- ΣΦΎΡΙΓΜΑ ΚΑΙ ΒΟΥΗΤΌ
Υποδεικνύουν βλάβη στα τμήματα που κινούνται από τον ιμάντα του δυναμό και τον ιμάντα χρονισμού. Τις περισσότερες φορές, το σφύριγμα προκύπτει εξαιτίας υπερβολικά τεντωμένου ιμάντα ή σπασμένου τεντωτήρα. Το βουητό είναι σημάδι κάποιου σπασμένου ρουλεμάν. Αν αγνοήσετε τις πιο πάνω δυσλειτουργίες, θα εμπλακείτε σε μεγάλους κινδύνους.
Παραδείγματος χάρη, αν κολλήσει το ρουλεμάν της αντλίας του συστήματος ψύξης ή του δυναμό, ενδέχεται να κοπεί ο ιμάντας, με αποτέλεσμα την οριστική παύση λειτουργίας του εξοπλισμού που ενεργοποιεί.
Αν παράγονται ήχοι από τον ιμάντα χρονισμού, το πρόβλημα είναι ακόμη σοβαρότερο: αν κοπεί, θα επιφέρει την παραμόρφωση των βαλβίδων και ως συνέπεια, την ανάγκη γενικής επισκευής του κινητήρα.
- ΚΡΟΤΑΛΊΣΜΑΤΑ
Πρόκειται για έναν ήχο που προκύπτει, τις περισσότερες φορές, αν χαλάσει ο μηχανισμός μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Ορισμένες φορές, ενδέχεται να ακουστεί και αν σπάσει ο αισθητήρας θέσης του εκκεντροφόρου. Η αποτυχία των συγκεκριμένων τμημάτων προκαλεί δυσλειτουργίες του κινητήρα, περιορίζοντας με τον τρόπο αυτό την ισχύ του.
Κάποιες φορές, τα κροταλίσματα ενδέχεται να οφείλονται σε ξεχειλωμένη καδένα χρονισμού. Ομοίως με τις βλάβες του ιμάντα, η συγκεκριμένη βλάβη θα πρέπει να επισκευαστεί άμεσα.
- ΘΟΡΥΒΏΔΕΙΣ ΔΟΝΉΣΕΙΣ
Δηλώνουν φθορά στις βάσεις του κινητήρα ή χαλασμένα μπουζί.
- ΧΤΥΠΉΜΑΤΑ
Αποτελούν ένα από τα πλέον συνηθισμένα σημάδια βλάβης του κινητήρα και ενδέχεται να οφείλονται σε διάφορες. ζημιές: ζημιά κάποιας βαλβίδας, φθορά των ρουλεμάν του εκκεντροφόρου, ζημιές στους κυλίνδρους και τα έμβολα, κλπ. Η φύση του ίδιου του χτυπήματος ενδέχεται να βοηθήσει στον προσδιορισμό της βλάβης.
Σχόλιο