Τι είναι το Comfortronic; Χαρακτηριστικά & τεχνικές παράμετροι του κιβωτίου ταχυτήτων

Τι είναι το Comfortronic; Χαρακτηριστικά & τεχνικές παράμετροι του κιβωτίου ταχυτήτων

Η Comfortronic αποτελεί μια αυτόματη μετάδοση με λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων, που τοποθετείται στα αυτοκίνητα της Lancia.

Η αρχή λειτουργίας της Comfortronic

Η μετάδοση Comfortronic έχεις ως βάση ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με υδραυλικό μετατροπέα ροπής,  σετ πλανητικών γραναζιών και ηλεκτρονικό έλεγχο. Η χειροκίνητη λειτουργία κάνει χρήση ειδικού υλικολογισμικού. Για την ενεργοποίησή της, ο οδηγός τοποθετεί τον λεβιέ των ταχυτήτων στην αντίστοιχη θέση. Μέσω της μετακίνησης του λεβιέ προς τις σημάνσεις “+” ή “-“, γίνεται αντίστοιχα, το ανέβασμα ή το κατέβασμα ταχύτητας.

Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις Comfortronic 

Κωδικός μετάδοσηςΚατασκευαστήςΑριθμός σχέσεων (ταχυτήτων)Μέγιστη ροπή κινητήρα, NmΜέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτραΕίδος κίνησηςΈναρξη παραγωγήςΕφαρμογή σε μοντέλα
4HP20ZF43303.5Μπροστινή κίνηση (FWD)1995Lancia Kappa; Lancia Lybra; Lancia Phedra
AW55-50SNAisin53303.5Μπροστινή κίνηση (FWD)2000Lancia Thesis

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων Comfortronic 

ΔυσλειτουργίεςΜεταδόσεις
Η μετάδοση ξεκινά να έχει δονήσεις και διαρροές εξαιτίας της καταστροφής των σετ δίσκων τριβής του συμπλέκτη του μετατροπέα ροπής.ZF 4HP20
Το τμήματα της αντλίας μετάδοσης, όπως το  σινεμπλοκ, τα ρουλεμάν του στάτορα και του γραναζιού κίνησης παρουσιάζουν ζημιές.ZF 4HP20
Οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες χαλούν συχνά. Η θραύση τους προκαλείται κυρίως από τους ρύπους.ZF 4HP20; AW55-50SN
Ο αισθητήρας αλλαγής ταχυτήτων διαθέτει μικρό κύκλο ζωής.ZF 4HP20
Τα σινεμπλόκ του πλανητικού γραναζιού είναι επιρρεπή στο να σπάνε πρόωρα.AW55-50SN

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *