Πώς θα κάνετε έλεγχο του συστήματος ανάφλεξης

Πώς θα κάνετε έλεγχο του συστήματος ανάφλεξης

Το σύστημα της ανάφλεξης έχει την ευθύνη της εκκίνησης του κινητήρα. Τα βασικά του τμήματα αποτελούν η μπαταρία, ο διακόπτης της ανάφλεξης (διακόπτης μίζας), η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, οι πολλαπλασιαστές πηνία ανάφλεξης, τα καλώδια υψηλής τάσης (μπουζοκαλώδια) και τα μπουζί ή οι προθερμαντήρες. Για να αποτραπούν οι βλάβες του κινητήρα ή τα προβλήματα κατά την εκκίνησή του, καλό θα ήταν τα πιο πάνω τμήματα να περνούν από τακτικούς ελέγχους. Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα αναφερθούμε στις συχνότερες αιτίες δυσλειτουργιών και θα σας εξηγήσουμε την κατάλληλη διαδικασία αντιμετώπισής τους.

6 σημάδια δυσλειτουργίας του συστήματος ανάφλεξης

  1. Ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά. Συνήθως, το συγκεκριμένο πρόβλημα εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του χειμώνα, μιας και το λάδι του κινητήρα γίνεται πιο παχύ εξαιτίας του ψύχους και η μπαταρία αποφορτίζεται ταχύτερα. Αφού προσπαθήσετε μερικές φορές να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητο χωρίς επιτυχία, τα μπουζί ενδέχεται να πλημμυρίσουν με βενζίνη. Αν συμβεί αυτό θα πρέπει να τα αντικαταστήσετε.
  2. Μη σταθερό ρελαντί. Ενδέχεται να προκύψει από την ύπαρξη χαλασμένων καλωδίων υψηλής τάσης ή κάποιου βραχυκυκλώματος στην περιέλιξη του πολλαπλασιαστή. Όταν κάνετε χρήση φθαρμένης μπαταρίας, συνήθως επέρχεται μείωση του κύκλου ζωής των συγκεκριμένων τμημάτων.
  3. Ασταθής λειτουργία του κινητήρα κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης. Συνήθως, ευθύνεται το νερό που έχει περάσει στους πολλαπλασιαστές, τα μπουζί ή τα καλώδια υψηλής τάσης. Το συγκεκριμένο πρόβλημα ενδέχεται να εμφανιστεί, παραδείγματος χάρη, αφού πλυθεί υπό υψηλή πίεση ο χώρος του κινητήρα.
  4. Εμφάνιση σκασιμάτων από την πολλαπλή εισαγωγής ή τον σιγαστήρα της εξάτμισης. Προκύπτουν συνήθως εξαιτίας λανθασμένης ρύθμισης της ανάφλεξης, ως συνέπεια μη σωστής επισκευής. Ακόμη, η χρήση μπουζί με λανθασμένο βαθμό θερμότητας ενδέχεται να επιφέρει περίεργους ήχους.
  5. Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Τις περισσότερες φορές, προκύπτει λόγω κακής σύνδεσης των καλωδίων υψηλής τάσης ή λόγω ζημιών στη μόνωσή τους, που επιφέρει την αδυναμία ορθής λειτουργίας τους. Το αποτέλεσμα είναι η μη σταθερή παροχή ρεύματος.
  6. Βλάβες ηλεκτρικού εξοπλισμού. Εμφανίζεται σε περιπτώσεις όπως το σπάσιμο του διακόπτη της ανάφλεξης λόγω καμένων ηλεκτρικών επαφών. Επίσης, η συγκεκριμένη μονάδα ενδέχεται να χαλάσει λόγω μη προσεκτικής χρήσης ή ως συνέπεια απόπειρας κλοπής.

