Κάντε ερωτήσεις ή μοιραστείτε την εμπειρία σας με τις επισκευές στο forum αυτοκινήτων. Εγγραφείτε σε ενημερώσεις, ώστε να μην χάσετε τις νέες οδηγίες.
Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων
Τι περιλαμβάνει το σύστημα πέδησης και ποιες είναι οι λειτουργίες του;
Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει τον υδραυλικό ενεργοποιητή (κεντρική αντλία φρένων, βαλβίδα ρύθμισης πίεσης, γραμμές φρένων) και τον μηχανισμό της πέδησης, ο οποίος ενδέχεται να είναι με ταμπούρα ή με δισκόφρενα. Το πρώτο είδος διαθέτει ταμπούρο και σιαγώνες φρένων, ενώ το δεύτερο έναν περιστρεφόμενο δίσκο φρένου (ρότορας) και σταθερά τακάκια, τα οποία βρίσκονται στο εσωτερικό της δαγκάνας και από τις δυο πλευρές της. Το χειρόφρενο αποτελείται από το λεβιέ και ντίζες με ρυθμιζόμενα άκρα. Οι λειτουργίες που κάνει το σύστημα πέδησης είναι η επιβράδυνση και το σταμάτημα του αυτοκινήτου, αλλά και η ακινητοποίησή του όταν σταθμεύει.
Ποια είναι τα σημάδια προβλήματος στο σύστημα πέδησης;
Οι βλάβες του συστήματος πέδησης γίνονται φανερές από τη μείωση της απόδοσης πέδησης και ενδέχεται να εμφανιστούν μαζί με μείωση του κρατήματος του οχήματος στο δρόμο, τριξίματα από το σημείο του τροχού ή διαρροές των υγρών των φρένων. Παράλληλα, ενεργοποιείται η προειδοποιητική λυχνία του συστήματος πέδησης στον πίνακα οργάνων. Η διαδρομή του πεταλιού του φρένου μεγαλώνει ή δυσκολεύει το πάτημά του, απαιτώντας άσκηση μεγαλύτερης δύναμης για το φρενάρισμα.
Με ποιο τρόπο μπορώ να κάνω έλεγχο του συστήματος πέδησης;
Για τον έλεγχο του υγρού των φρένων στο δοχείο διαστολής, κάντε χρήση του ειδικού τέστερ, το οποίο θα σας ενημερώσει για το αν απαιτείται η αλλαγή τους. Η στάθμη των υγρών θα πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στα σημεία "min" και "max". Το πετάλι του φρένου δεν θα πρέπει να έχει σπογγώδη αίσθηση, αλλά να συναντάται αντίσταση κατά το πάτημά του. Οι δίσκοι και τα τακάκια των φρένων δεν θα πρέπει να παρουσιάζουν ζημιές ή να έχουν βρωμιά στην επιφάνειά τους. Κάντε μέτρηση του πάχους τους και μετά, συγκρίνετε τις τιμές με αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Φρενάρετε το αυτοκίνητο σε δρόμο με κλίση σχεδόν 20° και τραβήξτε το χειρόφρενο. Αν είναι πλήρως λειτουργικό, θα ακουστούν 3 με 4 «κλικ» και το όχημα δεν θα τσουλήσει προς τα πίσω. Ο έλεγχος των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης, όπως το ABS, θα πρέπει να εκτελείται από ειδικούς.