Τι είναι το ATM; Ορισμός, τύποι, χαρακτηριστικά και τρόπος λειτουργίας

Τι είναι το ATM; Ορισμός, τύποι, χαρακτηριστικά και τρόπος λειτουργίας

Το AMT αποτελεί ένα αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η δομή του είναι βασισμένη στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά είναι διαφορετικό, εξαιτίας της ύπαρξης του αυτόματου συστήματος ταχυτήτων και ελέγχου του συμπλέκτη.

 Τα πλεονεκτήματα του AMT είναι τα παρακάτω: 
  • άνετη χρήση.
  • αποδοτική κατανάλωση ενέργειας,
  • αξιοπιστία.
  • σχετικά χαμηλό κόστος, συγκρινόμενο με το κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το AMT έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί αυτόματα και ημιαυτόματα. Στη δεύτερη περίπτωση, ο οδηγός αλλάζει διαδοχικά ταχύτητες με τη χρήση του λεβιέ στην κονσόλα ή με τους διακόπτες πίσω από το τιμόνι.

Στην αυτόματη λειτουργία, ο έλεγχος του AMT πραγματοποιείται από ένα ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο περιλαμβάνει τα παρακάτω τμήματα:

  • Τη μονάδα ελέγχου.
  • Τους αισθητήρες εισόδου.
  • Τους μηχανισμούς ενεργοποίησης.

Η μονάδα ελέγχου αναλύει τα δεδομένα εισόδου και πιο αναλυτικά, τις ενδείξεις της θερμοκρασίας και της πίεσης του λαδιού, καθώς και τη θέσεις του λεβιέ των ταχυτήτων και του δίχαλου αλλαγής ταχυτήτων. Mε βάση τα δεδομένα ανάλυσης, στέλνει τις αντίστοιχες εντολές στους μηχανισμούς ενεργοποίησης.

Το AMT διαθέτει συμπλέκτη τριβής. Σε κάποιες περιπτώσεις, τα μοντέρνα αυτοκίνητα ενδέχεται να διαθέτουν κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη, το οποίο μεταδίδει την περιστροφική ροπή του κινητήρα, χωρίς να διακόπτει τη ροή της ισχύος.

Το AMT διαθέτει συμπλέκτη τριβής
 Τα δημοφιλέστερα αυτοματοποιημένα μηχανικά κιβώτια με διπλό συμπλέκτη, είναι τα παρακάτω: 
  • DCT M Drivelogic (BMW),
  • PDK (Porsche),
  • DSG (Volkswagen),
  • Speedshift DCT (Mercedes-Benz),
  • Powershift (Ford, Volvo),
  • S-Tronic (Audi),
  • Twin Clutch SST (Mitsubishi),
  • TCT (Alfa Romeo).
 Με βάση τον τύπο του συμπλέκτη και τον μηχανισμό των ταχυτήτων, υπάρχουν δυο τύποι AMT: 
  1. Με ηλεκτρική κίνηση.
    • Allshift (Mitsubishi);
    • Durashift EST (Ford);
    • Dualogic (Fiat);
    • MultiMode (Toyota);
    • Easytronic (Opel);
    • 2-Tronic (Peugeot);
    • SensoDrive (Citroën).

  2. Με υδραυλική κίνηση.
    • SMG (BMW);
    • Selespeed (Alfa Romeo);
    • R-Tronic (Audi);
    • Quickshift (Renault);
    • ISR (Lamborghini).

Οι μηχανισμοί ενεργοποίησης των ΑΜΤ με ηλεκτρική κίνηση, αποτελούν ηλεκτροκινητήρες. ενώ των AMT με υδραυλική κίνηση, υδραυλικοί κύλινδροι, οι οποίοι ελέγχονται από ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες. Το σύστημα ελέγχου των AMT με υδραυλική κίνηση, αποτελείται από τη μονάδα υδραυλικού ελέγχου, η οποία ασκεί τον έλεγχο της λειτουργίας των υδραυλικών κυλίνδρων και κρατά το σύστημα υπό πίεση.

Η υδραυλική κίνηση, συγκρινόμενη με την ηλεκτρική, διακρίνεται για τις υψηλότερες απαιτήσεις της σε ενέργεια: καταναλώνει περισσότερη ενέργεια για να διατηρήσει το σύστημα υπό πίεση. Το προτέρημα της υδραυλικής κίνησης, σε σχέση με την ηλεκτρική, εντοπίζεται στην υψηλότερη ταχύτητα λειτουργίας της.

    Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

    Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων