Το S tronic αποτελεί ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, το οποίο τοποθετείται στα μοντέλα της Audi από το 2005. Παλαιότερα ονομαζόταν DSG και τοποθετούταν και σε πλήθος άλλων αυτοκινήτων, παραγωγής του Ομίλου Volkswagen. Παρέχει έναν συνδυασμό των προτερημάτων των αυτόματων και των χειροκίνητων μεταδόσεων, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη άνεση κατά την οδήγηση, επιτρέποντας παράλληλα στον οδηγό να αλλάζει και χειροκίνητα ταχύτητες όποτε το επιθυμεί. Κάποιες μεταδόσεις S tronic αποτελούν αντίγραφα των κιβωτίων ταχυτήτων DSG που τοποθετούνται από τον Όμιλο Volkswagen στο μεγαλύτερο ποσοστό των μοντέλων Skoda, SEAT και Volkswagen. Κάποια πάλι είναι ειδικά προσαρμοσμένα για χρήση σε αυτοκίνητα με τους κινητήρες τους τοποθετημένους κατά μήκος και τοποθετούνται αποκλειστικά σε κάποια μοντέλα της Audi.
Ο τρόπος λειτουργίας του S tronic
Η δομή της συγκεκριμένης μετάδοσης αποτελείται από δύο βασικούς άξονες με ασυνήθιστα και ομοιόμορφα γρανάζια, τα οποία συνδέονται ανεξάρτητα με τον δικό τους ξεχωριστό συμπλέκτη. Όταν ενεργοποιηθεί κάποια ταχύτητα, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου της μετάδοσης κάνει ανάλυση των σημάτων διαφόρων αισθητήρων, επιλέγοντας ποια ταχύτητα θα εμπλακεί στη συνέχεια στον δεύτερο άξονα. Για να περάσει κανείς στη χειροκίνητη λειτουργία, θα πρέπει να πάει ο λεβιές επιλογής στην ανάλογη υποδοχή ή να χρησιμοποιηθούν τα αυτάκια του τιμονιού (paddle shifters).
Δημοφιλείς εκδόσεις του S tronic
Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτων | Αριθμός σχέσεων (ταχυτήτων) | Μέγιστη ροπή κινητήρα, Nm | Κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Διάταξη κινητήρα | Είδος συμπλέκτη | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
DL501 (0B5) | 7 | 550 | 4.2 | Διαμήκης | Υγρός | 2008 | Audi A4 B8; Audi A7 4G; Audi A6 C7; Audi Q5 8R; Audi A5 8T |
DL800 (0BZ) | 7 | – | – | Διαμήκης | Υγρός | 2013 | Audi R8 4S; Audi R8 42 |
DL382 (0CK/0CL) | 7 | 500 | 3.0 | Διαμήκης | Υγρός | 2015 | Audi A4 B9; Audi A5 F5; Audi A5 C7, C8; Audi Q5 FY |
DQ250 (02E) | 6 | 350 | 3.2 | Εγκάρσιος | Ξηρός | 2003 | Audi TT 8J; Audi A3 8P; Audi Q3 8U |
DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) | 7 | 600 | 2.5 | Εγκάρσιος | Υγρός | 2008 | Audi A3 8V; Audi RS3; Audi Q3 8U |
0СJ | 7 | 400 | 2,0 | Διαμήκης | Υγρός | 2016 | Audi A4 8W |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των S tronic
Δυσλειτουργίες | Μεταδόσεις |
Αρκετά γρήγορες ζημιές του μηχανισμού του διπλού συμπλέκτη. | DL501 (0B5). |
Αν δεν αλλαχτεί έγκαιρα το λάδι, βουλώνει η ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα από προϊόντα φθοράς του συμπλέκτη. | DL501 (0B5); DQ250 (02E); DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
Ζημιές του ρουλεμάν του πλατό του συμπλέκτη. | DL501 (0B5). |
Η μετάδοση κάνει διακοπές στη λειτουργία της, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ισχυρών κραδασμών. | DQ250 (02E). |
Αν δεν καθαρίζεται συχνά ο εναλλάκτης θερμότητας, η μετάδοση υπερθερμαίνεται. | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
- @user_13475413.12.2021 13:37Μέλος
Εχω το 2λιτρο tdi s-tronic 150hp
Q3 xronos kατασκευης 3/2017 με 53.οοοχμ.πως ειναι καλυτερα να το οδηγω στο d χωρις το s tronic η να το οδηγω στο d με s tronic αλλα εως 2.300 στροφεε
Σχόλια– 1