Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων
Τι θα συμβεί αν σπάσουν οι βάσεις του κινητήρα;
Οι βάσεις του κινητήρα αποτρέπουν τη μεταφορά των κραδασμών που οφείλονται στη λειτουργία του κινητήρα, στο αμάξωμα και τις μονάδες του αυτοκινήτου. Επίσης, εξασφαλίζουν ότι ο κινητήρας είναι στερεωμένος με ασφάλεια. Έτσι, αν οι βάσεις είναι χαλασμένες, στο σύνολό τους οι δονήσεις, οι κραδασμοί και οι κρούσεις μεταφέρονται στο αμάξωμα του αυτοκινήτου, επηρεάζοντας αρνητικά την οδηγική άνεση και ελαττώνοντας τον κύκλο ζωής πολυάριθμων σημαντικών μονάδων του αυτοκινήτου.
Μπορώ να οδηγήσω ένα αυτοκίνητο με σπασμένη βάση κινητήρα;
Αυτό έχει να κάνει με το είδος της ζημιάς. Κατά κανόνα, οι βάσεις κινητήρα αποκτούν σταδιακά φθορά. Η μικρή φθορά τους υποδηλώνεται μέσω των αυξημένων δονήσεων που μεταφέρονται στο αμάξωμα, το τιμόνι και τον λεβιέ ταχυτήτων. Αν εντοπίσετε τα συγκεκριμένα σημάδια, αυτό δεν συνεπάγεται ότι απαιτείται η άμεση αλλαγή των τμημάτων. Ωστόσο, αποτελεί προειδοποίηση ότι θα απαιτηθεί σύντομα η αλλαγή τους. Αν, από την άλλη, το στοιχείο από καουτσούκ είναι τελείως σπασμένο και ξεκολλημένο από το μεταλλικό μέρος, ή σε περίπτωση που τα στοιχεία στερέωσης είναι σπασμένα, οι βάσεις απαιτείται να αλλαχτούν αμέσως. Η οδήγηση του αυτοκινήτου, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενδέχεται να προξενήσει ζημιά σε άλλου είδους σημαντικές μονάδες και συγκροτήματα, όπως π.χ. στους μπιλιοφόρους.
Είναι δύσκολη η αλλαγή των βάσεων κινητήρα;
Η περιπλοκότητα της συγκεκριμένης διαδικασίας έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του οχήματος, τη διάταξη του χώρου του κινητήρα και τη θέση που βρίσκεται το τμήμα προς αντικατάσταση. Παραδείγματος χάρη, οι πάνω βάσεις είναι σε αρκετά ευπρόσιτο μέρος κι έτσι, η αλλαγή τους τις περισσότερες φορές δεν δημιουργεί πρόβλημα. Για την αντικατάσταση των κάτω βάσεων, απαιτείται η στήριξη (σήκωμα) του κινητήρα. Τα βίντεο με οδηγίες του AUTODOC CLUB θα σας παράσχουν βοήθεια ώστε να τις αντικαταστήσετε μόνοι σας.
Γιατί οι βάσεις κινητήρα χαλούν;
Με το πέρασμα του χρόνου, τα στοιχεία από καουτσούκ των τμημάτων σκληραίνουν και χάνουν της ελαστικότητάς τους, με αποτέλεσμα να ραγίζουν. Η έκθεσή τους στο λάδι, το ψυκτικό υγρό και τα άλλου είδους τεχνικά υγρά, συνεπάγεται την επιτάχυνση της συγκεκριμένης διαδικασίας. Για τον λόγο αυτό, τυχόν διαρροές στον χώρο του κινητήρα ενδέχεται να ελαττώσουν σημαντικά τον κύκλο ζωής των βάσεων του κινητήρα. Επίσης, τα τμήματα μπορεί να χαλάσουν πρόωρα εξαιτίας σφαλμάτων στην τοποθέτηση. Άλλες παράμετροι οι οποίες χαλούν τα συγκεκριμένα τμήματα είναι το επιθετικό στυλ οδήγησης, η οδήγηση σε τραχιά οδοστρώματα και οι βλάβες στην ανάρτηση, που εξαιτίας τους οι βάσεις λειτουργούν υπό αυξημένα φορτία.
