4Matic: ορισμός, δυνατότητες και αρχή λειτουργίας

4Matic: ορισμός, δυνατότητες και αρχή λειτουργίας

Το 4Matic αποτελεί ένα σύστημα τετρακίνησης, το οποίο είναι εγκατεστημένο στα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz. Πρόκειται για εταιρικό σύστημα της Daimler AG. Αναπτύχθηκε συνεργατικά με την Αυστριακή εταιρεία Magna Steyr AG & Co KG. Το συγκεκριμένο σύστημα πρωτοκυκλοφόρησε το 1987, όταν κυκλοφόρησε και το σεντάν E-Class W124. Στις ημέρες μας, υπάρχουν αρκετές γενιές του 4Matic.

Η αρχή λειτουργίας

Η βασική διαφορά μεταξύ των διαφόρων γενιών του 4Matic έχει να κάνει με την κατασκευή του κεντρικού διαφορικού. Τα πρώτα συστήματα διέθεταν διαφορικό μηχανικού κλειδώματος. Αυτό επιτυγχανόταν χάρη σε δυο υδραυλικούς πολύδισκους συμπλέκτες. Το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα των συμπλεκτών επέτρεπαν στον εμπρόσθιο άξονα να απεμπλέκεται πλήρως. Στη λειτουργία της τετρακίνησης, η κατανομή της ροπής του κινητήρα γινόταν μεταξύ του εμπρόσθιου και του οπίσθιου άξονα σε αναλογία 33:67 ή 50:50.

Μετέπειτα, οι προγραμματιστές συμπεριλάμβαναν ένα ηλεκτρονικού κλειδώματος ελεύθερο διαφορικό ως κεντρικό διαφορικό μεταξύ των αξόνων του 4Matic. Η ισχύς ανακατανεμόταν επιβραδύνοντας μεμονωμένους τροχούς και / ή προσαρμόζοντας τη ροπή του κινητήρα. Για  κάποιες εκδόσεις, παρέχεται και ένας επιπρόσθετοι πολύδισκοι συμπλέκτες. Μπορεί να γίνει κατανομή της ροπής του κινητήρα μεταξύ του εμπρόσθιου και του οπίσθιου άξονα σε αναλογία 40:60, 45:55, 50:50 κ.α.

Τα χαρακτηριστικά του 4Matic

Έτος πρώτης παραγωγής Είδος Χαρακτηριστικά γνωρίσματα των διαφορικών Μοντέλα της Mercedes-Benz εφοδιασμένα με το 4Matic
1987 Μερική τετρακίνηση/ Μόνιμη τετρακίνηση Μπλοκέ κεντρικό διαφορικό Ferguson. Ο οπίσθιος σταυρός του διαφορικού έχει επίσης τη δυνατότητα να κλειδώνει. Το εμπρόσθιο διαφορικό είναι ελεύθερο. Е-Class W124, S124.
1997 Μόνιμη τετρακίνηση Το κεντρικό διαφορικό και το  διαφορικό τροχών είναι ελεύθερα. Όλα κλειδώνουν ηλεκτρονικά. Ενεργοποιείται από το ETS (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης) ή το ESP (σύστημα ελέγχου ευστάθειας). E-Class W210, W211, S210, S211· М-Class W163· S-Class W220, V220· C-Class W203, S203· R-Class W251, V251· Viano   W639, V639.
2006   Ο συμπλέκτης προκλειδώματος (Pre-Lock) εφαρμόζεται ως συμπλέκτης διπλού δίσκου προσυμπιεσμένος συνεχώς με πλάκα ελατηρίου. Η ενεργοποίησή του γίνεται όταν η διαφορά μεταξύ της ροπής του μπροστινού και του πίσω άξονα φτάνει τα 50 Nm. Αν αυτό δεν αρκεί, γίνεται ενεργοποίηση του ESP. CL-Class С216· S-Class W221, V221· C-Class W204, S204· GLK-Class X204· CLS-Class C218, X218· E-Class W212, S212.
2006   Το κεντρικό διαφορικό και το οπίσθιο διαφορικό διαθέτουν πολύδισκους συμπλέκτες. Η ροπή του κινητήρα ανακατανέμεται επίσης από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας. GL-Class X164.
2016   Ένα κεντρικό διαφορικό με πολύδισκο συμπλέκτη κάνει εφικτή τη χειροκίνητη αποσύνδεση του μπροστινού άξονα. E-Class C238 E53 AMG.
Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων