Η Touchtronic αποτελεί μια λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής σε αυτόματες μεταδόσεις που τοποθετείται στα αυτοκίνητα της Aston Martin. Η συγκεκριμένη επιλογή έκανε το ντεμπούτο της στο μοντέλο DB7 Vantage, το οποίο παρουσιάστηκε στο Μότορ Σόου της Γενεύης το 1999. Η τέταρτη γενιά του συγκεκριμένου συστήματος, το Touchtronic IV, έκανε την παρουσίασή της το 2019.
Η αρχή λειτουργίας της Touchtronic
Η χρήση του συστήματος Touchtronic γίνεται σε κλασικές αυτόματες μεταδόσεις με υδραυλικό μετατροπέα ροπής και σετ πλανητικών γραναζιών. Διαθέτει ειδικό υλικολογισμικό, το οποίο αποτρέπει το να γίνεται εμπλοκή των γραναζιών αυτόματα κατά την ενεργοποίησης της χειροκίνητης λειτουργίας. Η συγκεκριμένη λειτουργία ενεργοποιείται μέσω των κεντρικών κουμπιών στην κονσόλα ή με αυτάκια στο τιμόνι (paddle shifters). Το ανέβασμα και το κατέβασμα ταχύτητας γίνεται χρησιμοποιώντας τα αυτάκια του τιμονιού.
Οι τεχνικές προδιαγραφές των μεταδόσεων με τη λειτουργία Touchtronic
Κωδικός μετάδοσης | Κατασκευαστής μετάδοσης | Γενιά Touchtronic | Έναρξη παραγωγής | Αριθμό ς ταχυτήτων (σχέσεων) | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Μέγιστη ροπή, Nm | Είδος κίνησης | Μοντέλα αυτοκινήτων εξοπλισμένα με το συγκεκριμένο είδος μετάδοσης |
5HP30 | ZF | I | 1999 | 5 | 6.0 | 560 | Πίσω κίνηση (RWD) | Aston Martin DB7 Vantage |
6HP28 | ZF | II | 2003 | 6 | 6.7 | 620 | Μπροστινή κίνηση (FWD), Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | Aston Martin DBS; Aston Martin Rapide; Aston Martin DB9 |
8HP90 | ZF | III | 2012 | 8 | 8.0 | 1000 | Μπροστινή κίνηση (FWD), Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | Aston Martin DBS; Aston Martin DB11; Aston Martin Rapide S; Aston Martin Vanqiush S |
725.0 (NAG3) | Mercedes-Benz | IV | 2019 | 9 | 6.7 | 1000 | Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | Aston Martin DBS; Aston Martin Vantage |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων με τη λειτουργία Touchtronic
Δυσλειτουργίες | Μεταδόσεις |
Το ταμπούρο του συμπλέκτη χαλάει πρόωρα. | ZF 5HP30; ZF 6HP28 |
Οι τριβείς και οι πλάκες τριβής του υδραυλικού μετατροπέα ροπής χαλούν, κάτι που συνοδεύεται από δονήσεις στη μετάδοση. | ZF 6HP28 |
Εξαιτίας των χαλασμένων τριβέων, η πίεση του λαδιού στο σύστημα ελαττώνεται, κάτι το οποίο επιφέρει την πρόωρη φθορά των μηχανικών τμημάτων της μετάδοσης. | ZF 8HP90 |
Οι ρύποι στις ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες προξενούν κραδασμούς κατά την αλλαγή των ταχυτήτων (σχέσεων). | ZF 6HP28 |
Οι χαλασμένες τσιμούχες λαδιού επιφέρουν διαρροή λαδιού. | ZF 6HP28 |
Το πλαστικό κάρτερ της μετάδοσης παραμορφώνεται, κάτι που ενδεχομένως μπορεί να επιφέρει και διαρροές. | ZF 6HP28 |
Η μηχατρονική μονάδα καίγεται λόγω ζεστού καιρού. | ZF 6HP28; ZF 8HP90 |
Κατά την οδήγηση με πολύ κίνηση στον δρόμο, προκύπτουν σφάλματα κατά την αλλαγή ταχυτήτων (σχέσεων). | 725.0 (NAG3) |
Σχόλιο