Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων
Πότε θα πρέπει να αλλάξω τα τακάκια φρένων μου;
Να κάνετε οπτικό έλεγχο των τμημάτων του συστήματος πέδησης κάθε 10.000 χιλιόμετρα. Να τσεκάρετε αν τα τακάκια φρένων έχουν στην επιφάνειά τους ρινίσματα μετάλλου. Αν ισχύει αυτό, τότε είναι πολύ φθαρμένα. Τις περισσότερες φορές, τα τακάκια φρένων του εμπρόσθιου άξονα αλλάζονται κάθε 25.000 με 40.000 χιλιόμετρα, ενώ του οπίσθιου άξονα κάθε 40.000 με 60.000 χιλιόμετρα. Να αλλάζετε τα τμήματα αμέσως με το που το πάχος τους πέσει στο όριο το οποίο ορίζεται στο τεχνικό εγχειρίδιο του οχήματος. Επίσης, η ανάγκη για τοποθέτηση καινούριων τμημάτων δηλώνεται και από τον αισθητήρα φθοράς (αν υπάρχει), τα τριξίματα κατά την πέδηση, την προσαυξημένη απόσταση φρεναρίσματος και τα υπερβολικά κενά ή κραδασμούς του πεταλιού του φρένου.
Απαιτείται η αλλαγή όλων των τακακιών των φρένων ταυτόχρονα;
Τα τακάκια φρένων αλλάζονται ως σετ ανά άξονα. Αυτό βοηθάει στη διασφάλιση της όσο το δυνατό πιο αποτελεσματικής πέδησης. Τα καινούρια τμήματα πρεσάρονται πιο σφικτά στους δίσκους, προσφέροντας έτσι γρηγορότερη επιβράδυνση των τροχών. Η αλλαγή των τακακιών των φρένων μόνο στη μια πλευρά, επιφέρει την μείωση της σταθερότητας του οχήματος.
Μπορώ να αλλάξω μόνος μου τακάκια φρένων;
Ναι, μπορείτε. Προτού αρχίσετε την εργασία, μελετήστε τους οδηγούς μας σε μορφή PDF και παρακολουθήστε τα βίντεο με τις οδηγίες μας και τσεκάρετε τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Θα σας χρειαστούν τα εξής εργαλεία: ένα κρουστικό καρυδάκι για τροχόκλειδο, μια καστάνια, ένα δυναμόκλειδο, ένας λοστός, ένα εργαλείο συμπίεσης του εμβόλου της δαγκάνας των φρένων, ένα γερμανοπολύγωνο κλειδί, ένας ζουμπάς, ένα σφυρί και μια πένσα με στρογγυλή μύτη. Για να προετοιμάσετε το αυτοκίνητό σας για την επισκευή, απαιτούνται τάκοι τροχών, γρύλος και κάλυμμα για την προστασία των βαμμένων τμημάτων του αμαξώματος. Επίσης, απαιτούνται και κάποια χημικά προϊόντα: ένα σπρέι καθαρισμού φρένων, γράσο χαλκού και πάστα κατά των τριξιμάτων. Θυμηθείτε να βάλετε μάσκα, γάντια και γυαλιά προστασίας.
Η διαδικασία της αλλαγής δεν παίρνει πολύ χρόνο. Ένας οδηγός με εμπειρία, έχει τη δυνατότητα να κάνει την τοποθέτηση των ανταλλακτικών μέσα σε 15 με 20 λεπτά ανά τροχό. Έτσι, η τοποθέτηση των τμημάτων στους εμπρόσθιους και οπίσθιους τροχούς θα διαρκέσει κοντά στη 1,5 ώρα. Ένας αρχάριος ενδέχεται να χρειαστεί πιο πολύ χρόνο. Δεν θα χρειαστεί να κάνετε εξαέρωση των φρένων μετά τη διαδικασία αλλαγής, διότι δεν ασκεί επιρροή στη στεγανότητα του συστήματος.
Τι προκαλεί την ταχεία φθορά των τακακιών των φρένων;
Αρκετά συχνά, η πρόωρη φθορά των τακακιών αποτελεί συνέπεια της δυσλειτουργίας της δαγκάνας των φρένων. Οι κολλημένοι πείροι οδηγοί ή τα κολλημένα έμβολα δεν επιτρέπουν την απομάκρυνση του τακακιού από τον δίσκο μετά την πέδηση. Έτσι, το τμήμα εκτίθεται στη λειαντική φθορά και την υπερθέρμανση. Ο βαθμός φθοράς του δίσκου των φρένων ασκεί επίσης επιρροή και στην κατάσταση των τακακιών των φρένων. Οι αυλακώσεις και τα η φθορά στο χείλος της επιφάνειάς τους προξενούν ανομοιόμορφη φθορά των τακακιών. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα τμήματα ενδέχεται να χαλάσουν εξαιτίας της διείσδυσης ξένων σωματιδίων, παραδείγματος χάρη, μικρών πετρών, μεταξύ των επιφανειών τριβής. Το οδηγικό στυλ αποτελεί μια ακόμα αιτία για πρόωρη φθορά. Το συχνό απότομο φρενάρισμα και η οδήγηση σε ορεινούς δρόμους με στροφές, ενδέχεται να επιφέρουν την υπερθέρμανση των τμημάτων. Επομένως, τα τακάκια φρένων υψηλών επιδόσεων είναι καλύτερα για τη σπορ οδήγηση, καθώς διατηρούν τις λειτουργικές τους ιδιότητες υπό υπερβολικά μεγάλες θερμοκρασίες.