
Το MASC (ενεργός έλεγχος ευστάθειας της Mitsubishi – Mitsubishi Active Stability Control) αποτελεί ένα σύστημα ελέγχου ευστάθειας το οποίο τοποθετείται στα αυτοκίνητα της Mitsubishi. Προλαμβάνει την ολίσθηση και βελτιστοποιεί την πρόσφυση και την ικανότητα ελιγμών του οχήματος.
Πώς λειτουργεί το MASC
Το MASC προσδιορίζει την πραγματική διαδρομή του οχήματος, καθώς μετράει την ταχύτητα των τροχών, τον ρυθμό εκτροπής και τον ρυθμό πλευρικής και διαμήκους επιτάχυνσης. Οι αισθητήρες μεταφέρουν πληροφορίες σχετικές με τη γωνία του τιμονιού, την πίεση του υγρού φρένων και τη θέση του πεταλιού των φρένων, ώστε να παράσχουν ενημέρωση όσον αφορά στις ενέργειες του οδηγού.
Αν η πραγματική πορεία του αυτοκινήτου δεν συνάδει με την αναμενόμενη, τότε το σύστημα ξεκινά να επιβραδύνει μεμονωμένους τροχούς και να περιορίζει τη ροπή του κινητήρα. Για την ενεργοποίηση της πέδησης, γίνεται χρήση της αντλίας και των βαλβίδων του ABS, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να αυξάνουν την πίεση στο επιθυμητό κύκλωμα των φρένων. Η ροπή του κινητήρα ελαττώνεται μεταβάλλοντας τη θέση της πεταλούδας του γκαζιού και / ή απενεργοποιώντας τα μπεκ ψεκασμού.
Τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της Μitsubishi που είναι εφοδιασμένα με το MASC
- Pajero V80, V90, Sport KS
- Outlander GG, GF
- Lancer VIII
- L200 MQ
Τα αίτια των δυσλειτουργιών
- Οξείδωση του ABS, του ρυθμού εκτροπής και των επαφών του αισθητήρα πλευρικής επιτάχυνσης.
- Προβλήματα με τον αισθητήρα ροής μάζας αέρα.
- Τοποθέτηση ελαστικών με διαφορετικό μέγεθος.
- Χρήση ρεζέρβας μικρού μεγέθους.
- Βλάβη του αισθητήρα γωνίας του τιμονιού.
Σχόλιο