Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων
Πώς θα καταλάβω ότι τα αμορτισέρ είναι ελαττωματικά;
Το γεγονός θα γίνει κατανοητό από τις αλλαγές στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου κατά την οδήγηση. Θα ξεκινήσουν να ακούγονται χτυπήματα και χαρακτηριστικά κροταλίσματα από την ανάρτηση και το αμάξωμα του αυτοκινήτου ενδέχεται να κλυδωνίζεται από άκρη σε άκρη, γεγονός που θα γίνεται περισσότερο αισθητό κατά την οδήγηση σε κακής ποιότητας οδοστρώματα. Ο χειρισμός του αυτοκινήτου θα χειροτερεύσει, η απόσταση πέδησης θα αυξηθεί και το όχημα θα αρχίσει να γλιστράει όταν στρίβετε. Αν υποψιαστείτε πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα, θα πρέπει να κάνετε έλεγχο των αμορτισέρ. Τις περισσότερες φορές χαλούν όταν χάσουν τη στεγανότητά τους, γεγονός το οποίο συνοδεύεται από κηλίδες λαδιού στην επιφάνειά τους. Αν δεν υπάρχουν εμφανείς διαρροές, πηγαίντε αυτοκίνητό σας σε κάποιο συνεργείο, μιας και ο πιο λεπτομερείς διαγνωστικός έλεγχος μπορεί να γίνει αποκλειστικά με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού.
Η χρήση του αυτοκινήτου με διαρροές στα αμορτισέρ, ενέχει κινδύνους, μιας και το λάδι και το αέριο στο εσωτερικό τους, εκτελούν αποσβεστική λειτουργία. Αν υπάρξει μείωση της στεγανότητας του περιβλήματος, το τμήμα παύει να είναι λειτουργικό. Σα παρακαλούμε να θυμάστε πως η ύπαρξη μιας μικρής ποσότητας λαδιού στο περίβλημα του τμήματος δεν προϋποθέτει πως είναι χαλασμένο: κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της μονάδας, το λάδι μένει στη ράβδο της, μιας και απαιτείται για τη λίπανση της τσιμούχας. Έτσι, εμφανίζονται υπολείμματα λαδιού κάτω από τη φούσκα κατά της σκόνης του αμορτισέρ, επικαλύπτοντας ομοιόμορφα την επιφάνεια των τμημάτων. Με την πάροδο του χρόνου, εμφανίζονται επικαθίσεις λαδιού και στο περίβλημα.
Μπορεί να γίνει χρήση του αυτοκινήτου με σπασμένα αμορτισέρ;
Η οδήγηση του αυτοκινήτου με τα συγκεκριμένα τμήματα χαλασμένη, είναι μια πάρα πολύ κακή ιδέα, μιας και ασκούν άμεση επιρροή στην οδική ασφάλεια. Αν παραδείγματος χάρη, περνάτε πάνω από σαμαράκια, ο τροχός με το χαλασμένο αμορτισέρ θα χάνει συνέχεια την επαφή του με το δρόμο. Εξαιτίας της διαφοροποίησης του κέντρου βάρους, το αυτοκίνητο θα χάνει τη σταθερότητά του στις στροφές, ενώ παράλληλα θα μειωθεί και η οδηγική άνεση. Το φορτίο στα τμήματα του μηχανισμού κίνησης θα αυξηθεί κατά πολλές φορές, επιφέροντας την πρόωρη φθορά τους. Η απόσταση πέδησης θα αυξηθεί και κυρίως στα αυτοκίνητα, που διαθέτουν σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών. Το συγκεκριμένο σύστημα, όπως και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας θα αρχίσουν να εμφανίζουν πλήθος δυσλειτουργιών, ενώ θα αρχίσουν να εμφανίζονται και φαινόμενα υδρολίσθησης σε πολύ μικρότερες ταχύτητες από ότι συνήθως.
Μπορώ να αλλάξω τα αμορτισέρ μόνος μου;
Κάνοντας χρήση των οδηγιών του AUTODOC CLUB, θα μπορέσετε να κάνετε την αντικατάσταση των αμορτισέρ και από μόνοι σας. Για τη συγκεκριμένη εργασία θα σας χρειαστούν τάκοι τροχών, γρύλος, αλλά και ένα σετ κλειδιών, μια συρματόβουρτσα για τον καθαρισμό της μαζεμένης βρωμιάς και διεισδυτικό λάδι για τη χαλάρωση των κολλημένων στοιχείων στερέωσης. Ψάξτε για λεπτομερέστερες οδηγίες, για το μοντέλο του δικού σας αυτοκινήτου στα βίντεο με τις οδηγίες μας.
