Οι κινητήρες CiTD αποτελούν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες ντίζελ με σύστημα ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail), οι οποίοι τοποθετούνται στα αυτοκίνητα της Mazda. Αποκαλούνται επίσης και MZR-CD, MZ-CD ή CD. Πρωτοεμφανίστηκαν το 2002. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες χρησιμοποιούνταν ευρέως έως το 2014, οπότε και έγινε η σταδιακή αντικατάστασή τους από τους κινητήρες Skyactiv-D. Παρ’ όλα αυτά οι πιο πολλοί από τους κινητήρες CiTD είναι εταιρική ανάπτυξη της Mazda Motor Corporation. Ωστόσο, κάποιοι εξ αυτών αποτελούν τροποποιημένους κινητήρες παραγωγής του ομίλου Groupe PSA.
Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων CiTD
Οι συγκεκριμένοι κινητήρες είναι 4κύλινδροι και 8βάλβιδοι ή 16βάλβιδοι. Το μπλοκ του κινητήρα φτιάχνεται από χυτοσίδηρο ή αλουμίνιο. Η κεφαλή των κυλίνδρων είναι πάντα φτιαγμένη από αλουμίνιο. Με βάση την έκδοση, οι κινητήρες μπορούν να εφοδιαστούν με στροβιλοσυμπιεστές παραγωγής των IHI, BorgWarner ή MHI, και με συστήματα ψεκασμού καυσίμου των Siemens ή Denso. Η περιστροφή ανάμεσα στα τμήματα του μηχανισμού χρονισμού των βαλβίδων διασφαλίζεται από ιμάντα ή καδένα.
Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες CiTD
Κωδικός | Κυβισμός κινητήρα, Λίτρα | Αριθμός βαλβίδων | Μέγιστη ισχύς, ίπποι | Μέγιστη ροπή, Nm | Έναρξη παραγωγής | Μοντέλα της Mazda εφοδιασμένα με αυτό το είδος κινητήρα |
RF5C | 2.0 | 16 | 120–135 | 310 | 2002 | MPV LW; 6 GG |
RF7J | 2.0 | 16 | 110–145 | 310–360 | 2005 | 3 BK; 6 GG; 5 CR; 6 GH |
R2AA | 2.2 | 16 | 150‒185 | 360‒400 | 2008 | 3 BL; CX-7 ER; 6 GH |
Y404 | 1.4 | 8 | 68 | 160 | 2003 | 2 DY; 2 DE |
Y406/ Y646 | 1.6 | 16 | 90 | 205–215 | 2004 | 2 DE; 3 BK; 3 BL; 5 CW |
Y601, Y642 | 1.6 | 16 | 109 | 240 | ||
Y661 | 1.6 | 8 | 95 | 205 | ||
Y650, Y655, Y6Y1 | 1.6 | 8 | 115 | 270 |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων CITD
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Οι ροδέλες κάτω από τα μπεκ καυσίμου συχνά καίγονται. | RF7J; R2AA; RF5C. |
Οι βαλβίδες των γραμμών κενού διαθέτουν μικρό κύκλο ζωής. | RF5C. |
Ο αισθητήρας ροής μάζας αέρα συχνά χαλάει. | RF5C; RF7J. |
Η βαλβίδα της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης, ορισμένες φορές παύει να λειτουργεί. | RF5C; R2AA; Y404; RF7J. |
Οι φλάντζες του ιντερκούλερ είναι επιρρεπείς στο να ραγίζουν. | RF7J. |
Η καδένα χρονισμού τεντώνεται πρόωρα. | R2AA. |
Η τροχαλία απόσβεσης του στροφαλοφόρου άξονα ενδέχεται να χαλάσει μετά από λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα. | Y404. |
Τα έκκεντρα του εκκεντροφόρου άξονα χαλούν γρήγορα. | Y406; Y642; Y646; Y601. |
Ο υπερσυμπιεστής χαλάει συχνά. | Y406; Y642; Y646; Y601. |
Η καδένα που συνδέει τους εκκεντροφόρους είναι επιρρεπής στο τέντωμα. | Y406; Y642; Y646; Y601. |
Σχόλιο