Touchtronic: χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Touchtronic: χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Η Touchtronic αποτελεί μια λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής σε αυτόματες μεταδόσεις που τοποθετείται στα αυτοκίνητα της Aston Martin. Η συγκεκριμένη επιλογή έκανε το ντεμπούτο της στο μοντέλο DB7 Vantage, το οποίο παρουσιάστηκε στο Μότορ Σόου της Γενεύης το 1999. Η τέταρτη γενιά του συγκεκριμένου συστήματος, το Touchtronic IV, έκανε την παρουσίασή της το 2019.

Η αρχή λειτουργίας της Touchtronic

Η χρήση του συστήματος Touchtronic γίνεται σε κλασικές αυτόματες μεταδόσεις με υδραυλικό μετατροπέα ροπής και σετ πλανητικών γραναζιών. Διαθέτει ειδικό υλικολογισμικό, το οποίο αποτρέπει το να γίνεται εμπλοκή των γραναζιών αυτόματα κατά την ενεργοποίησης της χειροκίνητης λειτουργίας. Η συγκεκριμένη λειτουργία ενεργοποιείται μέσω των κεντρικών κουμπιών στην κονσόλα ή με αυτάκια στο τιμόνι (paddle shifters). Το ανέβασμα και το κατέβασμα ταχύτητας γίνεται χρησιμοποιώντας τα αυτάκια του τιμονιού.

Οι τεχνικές προδιαγραφές των μεταδόσεων με τη λειτουργία Touchtronic 

Κωδικός μετάδοσηςΚατασκευαστής μετάδοσηςΓενιά TouchtronicΈναρξη  παραγωγήςΑριθμό ς ταχυτήτων (σχέσεων)Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτραΜέγιστη ροπή, NmΕίδος κίνησηςΜοντέλα αυτοκινήτων εξοπλισμένα με το συγκεκριμένο είδος μετάδοσης
5HP30ZF199956.0560Πίσω κίνηση (RWD)Aston Martin DB7 Vantage 
6HP28ZFII200366.7620Μπροστινή κίνηση (FWD), Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD)Aston Martin DBS; Aston Martin Rapide; Aston Martin DB9
8HP90ZFIII201288.01000Μπροστινή κίνηση (FWD), Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD)Aston Martin DBS; Aston Martin DB11; Aston Martin Rapide S; Aston Martin Vanqiush S
725.0 (NAG3)Mercedes-BenzIV201996.71000Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD)Aston Martin DBS; Aston Martin Vantage

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων με τη λειτουργία Touchtronic 

ΔυσλειτουργίεςΜεταδόσεις
Το ταμπούρο του συμπλέκτη χαλάει πρόωρα.ZF 5HP30; ZF 6HP28
Οι τριβείς και οι πλάκες τριβής του υδραυλικού μετατροπέα ροπής χαλούν, κάτι που συνοδεύεται από δονήσεις στη μετάδοση.ZF 6HP28
Εξαιτίας των χαλασμένων τριβέων, η πίεση του λαδιού στο σύστημα ελαττώνεται, κάτι το οποίο επιφέρει την πρόωρη φθορά των μηχανικών τμημάτων της μετάδοσης.ZF 8HP90
Οι ρύποι στις ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες προξενούν κραδασμούς κατά την αλλαγή των ταχυτήτων (σχέσεων).ZF 6HP28
Οι χαλασμένες τσιμούχες λαδιού επιφέρουν διαρροή λαδιού.ZF 6HP28
Το πλαστικό κάρτερ της μετάδοσης παραμορφώνεται, κάτι που ενδεχομένως μπορεί να επιφέρει και διαρροές.ZF 6HP28
Η μηχατρονική μονάδα καίγεται λόγω ζεστού καιρού.ZF 6HP28; ZF 8HP90
Κατά την οδήγηση με πολύ κίνηση στον δρόμο, προκύπτουν σφάλματα κατά την αλλαγή ταχυτήτων (σχέσεων).725.0 (NAG3)

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *