Η TFSI (Turbo fuel stratified injection – Στρωματοποιημένη έγχυση καυσίμου στροβιλοσυμπιεστή) αποτελεί μια εμπορική ονομασία η οποία ανήκει στον όμιλο Volkswagen. Η χρήση της γίνεται για τη σήμανση των τούρμπο κινητήρων με σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα της Audi από το 2004. Το συγκεκριμένο όνομα χρησιμοποιείται επίσης και για κάποιες εκδόσεις 2λιτρων κινητήρων των οποίων γίνεται χρήση σε αυτοκίνητα των SEAT, Škoda και Volkswagen.
Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων TFSI
Οι πιο πολλοί από τους κινητήρες TFSI, είναι 4κύλινδροι και 8βάλβιδοι ή 16βάλβιδοι. Οι 6κύλινδρες και 24βάλβιδες εκδόσεις είναι πολύ σπανιότερες. Το μπλοκ του κινητήρα συνήθως φτιάχνεται από αλουμίνιο, αν και μπορεί να είναι φτιαγμένο και από χυτοσίδηρο. Οι κινητήρες είναι εφοδιασμένοι με στροβιλοσυμπιεστή, συχνά μεταβλητής γεωμετρίας. Οι εκδόσεις διπλού στροβιλοσυμπιεστή, (Twin-turbo) έχουν επίσης δημοτικότητα. Το σύστημα χρονισμού των βαλβίδων συνήθως κινείται με καδένα ή ιμάντα. Υπάρχουν όμως, και συνδυαστικές εκδόσεις του μηχανισμού χρονισμού που κάνουν χρήση ταυτόχρονα και καδένας και ιμάντα.
Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες TFSI
Σειρά | Κυβισμός κινητήρα, Λίτρα | Κωδικός κινητήρα | Αριθμός και διάταξη κυλίνδρων | Αριθμός βαλβίδων | Μέγιστη ισχύς, ίπποι | Μέγιστη ροπή, Nm | Έναρξη παραγωγής | Μοντέλα αυτοκινήτων εφοδιασμένα με αυτό το είδος κινητήρα |
EA113 | 2.0 | AXX | Εν σειρά – τέσσερις | 16 | 200 | 280 | 2004 | Audi A3 8P; Volkswagen Golf 5; Volkswagen Passat B6 |
EA111 | 1.2 | CBZB | Εν σειρά – τέσσερις | 8 | 105 | 175 | 2009 | Audi A3 8P |
1.4 | CAXA | Εν σειρά – τέσσερις | 16 | 122 | 200 | 2006 | Audi A1 8X | |
EA211 | 1.2 | CJZA | Εν σειρά – τέσσερις | 16 | 105 | 175 | 2012 | Audi A3 8V |
1.4 | CXSA | Εν σειρά – τέσσερις | 16 | 122 | 200 | 2013 | Audi A3 8V | |
1.4 | CZEA | Εν σειρά – τέσσερις | 16 | 150 | 250 | 2014 | Audi Q2 GA; Audi A3 8V; Audi A1 8X; Audi Q3 8U | |
1.5 | DADA | Εν σειρά – τέσσερις | 16 | 150 | 250 | 2017 | Audi A1 GB; Audi Q2 GA; Audi A3 8V; Audi Q3 F3 | |
EA839 | 3.0 | CWGD | V6 | 24 | 354 | 500 | 2016 | Audi S4 B9; Audi S5 F5; Audi SQ5 FY |
3.0 | CZSE | V6 | 24 | 340 | 500 | 2017 | Audi A8 D5; Audi Q8 F1 | |
EA888 | 1.8 | CABA | Εν σειρά – τέσσερις | 16 | 120 | 230 | 2008 | Audi A4 B8 |
CCTA | Εν σειρά – τέσσερις | 16 | 200 | 280 | 2008 | Audi A3 8P; Audi TT 8J; Audi Q3 8U | ||
CDAA | Εν σειρά – τέσσερις | 16 | 160 | 250 | 2008 | Audi A3 8P; Audi A TT 8J | ||
CDNB | Εν σειρά – τέσσερις | 16 | 180 | 320 | 2008 | Audi A4 B8; Audi A6 C7; Audi A5 8T; Audi Q5 8R | ||
2.0 | CYRB | Εν σειρά – τέσσερις | 16 | 250 | 370 | 2015 | Audi A5 F5; Audi A4 B9; Audi Q7 4M; Audi A4 allroad B9 |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων TFSI
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Οι βαλβίδες εισαγωγής και τα πτερύγια της τουρμπίνας αναπτύσσουν γρήγορα επικαθίσεις άνθρακα. | AXX; CAXA; CJZA; CDAA; CCTA; CDNB; CABA |
Οι πολλαπλασιαστές έχουν μικρό κύκλο ζωής. | AXX; CDNB; CDAA; CABA |
Ο διαφοροποιητής θέσης του εκκεντροφόρου (cam phaser) χαλάει σχετικά πρόωρα. | AXX |
Ο ιμάντας ή η καδένα χρονισμού χαλάει σχετικά γρήγορα. | AXX; CBZB; CAXA; CYRB; CCTA; CDAA; CDNB; CABA |
Ο κινητήρας δονείται υπερβολικά στο ρελαντί. | CBZB |
Ο ηλεκτρικός ενεργοποιητής που ευθύνεται για την αλλαγή της γωνίας των πτερυγίων της τουρμπίνας χαλάει συχνά. | CAXA; CJZA; CXSA; CZEA; CBZB |
Τα έμβολα μπορεί να ραγίσουν εξαιτίας της χρήσης χαμηλής ποιότητας καυσίμου. | CAXA |
Η κατανάλωση λαδιού αυξάνεται αρκετά εξαιτίας του κολλήματος των ελατηρίων των εμβόλων ή φραξίματος στο σύστημα εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου. | CXSA; CZEA; CDAA; CDNB; CYRB; CCTA |
Οι εκκεντροφόροι φθείρονται ανομοιόμορφα. | CZEA |
Η αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης εμφανίζει συχνά διαρροές. | CDAA |
Σχόλιο