Η αντικατάσταση των αμορτισέρ θα πρέπει να γίνει με την πρώτη εμφάνιση δυσλειτουργιών. Κάποιοι κατασκευαστές συνιστούν την αλλαγή των τμημάτων κάθε 80.000 χιλιόμετρα, παρ’ όλα αυτά όμως, τα συγκεκριμένα τμήματα ενδέχεται να αντέξουν για μεγαλύτερο διάστημα όταν η χρήση τους γίνεται με προσοχή και σε οδοστρώματα καλής ποιότητας.
Τι προκαλεί ζημιές στα αμορτισέρ;
Καθώς περνά ο καιρός, τα στοιχεία στεγανοποίησης του προϊόντος χαλούν, φθείρονται και ραγίζουν, επιφέροντας την απώλεια στεγανότητας του τμήματος. Η ράβδος εμφανίζει διάβρωση από την επιρροή που της ασκούν η υγρασία και η βρωμιά. Αν σκιστεί η φούσκα κατά της σκόνης, το προϊόν φθείρεται ταχύτερα, μιας και τα τμήματά του έρχονται σε επαφή με τη βρωμιά και δέχονται λειαντική φθορά. Όταν το όχημα κινείται σε κακής ποιότητας δρόμους, οι μηχανισμοί των βαλβίδων, στο μέσα μέρος της μονάδας, μπορεί να εμφανίζουν παραμορφώσεις από τα πολύ υψηλά φορτία. Τα συγκεκριμένα τμήματα χαλούν σε πολλές περιπτώσεις εξαιτίας μηχανικών βλαβών. Το περίβλημά τους παραδείγματος χάρη, ενδέχεται να παρουσιάσει με ευκολία παραμορφώσεις, μετά από κάποια κρούση από πέτρα ή κάποιο άλλο συμπαγές αντικείμενο, γεγονός που εγκυμονεί υψηλούς κινδύνους για τα αμορτισέρ μονού σωλήνα, μιας και ενδέχεται να επιφέρει το μπλοκάρισμα της ράβδου του εμβόλου.
Επισκευάζονται τα αμορτισέρ;
Όχι, τα συγκεκριμένα τμήματα δεν γίνεται να επισκευαστούν και αν εμφανίζουν δυσλειτουργίες απαιτείται η αντικατάστασή τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις, απαιτούνται 1 έως 5 ώρες για την αλλαγή των τμημάτων κάθε άξονα, ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να γίνει και ευθυγράμμιση των τροχών.
Μπορώ να αντικαταστήσω μόνο το ένα αμορτισέρ;
Όχι, η αντικατάσταση των συγκεκριμένων τμημάτων θα πρέπει να γίνεται σε ζεύγος ανά άξονα. Τα χαρακτηριστικά των καινούριων και των μεταχειρισμένων ανταλλακτικών είναι διαφορετικά, ακόμη και όταν τα δεύτερα δουλεύουν σωστά. Έτσι, η αντικατάσταση του ενός μόνο τμήματος θα χαλάσει την ισορροπία της ανάρτησης, με αποτέλεσμα τη χειροτέρευση του χειρισμού του οχήματος και τη μείωση της ασφαλείας κατά την οδήγηση. Παρ’ όλα αυτά, δεν απαιτείται η παράλληλα αλλαγή των αμορτισέρ του εμπρόσθιου και του οπίσθιου άξονα, εκτός αν επιθυμείτε να αναβαθμίσετε την ανάρτηση του οχήματος.
Τα καινούρια αμορτισέρ θα κάνουν ομαλότερη την οδήγηση;
Ναι, μιας και θα μειωθούν οι ταλαντώσεις του αμαξώματος του αυτοκινήτου από πλευρά σε πλευρά όταν περνάτε κάποιο σαμαράκι. Θα επέλθει επίσης βελτίωση και της σταθερότητα του οχήματος. Σας παρακαλούμε, να θυμάστε: η ομαλή οδήγηση του αυτοκινήτου δέχεται επιρροή τόσο από την κατάσταση των αμορτισέρ όσο και από το βαθμό ακαμψίας τους. Έτσι, αν του τοποθετήσετε πιο σκληρά σπορ τμήματα στη θέση των κανονικών, ενδέχεται να επηρεαστεί αρνητικά η άνεση της οδήγησης. Η ομαλή οδήγηση έχει να κάνει κατά βάση με την κατάσταση και την ακαμψία των ελατηρίων. Για να διασφαλιστεί λοιπόν η μέγιστη δυνατή άνεση και ομαλότητα κατά την οδήγηση, θα πρέπει να τοποθετηθούν στο όχημα μαλακά ελατήρια και αμορτισέρ.