Πώς θα κάνετε διαγνωστικό έλεγχο των τμημάτων του συστήματος ανάφλεξης

  • Μπουζί. Ό έλεγχός τους γίνεται οπτικά ή με τη χρήση πολύμετρου. Με τη χρήση του κατάλληλου μπουζόκλειδου, ξεβιδώστε το τμήμα και τσεκάρετε την εικόνα που παρουσιάζει. Δεν θα πρέπει να υπάρχουν ζημιές στην εξωτερική μόνωση, όπως και επικαθίσεις στο ηλεκτρόδιο. Ακόμη, το διάκενο ανάμεσα στο πλευρικό και το κεντρικό ηλεκτρόδιο, απαιτείται να βρίσκεται ανάμεσα στις καθορισμένες τιμές. Συνδέστε τη μια επαφή του πολύμετρου στο σπείρωμά του και το δεύτερο στο ηλεκτρόδιο. Σε περίπτωση που η συσκευή δείχνει αντίσταση μεγαλύτερη από τα 6 kΩ, το μπουζί θα πρέπει να αντικατασταθεί.

Μπουζί.
  • Πολλαπλασιαστές. Διασφαλίστε ότι οι υποδοχές τους είναι σφιχτά συνδεδεμένες. Αν υπάρχουν ραγίσματα ή σημάδια αιθάλης, οι πολλαπλασιαστές απαιτούν αντικατάσταση. Η μέτρηση της αντίστασής τους μπορεί να πραγματοποιηθεί με τη χρήση ωμόμετρου ή παλμογράφου. Στο εγχειρίδιο του οχήματος, υπάρχουν οι συνιστώμενες τιμές. Η πρωτεύουσα περιέλιξη, θα πρέπει να έχει τιμή ίση με περίπου με 1 Ω, ενώ η δευτερεύουσα έως και 20 kΩ.

Πολλαπλασιαστές.
  • Καπάκι διανομέα ανάφλεξης. Απαιτείται ο τακτικός έλεγχος του τμήματος για ραγίσματα, θερμική βλάβη ή μη ορθή επαφή ανάμεσα στα καρβουνάκια και την επιφάνεια του δρομέα (ρότορα). Προτού αρχίσετε τον έλεγχο, κάντε προσεκτικό καθαρισμό του καπακιού.

Καπάκι διανομέα ανάφλεξης.
  • Καλώδια υψηλής τάσης (μπουζοκαλώδια). Για να διασφαλίσετε πως η μόνωσή τους δεν έχει ζημιές, ελέγξτε τα για ραγίσματα, τσακίσματα και γδαρσίματα. Σε περίπτωση που εμφανίζονται σπινθήρες κοντά στα τμήματα στο σκοτάδι με τον κινητήρα αναμμένο, τότε υπάρχουν ζημιές στη μόνωση. Ο λεπτομερέστερος διαγνωστικός έλεγχος απαιτεί τη χρήση πολύμετρου. Η αντίσταση των καλωδίων όταν δεν εμφανίζουν ζημιές θα πρέπει να είναι πιο μικρή από 10 kΩ.

Καλώδια υψηλής τάσης (μπουζοκαλώδια).

Ο λόγος για τον οποίο η αμέλεια των συγκεκριμένων δυσλειτουργιών εγκυμονεί κινδύνους

Η μη σωστή λειτουργία του συστήματος ανάφλεξης, απαιτεί να ληφθούν άμεσα μέτρα. Πέραν των προβλημάτων στην εκκίνηση του κινητήρα, θα εμφανιστεί απώλεια ισχύος και αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Ο κινητήρας θα ξεκινήσει να υπερθερμαίνεται συχνά, γεγονός το οποίο ενδέχεται να επιφέρει την ανάγκη ακριβής γενικής επισκευής του. Παράλληλα, η λειτουργία του κινητήρα θα γίνει τραχιά και θα αρχίσουν να ακούγονται περίεργοι ήχοι.

Συμπέρασμα

Ο κύκλος ζωής του κινητήρα βρίσκεται σε έμμεση εξάρτηση με την κατάσταση του συστήματος ανάφλεξης. Τηρήστε τις διαγνωστικές συστάσεις του AUTODOC, εντοπίστε και αντιμετωπίστε τα προβλήματα έγκαιρα και απολαύσετε αψεγάδιαστη λειτουργία από το αυτοκίνητό σας.

Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων