Κάντε ερωτήσεις ή μοιραστείτε την εμπειρία σας με τις επισκευές στο forum αυτοκινήτων. Εγγραφείτε σε ενημερώσεις, ώστε να μην χάσετε τις νέες οδηγίες.
Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων
Γιατί χαλάει το σύστημα θέρμανσης (καλοριφέρ) του αυτοκινήτου;
Το σύστημα θέρμανσης του αυτοκινήτου παύει να λειτουργεί αν χαλάσει έστω και ένα από τα τμήματά του. Ο θερμοστάτης ενδέχεται να μπλοκάρει λόγω χρήσης κακής ποιότητας ψυκτικού. Η μονάδα ελέγχου HVAC και το ρελέ ενδέχεται να καούν, εξαιτίας ζημιών στην καλωδίωση. Οι σωλήνες και το ψυγείο νερού του καλοριφέρ, όσο περνούν τα χρόνια, χάνουν τη στεγανοποίησή τους, με αποτέλεσμα τις διαρροές ψυκτικού μέσου και την εισροή αέρα στο σύστημα. Αν φράξουν οι αεραγωγοί, χαλάσει το φίλτρο καμπίνας ή φθαρούν τα πτερύγια του ανεμιστήρα, τότε περνά στην καμπίνα επιβατών λιγότερο θερμός αέρας. Αν κολλήσει η αντλία νερού, παύει η κυκλοφορία του ψυκτικού μέσου.
Γιατί το σύστημα θέρμανσης λειτουργεί μόνο κατά την οδήγηση;
Η λειτουργία του συστήματος θέρμανσης του αυτοκινήτου συνδέεται απευθείας με τη λειτουργία του συστήματος ψύξης του κινητήρα. Η κυκλοφορία του αντιψυκτικού πραγματοποιείται μέσω του ψυγείου νερού και των αγωγών του. Η αντλία νερού παίρνει κίνηση από ιμάντα και ευθύνεται για την τροφοδοσία του. Ο συγκεκριμένος ιμάντας λαμβάνει κίνηση μόνον όταν βρίσκεται σε λειτουργία ο κινητήρας. Για να θερμανθεί το ψυκτικό και να φτάσει στο ψυγείο του καλοριφέρ, ο κινητήρας θα πρέπει να φτάσει τη θερμοκρασία λειτουργίας του. Ο κρύος αέρας περνά μέσα από το ψυγείο, ωθούμενος από τον ανεμιστήρα και έτσι, ζεσταίνεται πριν περάσει στο εσωτερικό της καμπίνας επιβατών.
Γιατί απαιτείται τόσο πολύς χρόνος για να ζεσταθεί η καμπίνα επιβατών;
Τα μεγάλα οχήματα απαιτούν πιο πολύ χρόνο για να ζεσταθούν από ό,τι τα μικρότερου μεγέθους. Επίσης, χρειάζεται ακόμη πιο πολύς χρόνος για να ζεσταθούν τόσο ο κινητήρας, όσο και η καμπίνα επιβατών, όταν επικρατούν θερμοκρασίες κάτω του μηδενός. Εξαιτίας της μικρότερης κατανάλωσης καυσίμων τους, οι κινητήρες ντίζελ απαιτούν πιο πολύ χρόνο για να φτάσουν σε θερμοκρασία λειτουργίας από ό,τι οι κινητήρες βενζίνης. Έτσι, το εσωτερικό των οχημάτων με κινητήρες ντίζελ αργεί περισσότερο να ζεσταθεί. Το σύστημα θέρμανσης κάποιων ηλεκτρικών οχημάτων δεν προσφέρει ιδιαίτερα αποτελεσματική λειτουργία, εξαιτίας της χαμηλής ισχύος του θερμοηλεκτρικού καλοριφέρ τους.