Κάντε ερωτήσεις ή μοιραστείτε την εμπειρία σας με τις επισκευές στο forum αυτοκινήτων. Εγγραφείτε σε ενημερώσεις, ώστε να μην χάσετε τις νέες οδηγίες.
Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων
Ποιες είναι οι ενδείξεις φθοράς στην πλήμνη του τροχού;
Οι αρχικές ενδείξεις φθοράς στο ρουλεμάν του τροχού είναι ο ήχος τριψίματος, τα χτυπήματα, τα κροταλίσματα και κάποιοι ακόμα περίεργοι ήχοι που ακούγονται από τον τροχό. Οι συγκεκριμένοι οι ήχοι ενδέχεται να δυναμώνουν ή να χάνονται όταν στρίβετε. Παραδείγματος χάρη, ο θόρυβος στις δεξιές στροφές, υποδηλώνει την ύπαρξη προβλήματος του τμήματος του αριστερού τροχού. Η εξαφάνιση του θορύβου σημαίνει ζημιά στο ρουλεμάν της δεξιάς πλευράς. Παράλληλα, εμφανίζονται κραδασμοί στο τιμόνι, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις οι κραδασμοί μεταφέρονται και στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Κατά την οδήγηση με κολλημένο ρουλεμάν, το αυτοκίνητο ενδέχεται να τραβάει προς τη μία πλευρά. Αν πιάσετε το επάνω και το κάτω μέρος του τροχού και προσπαθήσετε να τον κινήσετε προς τα επάνω και κάτω, θα βρείτε κενά.
Κάποιες φορές, ενεργοποιείται και η προειδοποιητική λυχνία του ABS στον πίνακα οργάνων, μιας και το ρουλεμάν με το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών, συνδέονται: το τμήμα διαθέτει έναν ενσωματωμένο δακτύλιο του ABS, του οποίου η χρήση αποσκοπεί στη μέτρηση της ταχύτητας περιστροφής του τροχού.
Η συνηθισμένη σκέψη πως το χαλασμένο ρουλεμάν τροχού ενδέχεται να επιφέρει τη δυσλειτουργία του συστήματος μετάδοσης κίνησης, είναι αβάσιμη. Έτσι, αν δυσλειτουργεί το κιβώτιο ταχυτήτων σας, θα πρέπει να ψάξετε να βρείτε κάποιο άλλο αίτιο για το πρόβλημα.
Μπορώ να αλλάξω ρουλεμάν τροχού μόνος μου;
Σε περίπτωση που διαθέτετε τις βασικές δεξιότητες για την επισκευή του αυτοκινήτου, έχετε τη δυνατότητα να κάνετε και μόνοι σας την αντικατάσταση του ρουλεμάν της πλήμνης του τροχού. Τα βίντεο με οδηγίες του AUTODOC Club θα σας παράσχουν τη σχετική βοήθεια. Θα πρέπει ωστόσο να θυμάστε πως η διαδικασία της αντικατάστασής του είναι ιδιαίτερα απαιτητική. Ενδέχεται να σας χρειαστούν μια μεταλλική βούρτσα, ένα σετ οδηγών ρουλεμάν, κλειδιά στα οποία θα περιλαμβάνεται και ένα τροχόκλειδο, σφυρί και κατσαβίδια. Καλό θα ήταν επίσης να έχετε αποθηκευμένα και διάφορα προϊόντα περιποίησης του αυτοκινήτου: καθαριστικό φρένων για το καθάρισμα της βρωμιάς και την απολίπανση των επιφανειών, διεισδυτικό λάδι για την χαλάρωση των κολλημένων στοιχείων στερέωσης και γράσο πολλαπλών χρήσεων. Σε περίπτωση που έχετε πρόσβαση σε αναβατόριο αυτοκινήτων, η δουλειά σας θα διευκολυνθεί κατά πολύ. Συνήθως, η αντικατάσταση του τμήματος ενός τροχού, απαιτεί 1 με 3 ώρες, με βάση τον σχεδιασμό του οχήματος και τις ατομικές σας ικανότητες.
Τα συγκεκριμένα τμήματα δεν απαιτούν αντικατάσταση σε ζεύγη σε έναν άξονα. Όταν χρειάζεται, έχετε τη δυνατότητα να αλλάξετε μόνον το χαλασμένο τμήμα. Τις περισσότερες φορές, τα μοντέρνα αυτοκίνητα κάνουν χρήση ρουλεμάν τροχών τα οποία είναι ενιαίες μονάδες. Δεν απαιτούν λίπανση πριν την τοποθέτηση, μιας και είναι γεμισμένα με το κατάλληλο γράσο από το εργοστάσιο.
Έχει μεγάλη σημασία η σύσφιξη του μπουλονιού της πλήμνης του τροχού με την κατάλληλη ροπή, μιας και στην αντίθετη περίπτωση ενδέχεται να σπάσει ταχύτατα. Η ροπή σύσφιξης είναι διαφορετική ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου και τις περισσότερες φορές, ορίζεται από τον κατασκευαστή του οχήματος στο εγχειρίδιο συντήρησης του αυτοκινήτου.
Είναι επικίνδυνη η οδήγηση με φθαρμένο ρουλεμάν πλήμνης τροχού;
Πολύ. Στην ιδανική περίπτωση, η οδήγηση με χαλασμένο ρουλεμάν θα οδηγήσει στην ακριβή επισκευή της ανάρτησης. Στη χείριστη των περιπτώσεων, αν το ρουλεμάν της πλήμνης σπάσει κατά την οδήγηση, ενδέχεται να μπλοκάρει ο τροχός, επιφέροντας την πλήρη απώλεια του ελέγχου του αυτοκινήτου, με υψηλούς κινδύνους τροχαίου ατυχήματος.
Πόσο γρήγορα χαλάει το ρουλεμάν τροχού;
Η μέση διάρκεια ζωής του τμήματος φτάνει τα 100.000 με 150.000 χιλιόμετρα. Παρ’ όλα αυτά, σε κάποιες περιπτώσεις, όπως όταν το τμήμα είναι ελαττωματικό ή χαμηλής ποιότητας ή αν η τοποθέτησή του δεν έγινε σωστά, το ρουλεμάν ενδέχεται να σπάσει ακόμη και μετά από 3.000 χλμ.
Η πρόωρη ζημιά του τμήματος, προκύπτει λόγω της κακής ευθυγράμμισής του με τον άξονα περιστροφής, της υπερβολικής σύσφιξης του μπουλονιού της πλήμνης του τροχού, της χρήσης κρουστικών εργαλείων κατά την τοποθέτηση, της χρήσης μεταχειρισμένων στοιχείων στερέωσης και τσιμουχών και του επιθετικού στυλ οδήγησης με πολλά απότομα ξεκινήματα και φρεναρίσματος. Η οδήγηση σε σκληρούς δρόμους και το υπερβολικό φόρτωμα του οχήματος ασκούν επίσης αρνητική επιρροή στο τμήμα. Μην περνάτε μέσα από βαθιές λακκούβες. Ακόμη, θα πρέπει να αποφύγετε την αναβάθμιση του αυτοκινήτου από μη επαγγελματίες, μιας και η τοποθέτηση ιδιαίτερα πλατιών τροχών ή τροχών μεγάλης διαμέτρου, καθώς και η χρήση ελαστικών χαμηλού προφίλ, σκληρότερων ελατηρίων και αμορτισέρ, αυξάνουν τα φορτία που δέχεται η πλήμνη του τροχού και ενδέχεται να επιφέρουν την ταχύτατη καταστροφή της.