Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων
Πότε απαιτείται η αντικατάσταση των σιαγόνων των ταμπούρων;
Ο κύκλος ζωής των συγκεκριμένων τμημάτων ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 60.000 χιλιόμετρα ή και παραπάνω. Όμως, ενδέχεται να ελαττωθεί εφόσον υπάρχουν κακές συνήθειες οδήγησης. Παραδείγματος χάρη, αν δεν κατεβάζετε πλήρως το χειρόφρενο, οι σιαγόνες τρίβονται στα ταμπούρα και κατά συνέπεια, φθείρονται γρήγορα.
Για την παρακολούθηση της κατάστασης των σιαγόνων των ταμπούρων, κάντε χρήση της ειδικής οπής οπτικού ελέγχου στην πλάκα στήριξης του ταμπούρου. Σηκώνοντας το αυτοκίνητο, έχετε τη δυνατότητα να αξιολογήσετε το πάχος των επενδύσεων τριβής. Αν το μέγεθος των τμημάτων φτάσει στο ελάχιστο όριο, το οποίο συνήθως ορίζεται από τον κατασκευαστή, τα τμήματα χρήζουν αντικατάστασης. Άλλα σημάδια φθοράς αποτελούν η δόνηση του πεταλιού του φρένου, η προσαυξημένη απόσταση φρεναρίσματος, όπως και η ολίσθηση του αυτοκινήτου κατά την πέδηση.
Ποιο είναι το ελάχιστο επιτρεπόμενο πάχος των σιαγόνων των ταμπούρων;
Το ελάχιστο επιτρεπόμενο πάχος της επένδυσης τριβής των τμημάτων ορίζεται στο εγχειρίδιο συντήρησης του αυτοκινήτου. Τις περισσότερες φορές, ανέρχεται στα 1,5 με 2 χιλιοστά. Αν είναι βολικότερο να μετράτε το πάχος της επένδυσης μαζί με τη βάση, τότε ο συγκεκριμένος αριθμός δεν θα πρέπει να είναι πιο μικρός από 5,0 χιλιοστά. Πρακτικά, είναι προτιμότερο να μην αφήνετε τα τμήματα του συστήματος πέδησης να φθάνουν σε αυτό το σημείο.
Αν η επένδυση τριβής είναι φθαρμένη κάτω από το επιτρεπτό όριο, η αποτελεσματικότητα της πέδησης ελαττώνεται σημαντικά, διότι ο συντελεστής τριβής ανάμεσα στις μεταλλικές επιφάνειες είναι πολύ πιο χαμηλός. Επίσης, λόγω της τριβής της σιαγόνας με το ταμπούρο, η πίεση συγκράτησης ενδέχεται να ελαττωθεί. Σε κάποιες περιπτώσεις, η επένδυση τριβής ενδέχεται να ξεκολλήσει από τη βάση της και να υποστεί παραμόρφωση, γεγονός το οποίο ενδέχεται να επιφέρει την ολική βλάβη των φρένων.
Απαιτείται να αλλάζω τις σιαγόνες των ταμπούρων ανά ζεύγος;
Οι ειδικοί συνιστούν την αλλαγή των συγκεκριμένων τμημάτων σε σετ ανά άξονα. Η αντικατάστασή τους μόνο σε έναν τροχό, ενδέχεται να ελαττώσει τη σταθερότητα κατά την πέδηση. Κατά την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης εργασίας, να καθαρίζετε όλα τα τμήματα του συστήματος από τη βρωμιά και να ελέγχετε αν οι μηχανισμοί των φρένων είναι σωστά λιπασμένοι. Αν τα ελατήρια έχουν διάβρωση, απαιτείται επίσης να αλλαχτούν. Να τσεκάρετε επίσης την κατάσταση των φουσκών στα κυλινδράκια του τροχού. Η ύπαρξη αέρα στο σύστημα ή η διαρροή υγρού φρένων, ελαττώνουν την απόδοση ακόμα και των καινούριων τμημάτων. Απαιτείται επίσης έλεγχος για το κατά πόσο το χειρόφρενο βρίσκεται σε καλή λειτουργική κατάσταση.
Ποια εργαλεία απαιτούνται για την αντικατάσταση των σιαγόνων των ταμπούρων;
Με βάση τη μάρκα, το μοντέλο και την έκδοση του αυτοκινήτου σας, για την αλλαγή των σιαγόνων των ταμπούρων ενδέχεται να σας χρειαστεί ένα σετ από ειδικές πένσες, κατσαβίδια με ειδικά διαμορφωμένες μύτες και γάντζοι. Με τη συνδρομή των συγκεκριμένων αξεσουάρ, είναι βολικότερη η αποσυναρμολόγηση και εγκατάσταση των ροδελών των ελατηρίων και των ελατήριων επιστροφής. Στα σετ εργαλείων, μπορεί να περιλαμβάνονται σφιγκτήρες για τα έμβολα και τα μαρκούτσια των φρένων, όπως και αξεσουάρ για τη συμπίεση των ελατηρίων και τη ρύθμιση των κενών.
Η αλλαγή των σιαγόνων των ταμπούρων χαρακτηρίζεται περιπλοκότερη σε σχέση με την αλλαγή τακακιών στις δισκόπλακες. Ένας έμπειρος επαγγελματίας έχει τη δυνατότητα να κάνει τη συγκεκριμένη εργασία σε περίπου μια ώρα. Στους αρχάριους, ενδέχεται να τους χρειαστούν μέχρι και 3 ώρες.