Οι καλής ποιότητας βάσεις κινητήρα έχουν διάρκεια κοντά στα 100.000 χιλιόμετρα. Ο αριθμός των τμημάτων προς τοποθέτηση έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του κινητήρα και τη θέση που βρίσκεται το κιβώτιο ταχυτήτων. Τις περισσότερες φορές, γίνεται χρήση 3 έως 5 βάσεων. Κάποιες από αυτές είναι κοινές για τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων. Στο εγχειρίδιο του οχήματος, έχετε τη δυνατότητα να βρείτε λεπτομερέστατη πληροφόρηση όσον αφορά στον αριθμό των τμημάτων που είναι τοποθετημένα στην έκδοση του οχήματός σας.
Ποια είναι τα σημάδια των φθαρμένων βάσεων κινητήρα;
Όταν τα τμήματα φθείρονται, απορροφούν τους κραδασμούς που προκύπτουν όταν λειτουργεί ο κινητήρας με λιγότερη αποτελεσματικότητα. Έτσι, μπορεί να αισθανθείτε τους κραδασμούς αυτούς στο αμάξωμα του αυτοκινήτου, στο τιμόνι και στον λεβιέ των ταχυτήτων. Σε κάποιες περιπτώσεις, αν χαλάσει η βάση κινητήρα που είναι τοποθετημένη στην πλευρά της μετάδοσης, το αυτοκίνητο ενδέχεται να πετάει τις ταχύτητες και να ακούτε χτυπήματα από το κιβώτιο ταχυτήτων όταν επιταχύνετε. Μπορεί επίσης να νιώσετε κρούσεις ή ρεταρίσματα όταν εκκινείτε τον κινητήρα, και να ακούσετε χτυπήματα και «κλικ» όταν επιταχύνετε και όταν φρενάρετε. Σε αυτοκίνητα με μηχανική μετάδοση, η αλλαγή των ταχυτήτων ενδέχεται να γίνει δυσκολότερη.
Σε κάποιες περιπτώσεις, π.χ. όταν ο κινητήρας αποσπάται τελείως από τη βάση του, η ροπή μεταφέρεται στους τροχούς με μικρότερη αποτελεσματικότητα, εξαιτίας της διαφοροποίησης της θέσης του. Ο οδηγός το καταλαβαίνει ως απώλεια ισχύος και γενικότερα ως μείωση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος.
Οι προβληματικές βάσεις ενδέχεται να επιφέρουν την ενεργοποίηση της λυχνίας "Check Engine" (Έλεγχος Κινητήρα) σε κάποια αυτοκίνητα. Όμως, συνήθως, η ενεργοποίηση της συγκεκριμένης λυχνίας οφείλεται σε δυσλειτουργία των τμημάτων στο εσωτερικό του κινητήρα, σε πρόβλημα στον σχηματισμό και την ανάφλεξη του μείγματος καυσίμου-αέρα, ασχέτως της κατάστασης των βάσεων. Ο έλεγχός τους αποτελεί μόνον ένα από τα αναγκαία βήματα στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Επίσης, οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων αναρωτούνται συχνά αν οι προβληματικές βάσεις κινητήρα μπορεί να προξενήσουν αγρίεμα του ρελαντί. Τα συγκεκριμένα τμήματα χρησιμεύουν στην απορρόφηση των δονήσεων και δεν ασκούν επιρροή στη λειτουργία του κινητήρα. Άρα, εφόσον δεν υφίσταται πρόβλημα στον ίδιο τον κινητήρα, θα πρέπει να λειτουργεί καλά σε κάθε τρόπο λειτουργίας. Από την άλλη, ο οδηγός μπορεί να αντιλαμβάνεται τους κραδασμούς που μεταδίδονται στο αμάξωμα του αυτοκινήτου ως αστάθεια στο ρελαντί του κινητήρα.