεκινούν να έχουν διαρροές έπειτα από λίγο.GPDA; GPDC; G8DB; G8DA.
Η τροχαλία απόσβεσης του στροφαλοφόρου άξονα και ο αισθητήρας θέσης του στροφαλοφόρου άξονα, χαλούν πρόωρα.HCPA; KKDA; QYWA; FFDA.
Τα τμήματα του συστήματος καυσίμου είναι επιρρεπή στη δημιουργία φυσαλίδων αέρα.QYWA.
Βλάβη ενδέχεται να προκύψει πρόωρα στα υδραυλικά ωστήρια, με συνέπεια να αρχίσουν να χτυπάνε.QXWA; TXDA.
Οι δονήσεις προξενούν την καταστροφή της ηλεκτρικής καλωδίωσης και δυσλειτουργίες στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.QXWA; TXDA.
Οι ρύποι των καυσίμων προξενούν ζημιά στον άξονα της αντλίας καυσίμου.JXFA; FMBA. 
Το μικρό άκρο των μπιελών χαλάει.FMBA; JXFA; QJBB.

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *