Οι TDCi αποτελούν υπερτροφοδοτούμενους (τούρμπο) κινητήρες ντίζελ με σύστημα ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail) που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα της Ford. Έκαναν την εμφάνισή τους το 2000. Κάποιο από αυτούς τους κινητήρες φτιάχνονται εργοστασιακά από τη Ford Motor Company, ενώ άλλοι κατασκευάζονται από τον όμιλο Groupe PSA (πλέον, Stellantis).
Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων TDCi
Στο σύνολό τους, οι κινητήρες TDCi είναι 4κύλινδροι και 8βάλβιδοι ή 16βάλβιδοι. Με βάση την έκδοση, το μπλοκ του κινητήρα είναι φτιαγμένο από αλουμίνιο ή χυτοσίδηρο. Η κεφαλή των κυλίνδρων ενδέχεται επίσης να είναι από αλουμίνιο ή χυτοσίδηρο. Ο κινητήρας είναι εφοδιασμένος με στροβιλοσυμπιεστή, συχνά μεταβλητής γεωμετρίας. Κατά κανόνα, ο μηχανισμός χρονισμού των βαλβίδων κάνει χρήση ιμάντα, όμως, υπάρχουν και εκδόσεις με καδένα ή συνδυασμό ιμάντα και καδένας.
Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες TDCi
Όνομα έκδοσης | Κωδικός | Κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Αριθμός βαλβίδων | Μέγιστη ισχύς, ίπποι | Μέγιστη ροπή, Nm | Έναρξη παραγωγής | Μοντέλα της Ford εφοδιασμένα με αυτό το είδος κινητήρα |
Duratorq DLD-414 | F6JA | 1.4 | 8 | 68 | 160 | 2002 | Fusion; Fiesta Mk5. |
Duratorq DLD-415 | UGJC | 1.5 | 8 | 75 | 185 | 2012 | B-Max; Fiesta Mk5. |
DLD-416 | GPDA, GPDC | 1.6 | 16 | 90 | 215 | 2005 | Focus Mk1; C-Max. |
DLD-416 | G8DA; G8DB | 1.6 | 16 | 109 | 240 | 2003 | Focus C-Max; Focus Mk2. |
Duratorq DLD-418 | HCPA | 1.8 | 8 | 90 | 227 | 2002 | Focus C-Max; Transit Connect Mk1. |
DLD-418 | FFDA | 1.8 | 8 | 100 | 240 | 2002 | Focus Mk1. |
DLD-418 | KKDA; KKDB | 1.8 | 8 | 115 | 280 | 2004 | C-Max; Focus Mk1. |
DLD-418 | QYWA | 1.8 | 8 | 125 | 320 | 2006 | Galaxy Mk2; S-MAX Mk1. |
Duratorq DW | QXWA | 2.0 | 16 | 140 | 320 | 2006 | S-MAX Mk1; Galaxy Mk2. |
Duratorq DW | TXDA | 2.0 | 16 | 163 | 340 | 2010 | Kuga Mk1. |
Duratorq DW | Q4BA | 2.2 | 16 | 175 | 400 | 2008 | Mondeo Mk4. |
Duratorq DW | KNWA | 2.2 | 16 | 200 | 420 | 2010 | Galaxy Mk2; C-Max. |
TDCi Duratorq | FMBA | 2.0 | 16 | 130 | 330 | 2002 | Mondeo Mk3. |
TDCi Duratorq | QJBB | 2.2 | 16 | 155 | 360 | 2004 | Mondeo Mk3. |
TDCi Duratorq | JXFA | 2.4 | 16 | 115 | 310 | 2006 | Transit Mk6. |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων TDCi
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Τα μπεκ καυσίμου χαλούν αρκετά πρόωρα. | F6JA; FFDA; JXFA; KKDA; KKDB; FMBA; TXDA; KNWA; Q4BA; QJBB; TXDA; HCPA. |
Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος θερμικής βλάβης στα έμβολα του κινητήρα, εξαιτίας της υπερτροφοδότησης των μπεκ με καύσιμο. | FFDA; KKDA; KKDB; HCPA. |
Η φθορά της μονάδας κυλίνδρων-εμβόλων συνεπάγεται την αυξημένη κατανάλωση λαδιού κινητήρα. | F6JA. |
Ο στροβιλοσυμπιεστής χαλάει γρήγορα. | GPDA; GPDC; F6JA. |
Η εμπρόσθια βάση κινητήρα διαθέτει μικρό κύκλο ζωής. | F6JA. |
Η βαλβίδα EGR (ανακυκλοφορίας καυσαερίων) μαζεύει γρήγορα επικαθίσεις άνθρακα. | TXDA; KNWA; Q4BA; UGJC. |
Το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ φράζει μετά από σχετικά λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα. | UGJC; Q4BA; KNWA; TXDA. |
Τα τμήματα του συστήματος καυσίμου χαλούν γρήγορα. | G8DA; UGJC; G8DB. |
Οι εκκεντροφόροι χαλούν πρόωρα και η καδένα χρονισμού τους τεντώνεται. | GPDA; GPDC; G8DA; QXWA; G8DB. |
Οι ροδέλες κάτω από τα μπεκ καυσίμου καίγονται σε τακτική βάση. | GPDA; G8DA; G8DB; GPDC. |
Ο κινητήρας μαζεύει γρήγορα επικαθίσεις άνθρακα. | GPDA; G8DA; G8DB; GPDC. |
Οι υδραυλικές βάσεις ξεκινούν να έχουν διαρροές έπειτα από λίγο. | GPDA; GPDC; G8DB; G8DA. |
Η τροχαλία απόσβεσης του στροφαλοφόρου άξονα και ο αισθητήρας θέσης του στροφαλοφόρου άξονα, χαλούν πρόωρα. | HCPA; KKDA; QYWA; FFDA. |
Τα τμήματα του συστήματος καυσίμου είναι επιρρεπή στη δημιουργία φυσαλίδων αέρα. | QYWA. |
Βλάβη ενδέχεται να προκύψει πρόωρα στα υδραυλικά ωστήρια, με συνέπεια να αρχίσουν να χτυπάνε. | QXWA; TXDA. |
Οι δονήσεις προξενούν την καταστροφή της ηλεκτρικής καλωδίωσης και δυσλειτουργίες στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. | QXWA; TXDA. |
Οι ρύποι των καυσίμων προξενούν ζημιά στον άξονα της αντλίας καυσίμου. | JXFA; FMBA. |
Το μικρό άκρο των μπιελών χαλάει. | FMBA; JXFA; QJBB. |
Σχόλιο