Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων
Πότε απαιτείται η αντικατάσταση των δισκόπλακων;
Ο κύκλος ζωής των εμπροσθιων δισκοπλακων ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 50.000-70.000 χιλιόμετρα και των οπίσθιων δίσκων στα 70.000-100.000 χιλιόμετρα. Όμως, κάποιες φορές θα πρέπει να αντικαθίστανται πιο νωρίς. Η τοποθέτηση καινούριων δισκόπλακων απαιτείται να γίνεται όταν αυτοί φτάσουν λόγω φθοράς το ελάχιστο πάχος, που ορίζεται στο εγχειρίδιο συντήρησης του οχήματος. Συνιστάται να κάνετε μέτρηση του πάχους με τη χρήση παχύμετρου, μία φορά κάθε 10.000 χιλιόμετρα. Επίσης, τα ραγίσματα και τα ξεφλουδίσματα, η ανομοιόμορφη φθορά και το στράβωμα, δηλώνουν ότι τα τμήματα απαιτείται να αλλαχτούν.
Η διαδικασία ελέγχου της φθοράς της δισκόπλακας έχει ως εξής:
Υπάρχουν επίσης και έμμεσα σημάδια, τα οποία σας δηλώνουν ότι οι δισκόπλακες χρήζουν ελέγχου ή αλλαγής. Παραδείγματος χάρη, αν νιώθετε κραδασμούς, τριψίματα, κροταλίσματα ή δονήσεις κατά την πέδηση, ενδέχεται τα τμήματα να έχουν στραβώσει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενδέχεται να χρειαστεί να κάνετε πρόσθετες μετρήσεις, παραδείγματος χάρη με τη χρήση ενός μετρητή με δείκτη. Προτού προβείτε στις μετρήσεις, κάντε σχολαστικό καθαρισμό της πλήμνης του τροχού και του δίσκου. Βάλτε το τμήμα σε κάποια βάση και τοποθετήστε τον άξονα κάθετα στην επιφάνεια του δίσκου και σχεδόν 5 mm μακριά από την άκρη του. Η άκρη του άξονα θα πρέπει να ακουμπά με την επιφάνεια. Μετά περιστρέψτε την πλήμνη του τροχού. Ο μετρητής δεν θα πρέπει να δηλώνει εκτροπή πάνω από 0,06 χιλιοστά.
Η αδύναμη και άνιση πέδηση, αλλά και οι δονήσεις στο πετάλι του φρένου, δηλώνουν συχνά ανομοιόμορφη φθορά της επιφάνειας τριβής των δίσκων.
Απαιτείται η αντικατάσταση των δίσκων των φρένων μαζί με τα τακάκια;
Κατά την αλλαγή των δισκόπλακων, συνιστάται να γίνεται ταυτόχρονα και η τοποθέτηση καινούριων τακακιών. Τα παλαιά θα έχουν αποκτήσει ένα μοτίβο φθοράς το οποίο αντιστοιχεί στους παλαιούς δίσκους. Έτσι, η χρήση των συγκεκριμένων τακακιών ξανά ενέχει τον κίνδυνο πρόωρης φθοράς των δίσκων και περιορισμού της αποτελεσματικότητας της πέδησης. Ο χρόνος που απαιτεί η διαδικασία έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του οχήματος και τις ικανότητές σας ως μηχανικός. Κατά μέσο όρο, η τοποθέτηση καινούριων δισκόπλακων και τακακιών των φρένων απαιτεί από 15 λεπτά μέχρι 3 ώρες.
Μπορώ να αλλάξω μόνο τη μια δισκόπλακα;
Όχι, δεν μπορείτε. Οι δισκόπλακες απαιτείται να αλλάζονται μόνο σε ζεύγη ανά άξονα. Αλλιώς, εξαιτίας του πιο μικρού πάχους του παλαιού τμήματος και, άρα, των διαφορετικού μήκους διαδρομών του εμβόλου, οι μηχανισμοί πέδησης δεν θα καταφέρουν να λειτουργήσουν ταυτόχρονα, γεγονός το οποίο θα επιφέρει αστάθεια στο όχημα κατά την πέδηση.
Είναι επικίνδυνη η οδήγηση με φθαρμένες δισκόπλακες;
Ναι, είναι πολύ επικίνδυνη, και για τον λόγο αυτό, οι φθαρμένοι δίσκοι απαιτείται να αλλάζονται αμέσως. Μια ιδιαίτερα λεπτή δισκόπλακα, δεν μπορεί να διώξει τη θερμότητα με αποτελεσματικό τρόπο, γεγονός το οποίο ενδέχεται να τον κάνει να ραγίσει ή να σπάσει μετά την υπερθέρμανσή του. Κατά συνέπεια, ο τροχός θα μπλοκάρει και το αυτοκίνητο θα αρχίσει να γλιστρά. Η ανομοιόμορφη φθορά και οι βαθιές αυλακώσεις ελαττώνουν την επιφάνεια επαφής με το τακάκι, κάτι το οποίο επιφέρει την ελαττωμένη αποτελεσματικότητα της πέδησης. Η στρέβλωση θα προκαλέσει μη ευθυγραμμισμένη κίνηση, κάτι το οποίο συνεπάγεται την ανομοιόμορφη φθορά της λειτουργικής επιφάνειας του τμήματος και την προσαύξηση της διαδρομής του πεταλιού του φρένου ("μπαλονάρισμα"). Όσον αφορά στη διάβρωση, ο δίσκος συνεχίζει να είναι λειτουργικός όταν αυτή είναι λίγη, όμως απαιτείται ο καθαρισμός της επιφάνειάς του πατώντας το πετάλι του φρένου μέχρι κάτω ενώ οδηγείτε. Αν ωστόσο, η αποτελεσματικότητα της πέδησης ελαττωθεί σημαντικά εξαιτίας της διάβρωσης, ή αν οι μηχανισμοί πέδησης λειτουργούν εσφαλμένα, τα τμήματα απαιτείται να αλλαχτούν το ταχύτερο δυνατό.