DSTC: ορισμός, λειτουργία, αρχή λειτουργίας και αιτίες βλάβης

DSTC: ορισμός, λειτουργία, αρχή λειτουργίας και αιτίες βλάβης

Το DSTC αποτελεί ένα σύστημα ελέγχου σταθερότητας και πρόσφυσης, που είναι τοποθετημένο στα αυτοκίνητα της Volvo. Πρωτοεμφανίστηκε στο σεντάν Volvo S80, το οποίο κυκλοφόρησε το 1998. Το συγκεκριμένο σύστημα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε ό,τι αφορά την ασφάλεια του οχήματος, καθώς βελτιστοποιεί τον χειρισμό και την ικανότητα ελιγμών, αλλά και βοηθάει στην αποφυγή του σπιναρίσματος και τις ολίσθησης.

Πώς λειτουργεί το DSTC

Η διατήρηση της σταθερότητας γίνεται εφικτή χάρη στη σύγκριση της επιδιωκόμενης από τον οδηγό πορείας με την πραγματική κατεύθυνση του αυτοκινήτου. Για να γίνει ο προσδιορισμός της σωστής προβλεπόμενης πορείας, αξιολογείται από έναν μικροεπεξεργαστή η γωνία κλίσης του τιμονιού, το επίπεδο της πίεσης του συστήματος πέδησης και η θέση του διακόπτη των φώτων των φρένων. Επίσης, λαμβάνονται υπόψη και άλλου είδους τιμές κατά τη μέτρηση της πραγματικής κατεύθυνσης οδήγησης, όπως η ταχύτητα των τροχών, ο ρυθμός εκτροπής και η φυγόκεντρος δύναμη.

Αν χρειαστεί, γίνεται ενεργοποίηση των φρένων ώστε να επαναφέρουν το αυτοκίνητο στην προβλεπόμενη πορεία του. Μπορεί να γίνει ρύθμιση της ροπής του κινητήρα προσαρμόζοντας την ποσότητα του ψεκαζόμενου καυσίμου, ώστε να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα.

Το σύστημα είναι πάντα ενεργοποιημένο και δεν γίνεται να απενεργοποιηθεί, όμως, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει τη λειτουργία Sport, που κάνει εφικτή την ελεγχόμενη ολίσθηση.

Τα δημοφιλέστερα μοντέλα της Volvo που είναι εφοδιασμένα με το DSTC 

  • V60 I, II,
  • S80 I, II,
  • V70 II, III,
  • S60 I, II,
  • V90 Cross Country. 

Τα αίτια των δυσλειτουργιών του DSTC 

  • Ο αισθητήρας γωνίας κλίσης του τιμονιού συχνά χαλάει.
  • Οι αισθητήρες ταχύτητας τροχού μαζεύουν βρωμιά.
  • Τα καλώδια ενδέχεται να χαλάσουν.

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *