Το All-Trac αποτελεί ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης (AWD), το οποίο εξόπλισε κάποια από τα αυτοκίνητα της Toyota το διάστημα 1988 με 2000. Η ανάπτυξή του έγινε από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota Motor Corporation το 1986 και στην αρχή είχε την ονομασία GT-Four. Τη συγκεκριμένη εποχή θεωρείται επαναστατικό, μιας και διέθετε μπλοκέ κεντρικό διαφορικό, κάτι το οποίο δεν είχε εμφανιστεί ποτέ πριν σε επιβατικά αυτοκίνητα.
Ο σχεδιασμός και ο τρόπος λειτουργίας του All-Trac και
Στις αρχικές εκδόσεις του συστήματος, η ροπή εξόδου της μετάδοσης έφτανε στο κεντρικό διαφορικό, που ήταν ενσωματωμένο με το εμπρόσθιο διαφορικό και μετά γινόταν η κατανομή της ισχύος ισομερώς ανάμεσα στους άξονες. Έτσι, υπήρχε βελτιωμένη πρόσφυση των τροχών ανεξάρτητα από το οδόστρωμα. Επίσης, μπορούσε να ενεργοποιηθεί το κλείδωμα του κιβωτίου της μετάδοσης με το χέρι, με τη χρήση του κουμπιού ”Center Diff. Lock’ ‘από το εσωτερικό της καμπίνας επιβατών. Μετά το πάτημά του, η σύνδεση των αξόνων γινόταν σταθερή και οι κεντρικοί άξονες του εμπρόσθιου και του οπίσθιου διαφορικού περιστρέφονταν με την ίδια ταχύτητα.
Στη συνέχεια, μια ιξώδης σύνδεση πήρε τη θέση του κεντρικού διαφορικού.
Σχόλιο