Η Comfortronic αποτελεί μια αυτόματη μετάδοση με λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων, που τοποθετείται στα αυτοκίνητα της Lancia.
Η αρχή λειτουργίας της Comfortronic
Η μετάδοση Comfortronic έχεις ως βάση ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με υδραυλικό μετατροπέα ροπής, σετ πλανητικών γραναζιών και ηλεκτρονικό έλεγχο. Η χειροκίνητη λειτουργία κάνει χρήση ειδικού υλικολογισμικού. Για την ενεργοποίησή της, ο οδηγός τοποθετεί τον λεβιέ των ταχυτήτων στην αντίστοιχη θέση. Μέσω της μετακίνησης του λεβιέ προς τις σημάνσεις “+” ή “-“, γίνεται αντίστοιχα, το ανέβασμα ή το κατέβασμα ταχύτητας.
Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις Comfortronic
Κωδικός μετάδοσης | Κατασκευαστής | Αριθμός σχέσεων (ταχυτήτων) | Μέγιστη ροπή κινητήρα, Nm | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Είδος κίνησης | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
4HP20 | ZF | 4 | 330 | 3.5 | Μπροστινή κίνηση (FWD) | 1995 | Lancia Kappa; Lancia Lybra; Lancia Phedra |
AW55-50SN | Aisin | 5 | 330 | 3.5 | Μπροστινή κίνηση (FWD) | 2000 | Lancia Thesis |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων Comfortronic
Δυσλειτουργίες | Μεταδόσεις |
Η μετάδοση ξεκινά να έχει δονήσεις και διαρροές εξαιτίας της καταστροφής των σετ δίσκων τριβής του συμπλέκτη του μετατροπέα ροπής. | ZF 4HP20 |
Το τμήματα της αντλίας μετάδοσης, όπως το σινεμπλοκ, τα ρουλεμάν του στάτορα και του γραναζιού κίνησης παρουσιάζουν ζημιές. | ZF 4HP20 |
Οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες χαλούν συχνά. Η θραύση τους προκαλείται κυρίως από τους ρύπους. | ZF 4HP20; AW55-50SN |
Ο αισθητήρας αλλαγής ταχυτήτων διαθέτει μικρό κύκλο ζωής. | ZF 4HP20 |
Τα σινεμπλόκ του πλανητικού γραναζιού είναι επιρρεπή στο να σπάνε πρόωρα. | AW55-50SN |
Σχόλιο