Η VCDi είναι μια σειρά υπερτροφοδοτούμενων (τούρμπο) ντίζελ κινητήρων με σύστημα ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail), που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα της Chevrolet από το 2006. Παράχθηκαν στην αρχή από την εταιρεία VM Motori. Από το 2010, οι συγκεκριμένοι κινητήρες κατασκευάζονται από την General Motors.
Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων VCDi
Οι κινητήρες είναι 4κύλινδροι και 16βάλβιδοι. Το μπλοκ του κινητήρα φτιάχνεται από χυτοσίδηρο και η κεφαλή των κυλίνδρων από αλουμίνιο. Ο μηχανισμός χρονισμού των βαλβίδων κάνει χρήση ιμάντα ή καδένας. Στο σύνολό τους, οι εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος ενισχύει την απόδοσή τους.
Οι τεχνικές προδιαγραφές των κινητήρων VCDi
Κωδικός κινητήρα | Κυβισμός κινητήρα, Λίτρα | Μέγιστη ισχύς, ίπποι | Μέγιστη ροπή, Nm | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
Z20S (Z20DMH, LLW) | 2.0 | 150 | 320 | 2006 | Captiva C100; Cruze J300; Epica V250. |
Z20S1 (Z20DM, LMN) | 2.0 | 121‒127 | 280‒300 | 2006 | Captiva C100; Lacetti J200. |
Z20D1 (LNP) | 2.0 | 163 | 350–360 | 2010 | Cruze J300; Orlando J309; Malibu. |
Z22D1 (LNQ) | 2.2 | 163–184 | 350–400 | 2010 | Captiva C140. |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων VCDi
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Τα τμήματα του συστήματος καυσίμου έχουν ιδιαίτερη ευαισθησία στην ποιότητα των καυσίμων. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Ο ιμάντας χρονισμού των βαλβίδων διαθέτει σύντομο κύκλο ζωής. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Η καδένα χρονισμού των βαλβίδων τεντώνεται γρήγορα. | Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP). |
Ο στροβιλοσυμπιεστής χαλάει συχνά. | Z20D1 (LNP). |
Το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ ενδέχεται να φράξει ταχύτατα. | Z20D1 (LNP). |
Σχόλιο