Το Steptronic αποτελεί μια λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων, κατά κύριο λόγο στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με μετατροπείς ροπής, που τοποθετούνται στα οχήματα των BMW, MG, MINI και Rover. Το τελευταίο διάστημα το βρίσκει κανείς και στις ημιαυτόματες μεταδόσεις. Η παρουσίασή του πραγματοποιήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Για να περάσει στη χειροκίνητη λειτουργία, θα πρέπει να μετακινηθεί ο λεβιές ταχυτήτων στη θέση “S” ή “M/S”. Με την κίνησή του προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, γίνεται το ανέβασμα ή κατέβασμα των ταχυτήτων. Ακόμη, πλήθος εκδόσεων αυτοκινήτων έχουν κουμπιά για την ενεργοποίηση της λειτουργίας χειροκίνητου ελέγχου της μετάδοσης, που βρίσκονται στο τιμόνι.
Δημοφιλή κιβώτια ταχυτήτων με τη λειτουργία Steptronic
Κωδικός | Τύπος | Αριθμός σχέσεων (ταχυτήτων) | Μέγιστη χωρητικότητα (κυβισμός) κινητήρα, λίτρα | Μέγιστη ροπή, Nm | Εφαρμογή σε μοντέλα |
ZF 8HP45 | Αυτόματο (AT) με υδραυλικό μετατροπέα ροπής | 8 | 3,5 | 500 | BMW F20; BMW F22; BMW F30; BMW X3 F25; BMW X5 F15; BMW F10 |
ZF 8HP70 | Αυτόματο (AT) με υδραυλικό μετατροπέα ροπής | 8 | 6,2 | 750 | BMW F30; BMW F10; BMW G11; BMW X5 F15 |
ZF 8HP90 | Αυτόματο (AT) με υδραυλικό μετατροπέα ροπής | 8 | 8,0 | 1000 | BMW G11/G12 |
ZF VT1-11A | Συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT) | – | 1,6 | 150 | MG MGF; MG Rover 25; MG Rover TF; MINI Hatch |
Getrag 7DCT300 | Αυτόματο με διπλό συμπλέκτη (DCT) | 7 | 2,0 | 320 | MINI Hatch; MINI Convertible |
Σχόλιο